Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Xenical, noen erfaringer?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-07, 14:34   #1
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Xenical, noen erfaringer?

Er det noen her som har erfaringer med bruk av slanketabletten Xenical?? Jeg vet om bivirkninger og slikt.. Jeg lurte mer hvor mye du evt. gikk ned og hvor fort?

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:55   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Hvis du søker på Xenical her på forumet, får du opp mange tråder om dette.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:02   #3
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Fikk opp bare 2 tråder jeg... Det stod ikke noe om resultater

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:08   #4
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Fant fler, men det er så rotete å finne fram i alle trådene.. Men jeg så at Torkil hadde skrevet at man burde gå på de, da kosten vår inneholder endel fett. Men er det noen her som går på de nå, som allikevel har denne kosten?? (Jeg er kanskje litt desperat etter å gå ned nå, så da driter jeg heller ned doen her)

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:09   #5
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Nei, jeg mener selvfølgelig at Torkil sa IKKE gå på de..

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:24   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Det er IKKE vits i å gå på dem om man skal gå på Ketolyse eller andre lignende dietter som består av mye fet mat, da kaster du bare pengene rett i do, bokstavelig talt (det synes jeg man gjør uansett, men det er nå en annen diskusjon). Altså; det kan godt funke med Xenical og Lindberg, men ikke Xenical og Ketolyse/lignende. Dessuten, tro meg - fettdiarè vil du IKKE ha! Jeg hadde det mye etter mageoperasjonen min og det var helt grusomt. Kunne ikke slippe en fjert engang uten uhell.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:40   #7
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Hmmm.. Hørtes ikke forlokkende ut. Så du har prøvd ? og gikk ikke ned noe? Lurer på endre litt på kostholdet i tillegg. Skulle ønske jeg fikk operasjon jeg. Jeg har en venninne som akkurat har vært i Russland og tatt en slik operasjon. Hun har det visst ikke så greit i øyeblikket, men hun når ihvertfall normalvekt til sommeren, antar hun. Hun sa at jeg ville være for "tynn". Jeg har 20 kg. overvekt, så det er nok riktig det. Men jeg tenker jo vekt, vekt, vekt hver dag. Det er helt uutholdelig! Mannen min blir helt sprø av det også. Merker jeg blir fryktelig deprimert av det.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:45   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Nei jeg har ikke prøvd Xenical, jeg fikk som sagt diareen etter vektoperasjonen min i januar. Varte i 2-3 måneder og det var IKKE noe gøy nei. Det er samme type diarè man får ved bruk av Xenical, så det ville jeg personlig aldri utsatt meg for hehe.
Det er gult rent fett som kommer ut, går ikke vekk fra klærne engang. YUKK!

Ja, du er nok for "slank" for den typen operasjon, men det skal du jo bare være glad for (lett for meg å si, sikkert). Jeg veide 135 kg og hadde en BMI på 44 (40 er kravet). Tok operasjonen i Oslo. Skjønner godt hvordan du har det, det er ikke noe gøy å slite med vekta.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:53   #9
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei jeg har ikke prøvd Xenical, jeg fikk som sagt diareen etter vektoperasjonen min i januar. Varte i 2-3 måneder og det var IKKE noe gøy nei. Det er samme type diarè man får ved bruk av Xenical, så det ville jeg personlig aldri utsatt meg for hehe.
Det er gult rent fett som kommer ut, går ikke vekk fra klærne engang. YUKK!

Ja, du er nok for "slank" for den typen operasjon, men det skal du jo bare være glad for (lett for meg å si, sikkert). Jeg veide 135 kg og hadde en BMI på 44 (40 er kravet). Tok operasjonen i Oslo. Skjønner godt hvordan du har det, det er ikke noe gøy å slite med vekta.

Tusen takk for støtten. Deilig for deg å bli kvitt kg. Det blir jo ett helt nytt liv etterpå. Du er heldig!

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:56   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Ja jeg føler meg veldig heldig, og det stemmer at det blir et nytt liv. Jeg kan ikke beskrive det med ord og trodde vel egentlig ikke noe på at jeg noensinne ville oppleve dette. For bare 10 mndr siden veide jeg 135 kg og trodde livet mitt var over. Helt sprøtt.

Lykke til med nedgangen, 20 kg SKAL du klare, vi heier på deg her inne! Du har iallfall enormt med støtte og motivasjon i alle de supre folkene her inne, og samme hvilken filosofi du velger innenfor lavkarbo så vil kroppen din takke deg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:58   #11
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Forstår du årsakene til overvekt, så vil du ikke ta en slankepille som xenical.
Følger du ketolyse nå?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:01   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/11/20/518796.html

Sitat:

...gir en gjennomsnittlig vektredksjon på 2,9 kilo

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:02   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Ja, det er ganske dyre kg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:50   #14
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Forstår du årsakene til overvekt, så vil du ikke ta en slankepille som xenical.
Følger du ketolyse nå?

For lite mosjon og for mye mat... Selvfølgelig vet jeg det..

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 18:56   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

For lite mosjon og for mye mat... Selvfølgelig vet jeg det..

Nei!

Årsaken er feil mat.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:07   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Så må man ikke glemme psyken oppi alt dette heller. Det er mange årsaker til overvekt, og ikke alle ligger i mat eller mosjon.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 22:41   #17
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Jeg har ingen personlige erfaringer med Xenical, men jeg har hørt en del negativt om denne slankemedisinen. Den virker ved at den hindrer kroppen i å ta opp fett, så hvis man spiser fett får man er kraftig diaré slik som Iset beskriver. Problemet er at Xenical også hindrer kroppen i å ta opp fettløselige vitaminer og de nødvendige fettsyrene som kroppen trenger. Mangel på essensielle fettsyrer kan blant annet gi hudproblemer og føre til depresjoner.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 01:34   #18
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

jeg har prøvd de i tre mnd... DYRT! og som iset sier : du vil nok ikke ha denne fett diaren.. jeg hadde det... og jeg måtte sørge for at jeg hadde en toalett i nærheten hele tiden... til og med om natta måtte jeg på do....

og på de tre mnd gikk jeg ned litt ( under 5 kg ) men etterpå la jeg på meg dobbelt....

snakket med flere som har prøvd det.. og jeg har ikke hørt noe positivt om dette....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 19:22   #19
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Jeg prøvde Xenical i 1 mnd for et par år siden.
Selv om jeg spiste lite fett fikk jeg etter et par dager gul diaré som luktet helt forferdelig. Ble også veldig oppblåst, men det gikk ikke å fise uten å sitte på do for da kom det en skvett i buksa.
For min del hadde det vært umulig å kombinere Xenical med jobb, for jeg måtte på do hele tiden.
Jeg gikk ned ca 3 kg, men det var absolutt ikke verdt det. Styr unna!

Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 19:54   #20
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Xenical, noen erfaringer??

Hei Knubbelubba!

Jeg håper du har mot til å prøve ketolysekuren, det har blitt min redning. God mat, spise når jeg e rsulten og til jeg e rmett, økt energi og velvære. Håper du gir det et forsøk!

Best ehilsen BiB (som har prøvd "alt" før uten å lykkes, men denn egangen...)

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Ventelo kunder ... Noen erfaringer? mertan80 Generell diskusjon 17 24-04-07 22:47
Noen spørsmål ang. pcos! Nett PCOS og karbohydratkontroll 25 04-10-06 20:43
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål Bambina Atkins kosthold 7 10-03-05 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no