Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-14, 19:37   #22126
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk fjernet hormonspiralen i går. I dag føler jeg meg som et helt annet menneske. Jeg har fått en stor ro i kroppen jeg ikke hadde forleden dag. Gynnisen sa at jeg kunne komme til å oppleve positiv endring når hun fjernet spiralen, men jeg trodde ikke det skulle komme så fort? Andre som har opplevd det? Hormonspiralen gjorde meg amper, derfor jeg fikk den fjernet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-01-14, 19:43   #22127
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tror jeg danset allerede på vei ut av legekontoret!
Slet skikkelig med den og var så lettet og lykkelig på alle måter da den var ute igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 23-01-14, 19:43   #22128
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er så stygg at når dyr eller barn trenger medisinering, så er det ingen diskusjon; jeg holder dem fast og gir medisinen.
Som mor til 3 ADHD fikk jeg god erfaring siden de også var mye syke som barn.
Ingen av mine har fått noen som helst problemer av denne behandlingen og de er alle godt voksne nå.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 23-01-14, 19:45   #22129
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tror jeg danset allerede på vei ut av legekontoret!
Slet skikkelig med den og var så lettet og lykkelig på alle måter da den var ute igjen!

Herlig!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-01-14, 19:46   #22130
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg er så stygg at når dyr eller barn trenger medisinering, så er det ingen diskusjon; jeg holder dem fast og gir medisinen.
Som mor til 3 ADHD fikk jeg god erfaring siden de også var mye syke som barn.
Ingen av mine har fått noen som helst problemer av denne behandlingen og de er alle godt voksne nå.

Samme her.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-01-14, 20:27   #22131
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg prøver helst andre metoder før tvang, men må man så må man

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 23-01-14, 20:32   #22132
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvordan i alle dager får man dryppet øynene til en autistisk treåring som nekter plent og får fullstendig meltdown ved det aller minste forsøk og som begynner å bli skummelt sterk? Hjertesukk!

Vi hadde noen runder med antibiotika til jentungen da hun var 1-2 år gammel. Jeg gidder ikke dille på noen måte så jeg satte henne i barnestolen, sto bak henne og holdt henne fast med en hånd, presset spøryta inn i munnen hennes med den andre og holdt igjen munnen hennes til hun måtte svelge... *hehe* Hun er overhodet ikke traumatisert av det.

Gjorde det samme med guttungen også, men han var heldigvis alltid mye greiere, han har tatt en del hjertemedisiner som liten gutt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 23-01-14, 20:48   #22133
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Han har fått dråpene sine nå altså Gubben holdt fast mens jeg dryppet.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 23-01-14, 20:57   #22134
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vondt skal vondt fordrive sa oldemora mi, og det hadde hun jo helt rett i.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-01-14, 23:15   #22135
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg prøver helst andre metoder før tvang, men må man så må man

Vil du ikke, så skal du! Het det hjemme hos oss!

Her har det nok blitt brukt litt tvang og ingen ser ut til å ha tatt skade av det heller.

Når det gjelder øyekatarr/betennelse etc, har vi til stor grad unngått det med å sørge for at de aldri fikk gå med tette neser. Storforbruker av nesespray til barn i perioder, men så slapp vi unna mye annet, som øyedråper og øretull.
Blir verken øyekatarr eller ørebetennelse om nesa er åpen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 23-01-14, 23:42   #22136
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vil du ikke, så skal du! Het det hjemme hos oss!

Her har det nok blitt brukt litt tvang og ingen ser ut til å ha tatt skade av det heller.

Når det gjelder øyekatarr/betennelse etc, har vi til stor grad unngått det med å sørge for at de aldri fikk gå med tette neser. Storforbruker av nesespray til barn i perioder, men så slapp vi unna mye annet, som øyedråper og øretull.
Blir verken øyekatarr eller ørebetennelse om nesa er åpen!

Eeeeh? Det er jo bullshit. Smittsom øyekatarr kan ikke unngås med å holde nesa åpen...

