Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten

Hvilken blodtype?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-06, 23:15   #1
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei
Question

Hvilken blodtype?

heihei jeg er ny til å poste her
jeg har lest gjennom de ulike diettene, og har bestemt meg for blodtypedietten.
et lite problem er bare at jeg ikke har peiling på hvilken blodtype jeg har, eller hvordan jeg finner ut dette uten å måtte betale hos legen.
noen som vet?

hilsen meg

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:23   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken blodtype?

Det går an å kjøpe en sånn hjemmetest på helsekosten.
Vet ikke hvor bra de er iforhold til legetester, da...

Velkommen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:25   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken blodtype?

Blodtesting for blodtype er dyrt for legene, derfor gjør de det ikke untatt i spesielle tilfeller.

Har du vært innlagt på sykehus noengang, kan du skrive til sykehuset og be om å få opplyst blodtypen din. De opplyser det ikke over telefon, kun ved skriftlig henvendelse.

Det pleide før å følge med blodtest i boka Blodtypedietten. Men de ble visst bare stjålet, så det sluttet de med (har en bokhandler fortalt meg). Bailine klinikkene har visst hatt samarbeid med - eller iallefall markedsført Blotdypedietten. En venninde av meg kjøpte test der. Hun husker ikke hva den koster. Jeg fikk den av henne. Enkel test. Skjønner ikke hvorfor den er så dyr at legekontoret ikke tar den.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:48   #4
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei

Sv: Hvilken blodtype?

takk begge to
jeg tror jeg tar meg en tur på helsekosten imorra og sjekker, ellers skriver jeg brev til sykehuset.
har veldig lyst til å vite det, uansett om jeg skal på denne dietten eller ikke

takk!

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 09:13   #5
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken blodtype?

Skulle jo tro at det var en "menneskerett" få vite hvilken blodtype man har. Burde jo nesten stått i passet vårt

Jeg har sjelden blodtype, ABRh-

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 09:46   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken blodtype?

Prøvde de der helsekost testene jeg. Men de hadde byttet ut none deler og ikke oppdatert bruksanvinsingen, resultatet ble at det var bortkastede penger. Skjekk bruksanvisningen i butikken, eller få det itl å vise deg ...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 21:01   #7
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei

Sv: Hvilken blodtype?

har fortsatt ikke fått rota meg ut av huset..
hvordan blir dette en diett ?
lage måltider ut av hvilke matvarer som passer blodtypen din?

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 21:55   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken blodtype?

Opprinnelig lagt inn av PotetGulla, her.

har fortsatt ikke fått rota meg ut av huset..
hvordan blir dette en diett ?
lage måltider ut av hvilke matvarer som passer blodtypen din?

Ja, det er akkurat det du gjør. Det er ganske enkelt når du først finner ut av blodtypen da.

Anbefaler deg absolutt å kjøpe boka og lese den grundig først. Der står det en del om sammensetning av måltider etc. Det finnes også en kokebok med oppskrifter for Blodtypedietten.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 13:58   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hvilken blodtype?

Det blir vanskelig for meg å følge en slik diett, siden vi har tre forskjelloge blodtyper her i huset... Har lest litt nå, så jeg må nok finne på noe annet:sukk:

MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 11:12   #10
lillejill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 18
lillejill er på en erverdig vei

Sv: Hvilken blodtype?

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Skulle jo tro at det var en "menneskerett" få vite hvilken blodtype man har. Burde jo nesten stått i passet vårt

Jeg har sjelden blodtype, ABRh-

er det samme som a-?Det er alt jeg vet om min blodtype

lillejill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken blodtype har dere? Summer Blodtypedietten 72 28-07-09 22:55
Din blodtype og ditt valg av diett Marianne Blodtypedietten 36 05-02-09 00:12
Hvilken fisk er sunnest? mofe Generell ernæringsdebatt 8 18-08-06 22:32
Hvilken Atkins bok bør jeg kjøpe!? ElinGH Lavkarbobøker 10 28-11-04 15:58
Blodtypedietten – spis riktig for din blodtype Summer Blodtypedietten 0 28-02-04 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no