Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Aprilskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-10, 15:51   #1
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Aprilskravletråden til 30+

APRIIIIIL! Starter ny tråd jeg

Hur mår ni?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 16:40   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Oj, det er blitt april, gitt! Likar ikkje heilt 1. april. Likar ikkje å bli lurt. Greit å ha fri denne dagen! Sambu veit betre enn å prøve å lure meg
No vurderer eg å drage med meg nemnde sambu og kamera ut og fotografere litt. Sola skin for øyeblikket, det blæs noko inn i granskauen, så har ein vindtette kle, så er det jo ganske ok.
Har ny rekord i soving i dag. Kolva heilt etter EITT glas vin etter middag igår, og ramla til køys kl 8. Vakna ved midnatt og var våken ein liten halvtime, så sov eg til 9! Det var godt det!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 18:32   #3
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Hei og hopp fra en sliten langfarende
Har en del å rapportere, men det får vente til jeg har sovet ut - ble ingen søvn på vei over atlanteren, og er nå dø-sliten

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 00:38   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Ble ikke lurt i år og heldigvis for det! Er jo bare litt lettlurt, liksom!

Ellers en lat dag. Puslet puslespill (2000 biter) med ungene, sittet på pcen, sett litt på tv, gått en liten runde med hundene mellom regnbygene......
Ingen store sprell, akkurat som det skal være i disse påsketider!
Nå er det natta! Sov godt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 11:13   #5
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Aprilsnarr dagen var ganske deilig falt på en hellig dag, ble bare lurt av mannen min - som ville jeg skulle gå ut for å hente morgenavisene . Det tok noen minutter før jeg skjønte den....

Nå er det vår her hos oss. Etter å ha kommet hjem fra fjellet var jeg å kikket i blomsterbedene og både krokus og liljer er på vei opp av jorden. Deilig! Klokken ble stilt en time frem og sommeren nærmer seg enda mer. Yuhu....

Kanskje April blir en fin mnd å trene?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 11:37   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

April og snart vår her!

Jeg er fullstendig ute og kjøre når det gjelder kostholdet.. Etter en uke på antibiotika og halsbetennelse og lite lyst på mat, så sliter jeg med å komme inn på riktig spor.. Det verste er at jeg blir kjempekvalm av tanken på kjøtt,egg og kylling.. Jeg får det ikke i meg.. Satser på at jeg er i full gang om noen dager. Det verste er jo at antibiotikaen har gitt meg sopp og den hat jeg fora med sukker.. Og apotekene åpner ikke før i morgen og det klør!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 00:26   #7
Katteeier
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 61
Innlegg: 68
Katteeier er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

OK. Mars ble en merkelig måned der ingenting egentlig syntes å gå så veldig bra. Påsken har heller ikke vært optimal for meg, men fra i dag har jeg klart å samle trådene. Nå er det bare å komme inn i rutinene igjen, og prøve å holde fokus.
Det er på en måte veldig godt med hverdagens rutiner!
Litt ned ble det, men ikke så mye som jeg skulle ha ønsket. Får bare trøste meg med at det ble ned og ikke opp!

April burde bety litt mer uteliv for mitt vedkommende, men den har jammen meg startet vått og kaldt. Vi får bare håpe at våren fester grepet etter hvert!

__________________



Katteeier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 17:53   #8
Trivselsdamen
Nytt Medlem
 
Trivselsdamen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 6
Trivselsdamen er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Slenger meg på her, jeg.
Begynte på en slags lavkarbo før påske. Gikk bra en ukes tid, eller så.
Så kom påsken.... Og jeg skjønte at hjernen min har en meget lengre vei å gå enn speilet....
Men daglige, rolige trimturer har likevel gjort sånn at jeg ikke gikk opp mer enn 1 kg. Så i dag er det på'an igjen. Skal ha rester etter påskelammet med deilig fet saus og raspet, lettstekt blomkål til. Det tror jeg blir bra. Har spist lurt i dag, og er ikke sulten, og har ikke søtsug. Det burde jeg jo bare hegne om og forstå som det jeg virkelig vil oppnå!

Påskeferien over i kveld. Jobb igjen i morgen. Egentlig godt med hverdagene også.

Trivselsdamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:00   #9
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Enig ,blir godt med hverdagen igjen

__________________






silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:10   #10
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Heisann!

