Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kaffe latte

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-11, 22:20   #1
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Kaffe latte

Er det ok å ta en kaffelatte på cafe hvis man ber om helmelk og ikke tar noe sukker i?

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 22:30   #2
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Kaffe latte

Det bestemmer du igrunnen helt selv

Jeg pleier å bestille soya latte

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 22:43   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe latte

På ketolyse? Nope. Det er mye melkesukker i helmelk. Og slikt sukker skal vi ikke ha på ketolyse.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 06:18   #4
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Sv: Kaffe latte

Tusen takk for svar, da blir det en kopp svart kaffe.

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 06:47   #5
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Kaffe latte

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

På ketolyse? Nope. Det er mye melkesukker i helmelk. Og slikt sukker skal vi ikke ha på ketolyse.

Men hvordan fungerer det med soyamelk da? 0.1 gram karbo pr 100 gram på soyaen er jo ikke ille, er det? *forvirra*

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 07:51   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe latte

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Men hvordan fungerer det med soyamelk da? 0.1 gram karbo pr 100 gram på soyaen er jo ikke ille, er det? *forvirra*

Bestill soyamelk du dersom du tåler det, men husk bare på at langt fra alle cafeer har den sukkerfrie soyamelka. Ofte serverer de den som heter Soya - Natural den inneholder alt i fra 2.5 kh (den på bildet) per 100 g til 5 g kh per 100 g alt etter merke. Synnøve Finden sin er vel den med mest i tror jeg og en latte har jo ofte 2,5-3 dl melk i seg.


En annen ting er at det blir ikke anbefalt og innta for mye soyaprodukter av ulike grunner (bare å google). Bl.a. inneholder soya mye planteøstrogen og kan tukle med syklus og hormonbalanse. Noen tåler ingenting mens andre kan ha litt, selv ber jeg om latte med soya på cafe for det er bare en gang i ny og ne, men nå tåler jeg heller ikke melk da.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 14-06-11 kl 11:08.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 11:02   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe latte

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Men hvordan fungerer det med soyamelk da? 0.1 gram karbo pr 100 gram på soyaen er jo ikke ille, er det? *forvirra*

Soyamelk fungerer, viss du drikker det

Men bare pass på det som Lillemy71 nevner

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 12:33   #8
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Kaffe latte

Vi får håpe at cafè`er snart våkner og lager dette til oss;
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548

I mellomtiden får vi heller innvitere til cafè hjemme eller ta den sort ute(event. med fløte), men det er jo ikke helt det samme... Må forresten tipse om kakao av santa maria kokosmelk (halve boksen pr kopp. Må spa`s ut av boksen, men blir kremet og fyldig når varmes), 1 toppet tsj kakao pulver og søtning etter smak, jeg bruker to suketter pr krus. Varm godt. Nam!

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:42   #9
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Sv: Kaffe latte

De hadde faktisk sukkerfri soyamelk på den cafeen jeg var på, så da tok jeg en kopp. Fikk se på kartongen til og med.

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:47   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe latte

Opprinnelig lagt inn av Lagom, her.

De hadde faktisk sukkerfri soyamelk på den cafeen jeg var på, så da tok jeg en kopp. Fikk se på kartongen til og med.

Det var service det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:55   #11
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe latte

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det var service det

Hehehe, jeg spør alltid om det, de ser litt rart på meg men jeg får som oftest se den uten problem

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 15:30   #12
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Sv: Kaffe latte

He he, ja det sto faktisk at de hadde soyamelk på disken, men jeg spurte om det var den sukkerfrie og da tok hu bare kartongen opp på benken. Blei imponert selv ja.

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffe latte osv Nokkin Ketolysekuren 18 26-08-10 08:08
Kaffe-latte Sanko Ketolysekuren 5 10-03-09 13:11
Kaffe Latte elise805 Spørsmål og svar 2 25-11-08 13:52
Kaffe latte ivalodia Ketolysekuren 21 02-06-07 00:50
Kaffe latte? cathrine Lavkarbo generelt 3 18-01-07 19:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no