Skjønner godt at du vil unngå tvang om du ikke må, Cyan. Ble selv tvunget til å drikke en helt jævlig antibiotika som barn, kan fortsatt kjenne den ekle smaken og følelsen hver gang det blir snakk om antibiotika.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 24-01-14, 01:14   #22137
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Skjønner godt at du vil unngå tvang om du ikke må, Cyan. Ble selv tvunget til å drikke en helt jævlig antibiotika som barn, kan fortsatt kjenne den ekle smaken og følelsen hver gang det blir snakk om antibiotika.

Så du syns det er bedre å være kronisk syk?... Jeg har selv problemer med fargen lysegult pga noen tabletter jeg måtte spise mye av i barndommen, men jeg vet jo at det var mye vondere med blærekatarr så selv om jeg hylte og spydde og de måtte knuse dem bittesmå så er jeg jo takknemlig for at de tok kampen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-01-14, 01:23   #22138
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så du syns det er bedre å være kronisk syk?... Jeg har selv problemer med fargen lysegult pga noen tabletter jeg måtte spise mye av i barndommen, men jeg vet jo at det var mye vondere med blærekatarr så selv om jeg hylte og spydde og de måtte knuse dem bittesmå så er jeg jo takknemlig for at de tok kampen.


Nei? Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at jeg skjønner at hun vil prøve unngå tvang om det er mulig. Jeg har i disse dager ganske nøyaktig 10-års erfaring med medisinering av et kronisk sykt barn i nær familie (der jeg er den eneste som har full kontroll på medisiner i tillegg til foreldrene, og som bl.a innebærer å sette en intramuskulær sprøyte hver dag, og andre medisiner 3 ganger daglig). Må være mye bedre å finne en metode som ikke innebærer tvang, om det er mulig.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 24-01-14, 05:38   #22139
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vil du ikke, så skal du! Het det hjemme hos oss!

Her har det nok blitt brukt litt tvang og ingen ser ut til å ha tatt skade av det heller.

Når det gjelder øyekatarr/betennelse etc, har vi til stor grad unngått det med å sørge for at de aldri fikk gå med tette neser. Storforbruker av nesespray til barn i perioder, men så slapp vi unna mye annet, som øyedråper og øretull.
Blir verken øyekatarr eller ørebetennelse om nesa er åpen!

Ingen tett eller rennende nese her. Kun øyekatarr, feber og hoste, så det kan jo ikke stemme helt.


Sist redigert av Cyan : 24-01-14 kl 06:03.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 24-01-14, 05:45   #22140
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ellers klarer jeg ikke helt å se problemet med at man prøver å få det til med andre metoder før man tyr til tvang? Det er jo ikke som om vi lar være å gi ham medisin om vi ikke får den i ham uten hyl og skrik, men det er jo litt hyggeligere for alle om man får det til uten.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 24-01-14, 08:11   #22141
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Herlighet.. Så klart man skal prøve så godt man kan å finne andre metoder. Tvang er siste utvei.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 24-01-14, 10:39   #22142
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Herlighet.. Så klart man skal prøve så godt man kan å finne andre metoder. Tvang er siste utvei.

Min erfaring er at jo flere ting man prøver og feiler med først, jo være blir panikken når man da må ty til tvang. Og det blir mye mer merkbart at det er tvang. Så her i huset er det holde fast-dytte inn/dryppe-avlede.
Og selvfølgelig er det stor forskjell på ting man må gi over lang tid, kanskje i årevis hvor man har mulighet til å finne en rutine og barnet forstår hva som skjer, mot ting man må gi to-tre ganger og gjerne til en sur og grinete syk unge fra før.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-01-14, 12:20   #22143
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Eeeeh? Det er jo bullshit. Smittsom øyekatarr kan ikke unngås med å holde nesa åpen....

Ingen grunn til å bli ufin! Dersom øye/øre/nesekanalene er åpne, skylles bakteriene videre uten at det danner seg betennelse i øyne/ører.
Dersom barnet hoster, vil nesen automatisk tettes og selv om ikke det er synlig snørr, kan det være tett i bihuler og kanaler.