Da skal jeg igang igjen etter noe vi kan kalle høykarbo påske, men jeg er ved nytt mot og skal forsette nedgangen min. Har ikke veid meg, så jeg vet ikke hvor mye utslag denne påskeferien har gjort utslag, men det er nok noen flere kilo en bare vann

Har hatt varierende vær i påsken, men i dag oppdaget jeg en hestehov i hagen!!!! HURRA! Så glad jeg ble!!! Nå er det VÅR!!!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:57   #11
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Heihei!!! Tenkte jeg skulle slenge med på sammen med dere her inne

April har begynt helt ok. Regner en del (noe jeg egentlig hater) men nå blir vi ihvertfall kvitt snøen så kan ikke klage! Våknet i går til fuglene som kvitret på utsiden av vinduet så våren er definitivt i anmarsj!!!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:07   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Påsken har satt sine spor, men i dag er jeg tilbake på ketolyse for fullt!
Tror nok ikke vekta er så ille gal, bare mensen blir overstått og alt vann drar sin kos!
Skal i 40- årslag 1. mai og kunne tenke meg å ikke se ut som en overstappet pølse i alt jeg har av klær!
Så det blir superskjerpings frem til det i hvert fall!
Ellers er jeg med på 5kg ned til 17. mai og klarer nok det, men skulle gjerne ha doblet antall forsvunnede kilo til da!
Håper jo en gang å komme inn i bunaden igjen, men det blir ikke dette året i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:02   #13
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Velkommen til dere nye! Alltid hyggelig med nye fjes.

DEILIG, DEILIG VÅR! En annen ting med våren som er kommet er de lyse lange dagene. Selv nå kl 20.00 er det bare halvmørkt. Allting blir så lettere.

Kitt: du er ikke langt unna til de 5kg. Det klarer du nok + litt mer tenker jeg Hvor mange str er det igjen til bunaden? og hva slags bunad er det ( nyskjerrig).

Noen som har forslag til et bra hotell i Paris? Jeg planlegger en overraskkelstur for mannen min og meg i mai.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:06   #14
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Popp: har egentlig bare forslag til hvilke hotell du IKKE skal bo på,he,he...

Kitt: Det med bunaden,ja...Jeg er fryktelig spent på om jeg kommer inn i den i år...Har ikke turt å prøve enda. Blir vel til at jeg utsetter prøvinga til 16.mai, og håper dermed på å gå ned 10 kg innen det Kan vel presse meg inn i den pr.dags dato, men hvor lekkert er det med en overdel med puppene most flate (bandasjere??). Blir vel den kjolen jeg kjøpte i fjor,tenker jeg!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:13   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Har jo ikke lagt inn påskekiloene, da!

Har nok desverre i hvert fall 20 om ikke 25kg igjen til min vakre Indre Sogn- bunad igjen passer som den skal!

Bunaden min ser sån ut, bare at min er grønn nederst og har svart liv med "kinesisk" brokade! (Ikke meg mao)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:32   #16
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Hei. Har også problemmer med bunaden min, men min er sånn ca 3 størrelser for stor... Kjøpt den mens jeg var stor og nå har jeg gått ned 19 kg av de ca 30 kg jeg hadde tenkt meg ned... Lurer på å selge bunaden min, vet ikke om den vil bli fin å sy inn, så heller se om noen år om jeg har stabilisert meg kilo messig og kjøpe en ny da. Ser ut som jeg har stoppet opp litt nå, har veid ca det samme siden begynnelsen av februar. Men jeg stresser ikke, det løsner vel etterhvert...

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:59   #17
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Åh fine sognebunaden, Kitt! Har eit par syskenbarn og ei tante som har denne, kjempefin! Eg har også ein bunad eg har eit totalt ambivalent forhold til. Eg fekk han til konfirmasjonen, og den var då totalt feilsydd, eg hugsar at sølja berre hang og slang ned på brystet mitt ein stad! Og sydama sydde etter mål.... Eg meinar, dama var der og tok mål av meg for å lage forkleet, ho sydde det, og kom tilbake for prøving. Eg tok det på, og det ramla rett av meg og i golvet. Ho sa ho aldri hadde vore borti ein så stor konfirmant før. Utruleg at ho laga meg større enn eg var. De kan tenke dykk kor festleg det var. I fjor vår prøvde eg på meg bunaden igjen. No var den for liten i midja, eg fekk han ikkje igjen. Og han var blitt veldig kort i midja. Men i jula prøvde eg han igjen, og no fekk eg han att! HAHA! Der manglar eit par knappar og hemper, så eg fekk ikkje prøvd han skikkeleg. Men ein dag skal han passe. Det kan hende eg må sy han litt om, for han er framleis totalt feilsydd i brystpartiet på sida, rare greier.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:24   #18
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Guri den var lekker den bunaden Kitt!!!!! Jeg har en ting for bunader og min Vestfoldsbunad er noe av det kjæreste jeg eier!!

Snakker om det... Enten må jeg sy den inn, eller så kan den henge litt i år og så kan jeg heller sy den inn når jeg er ferdig slanka... Fælt å måtte ta et sånt valg

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:31   #19
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Utrolig fin den sognebunaden,ja...Blir litt missunnelig. Er egentlig ikke helt fornøyd med min vestfold-bunad,jeg da, modellen er for kort i livet, den kler meg egentlig ikke så godt selv når jeg er tynn. Så jeg har lurt litt på å bytte til en annen type vestfoldbunad, som det er en litt annen fasong på. Hvilken modell har du,Fumle?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:34   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Jeg fikk min til konfirmasjonen, 15 år gammel og passe slank. Min ble sydd etter mål av en sydame i Bergen, mens jeg bodde på Østlandet. Hun gjorde også deil, Furine, men omvendt. Stoffet som skulle være "tilovers" slik at bunaden kunne legges ut, var ikke der!
Så la jeg på meg litt og fikk DE puppene!

