Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-11, 23:14   #10626
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal på ferie på søndag, til Rhodos. Begynte å spise Primolut på mandag for å utsette mensen, muligens en dag for sent. Begynte å blø litt i dag og lurer nå på hva jeg skal gjøre for å blø minst mulig, fortsette med Primolut eller slutte???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-10-11, 09:14   #10627
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Akupunktur mot bihulebetennelse er det eneste som hjelper for meg, neseskylling holder bare åpent i nesa så jeg får ringt og bestilt time... Min kiropraktor tar også gjerne et tak, ha-ha, og klemmer gørra ut av hodet mitt hvis jeg lar han få sjansen.
PS : vondt som bare rakkern og det ser ut som du har grått og grått ev ligget med nesa ned i sånt hull i massasjebenk i ett døgn.

Apropos strikkeforvirringen tror jeg muligens at dette også er et spørsmål om oddetall masker på pinnen og felling av partall masker og hvordan det blir jevnt fordelt?
Selv flytter jeg masker rundt når jeg strikker med fire pinner, ellers så lager jeg spor i skjøtene, for jeg strikker nokså stramt. Derfor trer jeg maskene som skal felles på tråd og syr sammen til slutt. Å felle først gjør nok skjøten mer solid, men også litt klumpete, særlig for min strikkestil

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 06-10-11, 14:15   #10628
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor får man tak i sånne små reagensrør som vaniljestengene vanligvis kommer i? Jeg vil ha en del slike og putte vaniljepulver, vaniljesukrin, stevia og slikt i og gi i gaver til jul. Vanlige reagensrør som de bruker til kjemi er for store.

Jeg vet at de har små krukker andre steder, men jeg hadde lyst på disse små reagensglassene...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-10-11, 14:57   #10629
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hvor får man tak i sånne små reagensrør som vaniljestengene vanligvis kommer i? Jeg vil ha en del slike og putte vaniljepulver, vaniljesukrin, stevia og slikt i og gi i gaver til jul. Vanlige reagensrør som de bruker til kjemi er for store.

Jeg vet at de har små krukker andre steder, men jeg hadde lyst på disse små reagensglassene...

Er veldig usikker på størrelsen, men jeg tror noen Panduro-butikker har lignende rør (til å oppbevare mystisk hobbystæsj i?) - og kanskje noen blomsterhandler? Vage minner om at noe sånt brukes i den sammenheng også. Evt kan du sjekke på apoteket - en del prøveglass for ymse formål er sånne klare rør, men uvisst hvor store eller anonyme de er. (Litt uaktuelt å bruke noe det står "avføringsprøve" på, antar jeg. )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 06-10-11, 15:41   #10630
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hvor får man tak i sånne små reagensrør som vaniljestengene vanligvis kommer i? Jeg vil ha en del slike og putte vaniljepulver, vaniljesukrin, stevia og slikt i og gi i gaver til jul. Vanlige reagensrør som de bruker til kjemi er for store.

Jeg vet at de har små krukker andre steder, men jeg hadde lyst på disse små reagensglassene...

Si fra hvor du evt finner de da!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 06-10-11, 16:55   #10631
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Panduro har slike små "krukker" som jeg, da jeg fremdeles hadde øyne til å perle med, brukte til å sortere mini-perlene i.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 06-10-11, 18:26   #10632
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan få brokkolien til å holde seg? Er plaget med at den gulner nede i grønnsaksboksen, rett etter at den har kommet i hus.

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg
Gammel 06-10-11, 18:59   #10633
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Er veldig usikker på størrelsen, men jeg tror noen Panduro-butikker har lignende rør (til å oppbevare mystisk hobbystæsj i?) - og kanskje noen blomsterhandler? Vage minner om at noe sånt brukes i den sammenheng også. Evt kan du sjekke på apoteket - en del prøveglass for ymse formål er sånne klare rør, men uvisst hvor store eller anonyme de er. (Litt uaktuelt å bruke noe det står "avføringsprøve" på, antar jeg. )

Jeg har sett i Panduro-katalogen og fant ikke helt det jeg leter etter. De hadde små krukker, men ikke disse små reagensrørene.