Dette er ikke noe jeg finner på, men noe jeg lærte av en professor i barnemedisin da jeg gikk på sykepleierskolen. Jeg protesterte heftig og sa bla at nabogutten fikk øyekatarr av en sykkeltur. Men hva skjer når det blåser mot ansiktet? Jo, man lukker automatisk igjen så det er vanskelig å puste, i hvert fall for små barn og noen voksne med refleksene i orden!
Noen ganger skal det ikke mer til før betennelsen er et faktum!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-01-14, 12:35   #22144
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ingen grunn til å bli ufin! Dersom øye/øre/nesekanalene er åpne, skylles bakteriene videre uten at det danner seg betennelse i øyne/ører.
Dersom barnet hoster, vil nesen automatisk tettes og selv om ikke det er synlig snørr, kan det være tett i bihuler og kanaler.

Dette er ikke noe jeg finner på, men noe jeg lærte av en professor i barnemedisin da jeg gikk på sykepleierskolen. Jeg protesterte heftig og sa bla at nabogutten fikk øyekatarr av en sykkeltur. Men hva skjer når det blåser mot ansiktet? Jo, man lukker automatisk igjen så det er vanskelig å puste, i hvert fall for små barn og noen voksne med refleksene i orden!
Noen ganger skal det ikke mer til før betennelsen er et faktum!

Det var ikke meningen å være ufin, men det finnes ingen dokumentasjon på det du hevder. Jeg har 5,5 års utdannelse innen øye, med blant annet en mastergrad i øyesykdommer, så tror jeg vet hva jeg snakker om. Man kan fint bli smittet med øyekatarr, selv om tårekanalen er helt åpen. Ja, man får lettere øyebetennelse når man er forkjølet og syk, men man har ingen garanti for å ikke bli smittet ved å bruke nesespray/ skylling og holde kanalen åpen.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 24-01-14, 12:36   #22145
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Min erfaring er at jo flere ting man prøver og feiler med først, jo være blir panikken når man da må ty til tvang. Og det blir mye mer merkbart at det er tvang. Så her i huset er det holde fast-dytte inn/dryppe-avlede.
Og selvfølgelig er det stor forskjell på ting man må gi over lang tid, kanskje i årevis hvor man har mulighet til å finne en rutine og barnet forstår hva som skjer, mot ting man må gi to-tre ganger og gjerne til en sur og grinete syk unge fra før.

Deg om det. Jeg har også barn vettu og har en totalt annen erfaring enn deg. Barn er forskjellige, og du og jeg er helt sikkert også oppdratt forskjellig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 24-01-14, 12:52   #22146
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå er det heldigvis ingen som kan tvinge noen til å gjøre noe som helst med sine barn, tvang eller ikke. Barn reagerer da også forskjellig, og en forelder kjenner sitt barn best. Jeg takker uansett for forslaget om å dryppe mens guttungen sover, og det fungerer helt utmerket uten tvang

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 24-01-14, 13:06   #22147
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Deg om det. Jeg har også barn vettu og har en totalt annen erfaring enn deg.

Vel, jeg vet at de som jobber med unger har hverken tid eller kapasitet til å dille med ungene når de må gi medisiner i barnehage eller skole, så det er like greit de er vant til det. Og stakkars de ungene som aldri har opplevd motstand... ikke rart verden er full av navere..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-01-14, 13:06   #22148
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvordan i alle dager får man dryppet øynene til en autistisk treåring som nekter plent og får fullstendig meltdown ved det aller minste forsøk og som begynner å bli skummelt sterk? Hjertesukk!

