Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Karbojunkie - Karbogram teller?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-02-04, 17:26   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Karbojunkie - Karbogram teller?

Fikk en idè!

Hadde det vært det ikke vært greit om vi gikk sammen å laget en gramteller?

En oversikt over matvarer vi kommer over i hverdagen, og hvor mange gram karbo de inneholder per rute sjokolade, bukett brocoli, 10 nøtter, spiseskje osv?

Jeg pleier ikke å gå rundt med vekt i lommen...

Har faktisk ikke vekt hjemme... Skal kjøpe snart...

Da tenker jeg alle slags matvarer... Ikke bare typisk lav-karbomat... For vi har jo masse fy-mat i hus også...

En god idè? Noen som blir med?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 17:51   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Du har jo så mye energi - og så mange idéer! Men jeg er med jeg, hvis jeg husker det... Jeg telte en gang alle mandlene i en 250 grams pose, og det var 230 mandler. Så da kan vi si at 1 mandel = 1 gram. Det vil si at 10 mandler gir under 1 gram karbohydrater.
Var det slik du mente, eller skal vi lage en tabell?

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 18:07   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Slik mente jeg ja!

Må sette det i et system selvfølgelig...
Men først trenger vi tall...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 21:53   #4
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Bruk tabellen jeg har lastet opp HP.
Lag en egen kolonne for hva en porsjon er, f.eks 10 mandler, eller en rute sjokolade. En kolonne for hvor mange gram dette er (hvilket er tallet man må jobbe med å finne fram til).... excel kan da selv regne ut siste kolonne som viser karbo per porsjon.

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 22:09   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ikke akkurat i den tabellen jeg hadde tenkt det... Tenker vel mer som et suplement til den... Men en god idé RSy! Skal tenke på det!

Tenker litt matvarer etter merke: Cavalier, Stella, ikke bare grønnsakene, de er liksom litt enklere å holde styr på... Frukt osv... Hvor mye som skal til for 5 gram og 1 gram vil være en bra inndeling tror jeg...

kansje vi kan få trykt en liten lommeutgave etterhvert?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 22:09   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jeg fikk ikke opp den tabellen rsy.... trykket på open, men den kom ikke opp. hva gjør jeg galt?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-03-04, 12:56   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

kansje vi kan få trykt en liten lommeutgave etterhvert?

Eller enda bedre; WAP!!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke karbohydrater teller HP Atkins kosthold 7 12-10-09 17:59
TEAM - Karbojunkie HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 20-02-04 14:13
Prosjekt Karbojunkie HP Informasjon 0 07-01-04 00:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no