Haha, fant noe greier som kunne ligne på det på en medisinsk side. 236 kr per stykk! Haha, nei takk!

Jeg trodde de bare brukte store reagensglass i kjemi, men det var flere størrelser her. En versjon i plast med skrukork her. Rimelig pris, men privatpersoner må handle for minst 600 kr eks mva på kptkomet.no. Hadde ikke tenkt å bestille for så mye akkurat...

Så da gikk jeg over på eBay og fant masse. D'uh hvorfor tenkte jeg ikke på det med det samme? Så da blir det nok shopping derfra. Jeg må måle når jeg kommer hjem (er på jobb) og se hvor store jeg egentlig vil ha.

Åh, det hadde vært litt kult å kjøpe stativ og ha krydder i disse stående på kjøkkenbenken! Tihi, passer en geek som meg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-10-11, 19:02   #10634
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lilleslem, her.

Hvordan få brokkolien til å holde seg? Er plaget med at den gulner nede i grønnsaksboksen, rett etter at den har kommet i hus.

Mine brokkolier holder seg veldig lenge i kjøleskapet... En uke eller to uten problemer. For varmt kanskje? For mye luft? Pakker du den ut av plastikken?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-10-11, 19:54   #10635
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Mine brokkolier holder seg veldig lenge i kjøleskapet... En uke eller to uten problemer. For varmt kanskje? For mye luft? Pakker du den ut av plastikken?

Jeg vet ihvertfall at når brokkoli skal kokes så er det lurt å koke opp for så å skylle den i kaldt vann, da holder den seg sprø - og grønn :-)

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell
Gammel 06-10-11, 19:56   #10636
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og når det gjelder tette bihuler så har jeg vært plaget med det i mange år. Helt til tannlegen min sa at jeg skulle bruke saltvannsspray forebyggende hele vintern, for da holder man slimhinnene fuktige og blir ikke tett. Så de siste 10 årene har jeg sluppet unna tette bihuler :-)

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell
Gammel 06-10-11, 21:28   #10637
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lilleslem, her.

Hvordan få brokkolien til å holde seg? Er plaget med at den gulner nede i grønnsaksboksen, rett etter at den har kommet i hus.

Forvelle? Altså hive i kokende vann i 1 min (?), så rett over i isvann i 2-3 min og la så renne godt av og rett i fryseren.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-10-11, 21:42   #10638
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lilleslem, her.

Hvordan få brokkolien til å holde seg? Er plaget med at den gulner nede i grønnsaksboksen, rett etter at den har kommet i hus.

Ta brokkoli med hel plastikk. Tror de er pakket "i beskyttende atmosfære" eller noe sånt, for med en gang de er i friluft blir de gule. Det kan hjelpe å kle på en "naken" brokkoli plastpose med minst mulig luft i for å holde den et par dager ekstra.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-10-11, 21:49   #10639
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ta brokkoli med hel plastikk. Tror de er pakket "i beskyttende atmosfære" eller noe sånt, for med en gang de er i friluft blir de gule. Det kan hjelpe å kle på en "naken" brokkoli plastpose med minst mulig luft i for å holde den et par dager ekstra.

Jeg kutter ofte opp brokkoliene. Jeg legger dem i poser som jeg snurrer. De holder seg fine leeenge. Så det med beskyttet atmosfære tror jeg ikke stemmer helt... Tror mer det er snakk om at de tørker fort ut hvis det er for luftig.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-10-11, 21:56   #10640
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Åh, det hadde vært litt kult å kjøpe stativ og ha krydder i disse stående på kjøkkenbenken! Tihi, passer en geek som meg.

Muuulig noen her knabber den ideen. Får meg til å tenke litt på serien "Look around you" - hurra!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 06-10-11, 22:02   #10641
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Muuulig noen her knabber den ideen.