Er det ikke litt vesentlig å lese hva Cyan skriver?
Hvordan få dryppet øynene til en autistisk treåring.
Kanskje han reagerer ekstra sterkt på tvang. Kanskje blir mye forebyggende arbeid ødelagt ved å dryppe øynene ved å bruke tvang.
Dere har så enkle løsninger at jeg er nesten målløs her jeg sitter. Tvang eller kronisk sykdom?
Selvfølgelig finnes det andre metoder enn å tvinge i barna medisin. Og selv om dere påstår at deres barn ikke har lidd under dette, så er det deres påstand. Hva sier barna? Jeg er 46 år og husker fortsatt de gangene jeg ble medisinert gjennom tvang. Nei, jeg er ikke traumatisert, og jeg trenger ikke gå til psykolog. Jeg fungerer helt fint i hverdagen. Men jeg husker det veldig godt, og det er ikke et hyggelig minne. Jeg husker også virkningen av den medisinen jeg ble tvunget til å ta. Jeg ble helt ruset av den, kroppen min sovnet, mens jeg var lys våken. Det var utrolig skremmende, derfor protesterte jeg vilt på å ta den medisinen. Men nei, den skulle inn.
Cyan, jeg kjenner deg jo litt og vet at du prøver alt og er flink med din sønn. Mitt råd er kanskje å ikke søke råd om barneoppdragelse her inne. Ved flere anledninger har jo tvang vært diskutert som den beste metoden, og barna har jo aldri tatt skade av det. Mens bruker man ikke tvang, vil f eks tenna falle ut i en alder av fire fordi man ikke tvang tannbørsten inn i munne på to-åringen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 24-01-14, 13:20   #22149
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vel, jeg vet at de som jobber med unger har hverken tid eller kapasitet til å dille med ungene når de må gi medisiner i barnehage eller skole, så det er like greit de er vant til det. Og stakkars de ungene som aldri har opplevd motstand... ikke rart verden er full av navere..

Det er det dummeste jeg har hørt NOEN gang.

Min jente har aldri blitt utsatt for tvang. Likevel spiser hun fisken sin, tar medisiner når hun skal det, er smart, klok og hyggelig å ha med å gjøre.

Naver? Er det det hun skal bli? Jaja.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 24-01-14, 13:24   #22150
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Er det ikke litt vesentlig å lese hva Cyan skriver?
Hvordan få dryppet øynene til en autistisk treåring.
Kanskje han reagerer ekstra sterkt på tvang. Kanskje blir mye forebyggende arbeid ødelagt ved å dryppe øynene ved å bruke tvang.
Dere har så enkle løsninger at jeg er nesten målløs her jeg sitter. Tvang eller kronisk sykdom?
Selvfølgelig finnes det andre metoder enn å tvinge i barna medisin. Og selv om dere påstår at deres barn ikke har lidd under dette, så er det deres påstand. Hva sier barna? Jeg er 46 år og husker fortsatt de gangene jeg ble medisinert gjennom tvang. Nei, jeg er ikke traumatisert, og jeg trenger ikke gå til psykolog. Jeg fungerer helt fint i hverdagen. Men jeg husker det veldig godt, og det er ikke et hyggelig minne. Jeg husker også virkningen av den medisinen jeg ble tvunget til å ta. Jeg ble helt ruset av den, kroppen min sovnet, mens jeg var lys våken. Det var utrolig skremmende, derfor protesterte jeg vilt på å ta den medisinen. Men nei, den skulle inn.
Cyan, jeg kjenner deg jo litt og vet at du prøver alt og er flink med din sønn. Mitt råd er kanskje å ikke søke råd om barneoppdragelse her inne. Ved flere anledninger har jo tvang vært diskutert som den beste metoden, og barna har jo aldri tatt skade av det. Mens bruker man ikke tvang, vil f eks tenna falle ut i en alder av fire fordi man ikke tvang tannbørsten inn i munne på to-åringen.

Ja, jeg skjønner vel at barneoppdragelse er like greit å holde seg unna å diskutere Men jeg fikk da et godt råd om å gjøre det mens han sover. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt den tanken før

Så foreslår jeg at vi legger barneoppdragelsesdiskusjonen død nå. Det er tross alt ikke det denne tråden skal handle om (selv om jeg er like skyldig i å la den diskusjonen utarte).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no