Da min bror skulle konfirmeres 5 år senere og mamma skulle få seg bunad, måtte vi bytte liv, hadde ikke sjans til å få puppene mine innenfor det livet, nei! Mammas derimot, hadde god plass!
Ble jo ikke mindre med årene, siste året jeg brukte den uten problemer var jeg 22 år. Så ble den hengt på kottet.

8 år senere skulle jeg være forlover i Holmekollen kapell. Jeg måtte jo bare få på meg bunaden til den jobben.
I løpet av 16uker på GR- kurs gikk jeg ned 20 kg, fikk problemer med enorme gallestein og sprakk som trollet i sola ganske så kort tid etterpå!
Fikk masse skryt juleaften og i bryllupet i februar. Siden har jeg ikke sett bunaden min. Den har gjemmet seg på kottet hos mamma i 13 år!

Vel, kommer jeg ikke inn i den om 4 år når snuppa skal konfirmeres, får vi håpe den passer til henne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:41   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Så flott bunad Kitt!

Å ha en bunad som ikke passer er skikkelig kjipt. Min vakre blå løkendrakt henger i skapet og jeg prøver den ikke før jeg har gått ned 20kg til.. Er jeg heldig klarer jeg de 20kg dette året og kan bruke den 17.mai 2011,, Jeg har bare fått brukt den 3 ganger, så det er jo skikkelig tragisk. Jeg giftet meg i den og vært i 2 bryllup etterpå, 7 år siden jeg brukte den...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:46   #22
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Min bunad er også tragisk lite brukt. Fikk den i morgengave av mannen min da jeg giftet meg, og da hadde jeg jo slanket meg ned i en fin bryllupsvekt da jeg tok mål ! Siden har vekta kun gått oppover, så det var ikke mye jeg rakk å bruke den !

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 08:45   #23
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Utrolig fin den sognebunaden,ja...Blir litt missunnelig. Er egentlig ikke helt fornøyd med min vestfold-bunad,jeg da, modellen er for kort i livet, den kler meg egentlig ikke så godt selv når jeg er tynn. Så jeg har lurt litt på å bytte til en annen type vestfoldbunad, som det er en litt annen fasong på. Hvilken modell har du,Fumle?

Jeg har 1932 modellen som er sort med røde broderier! Tror Vestfoldbunaden i seg selv er litt kort i livet, eller virker ihvertfall sånn på de fleste som har den.. Fin er den nå da uansett

*borte*

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.

Sist redigert av Fumle : 12-04-10 kl 12:45.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 09:18   #24
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Eg vil så gjerne vere glad i min sunnmørsbunad, for den er jo fin! Men pga alle problema med sydama, og feilsyinga av den så har den blitt hengande mykje i skapet. Systra mi såg litt på den i jula då eg prøvde han, og det ser i det minste ut til at dama ikkje har klipt vekk ekstrastoffet, så det vil vere mogleg å sy den om. Men eg må bli litt meir nøgd med skrotten først
Den sydama Kitt skulle hatt seg ein real kilevink, ein kan då ikkje klippe av ekstrastoffet! Men eg har høyrt om andre som har gjort det også, når eg tenker meg om. Utruleg..!

Nydeleg dag her i Brussel i dag, deilig ver og fin temperatur. Berre synd at dei renoverer eit bygg i nabolaget, og dei held på med eit eller anna som luktar brent eggefis! Så det fristar ikkje så veldig å ha ope vindauget!

Fint bilde av ein fin gjeng, Fumle!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 09:47   #25
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden til 30+

Bunad ja, min blir ikke brukt i år i alle fall.
Fikk Bergensbunad til konfirmasjonen og den ble gradvis trangere for hvert år frem til den ikke kunne brukes mer. Så, for 5 år siden, etter å ha slanket meg en god del så bestemte jeg meg for å sy den ut. For å bli konfirmasjonsvekt igjen kommer aldri til å skje, og er heller ikke ønskelig. Så jeg brukte bunaden det året. Problemet var bare at jeg hadde tatt en for enkel utvei, så stakken ble helt skeiv på livet. Etter 17 mai ble alt sprettet opp igjen så jeg skulle fikse det. Men siden bunaden ikke har nok stoff til å legges ut så mye som hadde vært nødvendig siden så har den lagt der i sine enkelte elementer siden det. Når jeg nå etter hvert får en stabil vekt som jeg kan trives med så skal jeg ta arbeidet med å sy den sammen igjen. Da er problemet bare det at jeg egentlig ikke er så glad i bergensbunaden og heller ville hatt en annen bunad. Men det er nok litt for dyrt til å bytte også.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no