HÆ?!? Hvem da?

Knabb i vei, du.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-10-11, 22:05   #10642
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

HÆ?!? Hvem da?

Jeg

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 06-10-11, 22:08   #10643
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hmm.... det er de maskene rett under armhulen du snakker om, ikke sant? De trenger du ikke å felle i det hele tatt... de kan du bare sette på en sikkerhetsnål til du får bruk for dem...

Pompel&Pilt: "forvirre, forvirre, forvirre... "

Den var vel til Cyan, men ble litt nysgjerrig på hvordan du tenkte her Mener du at du masker sammen til slutt i stedet for å sy?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 06-10-11, 22:12   #10644
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Den var vel til Cyan, men ble litt nysgjerrig på hvordan du tenkte her Mener du at du masker sammen til slutt i stedet for å sy?

Kanskje hun tenker på den metoden du lærte meg for å avslutte bosniatøfler? Den har jeg hatt mye bruk for, og det hadde jo funka like bra her.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-10-11, 22:16   #10645
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Den var vel til Cyan, men ble litt nysgjerrig på hvordan du tenkte her Mener du at du masker sammen til slutt i stedet for å sy?

http://strikkespinn.wordpress.com/20...er-str-7-8-ar/
Slik som beskrevet her, tenkte jeg. Men jeg tror det blir lettere slitasje når man masker sammen...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-10-11, 22:36   #10646
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

http://strikkespinn.wordpress.com/20...er-str-7-8-ar/
Slik som beskrevet her, tenkte jeg. Men jeg tror det blir lettere slitasje når man masker sammen...

Jeg vet faktisk ikke hva "maske sammen" betyr, men det jeg snakker om over her, er når man tar, i dette tilfellet, de seks maskene fra bolen på en pinne, og de seks maskene fra ermet på en annen, legger de parallelt mot hverandre og strikker to masker fra hver pinne som om det skulle vært en.
Men når det er så få masker er det jo like greit å sy, det blir jo uansett en trådstump igjen der.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-10-11, 22:41   #10647
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kanskje hun tenker på den metoden du lærte meg for å avslutte bosniatøfler? Den har jeg hatt mye bruk for, og det hadde jo funka like bra her.

Ja, det var det jeg mente . Det heter kanskje heller å strikke sammen ...

Opprinnelig lagt inn av smgj

http://strikkespinn.wordpress.com/20...er-str-7-8-ar/
Slik som beskrevet her, tenkte jeg. Men jeg tror det blir lettere slitasje når man masker sammen...

På den annen side blir det sikkert mer elastisk, har opplevd å få det litt for stramt under armen. Men det er jo bare å passe på å felle av løst forsåvidt.


Sist redigert av Huldr : 06-10-11 kl 22:47.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 06-10-11, 22:42   #10648
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det å lese innleggene om strikking her er som å lese gresk for meg...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 06-10-11, 22:57   #10649
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vet faktisk ikke hva "maske sammen" betyr, men det jeg snakker om over her, er når man tar, i dette tilfellet, de seks maskene fra bolen på en pinne, og de seks maskene fra ermet på en annen, legger de parallelt mot hverandre og strikker to masker fra hver pinne som om det skulle vært en.
Men når det er så få masker er det jo like greit å sy, det blir jo uansett en trådstump igjen der.

Tror vi er på samme planet - som i denne instruksjonen fra drops.
http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=49

Og ja, 4-6 masker er ikke noe å mase om. Egentlig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-10-11, 23:38   #10650
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det å lese innleggene om strikking her er som å lese gresk for meg...

Ditto! Men jeg er en jævel på å brodere da!

Jeg har ingen problemer med at brokkolien blir gul. Jeg slenger den i kjøleskapet uten å gjøre noe med den, og der holder den fint en ukes tid. Min nærbutikk er sinnsykt gode på frukt og grønt, så det har kanskje litt å si hvor "fersk" den er i butikken?

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no