Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-14, 13:12   #22926
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fy søren så dyre konserter har blitt! (Jeg har smaboer i bransjen så jeg har ikke betalt for sånt på 12 år ) Hmpf, da utgår billettservice...
Joda, blomster er fint, men det er mer en hverdagsgave for min del, ikke til en bursdag og spesielt ikke et rundt tall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-04-14, 13:30   #22927
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fy søren så dyre konserter har blitt! (Jeg har smaboer i bransjen så jeg har ikke betalt for sånt på 12 år ) Hmpf, da utgår billettservice...
Joda, blomster er fint, men det er mer en hverdagsgave for min del, ikke til en bursdag og spesielt ikke et rundt tall.

Fikk en liten oppmerksomhet i går! Fin gavepose med 2 gule lys og to gule kopper! Søtt, lite kort fulgte med! Kjempekoselig å få! Ikke dyrt og ganske så brukbart!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 16-04-14, 15:33   #22928
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det ble skjemme-bort-seg-selv ting fra Lush (skrubb og lotion) og en kjølende øyemaske. Burde være perfekt for småbarnsmor.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-04-14, 15:49   #22929
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det ble skjemme-bort-seg-selv ting fra Lush (skrubb og lotion) og en kjølende øyemaske. Burde være perfekt for småbarnsmor.

Knallidé! Lush er best!

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 17-04-14, 18:20   #22930
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor klarer ikke jeg la jobben være igjen på jobben? Et dataproblem jeg har der viste seg å omfatte flere enn det jeg trodde. Faktisk så mange at saken skal umdersøkes. Jeg oppdaget problemet tidlig i januar og tok kontakt med dem som kunne løse det, men fikk tilbakemelding om at det var hos meg feilen lå. Jeg begynte undersøke litt mer og ble ganske så kjent med dette systemet etter hvert. Nå har altså flere fått samme trøbbelet og da begynte hodet mitt igjen. Helt siden jeg gikk ut på ferie mandag har det kvernet og kvernet. Jeg er fullstendig tappet, men jeg får jo ikke grublinga ut av hodet! Bedre ble det jo heller ikke da jeg tok kontakt med noen og fikk til svar at nå er det ferie!! Hvorfor kan ikke hodet mitt ta ferie det også??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 18-04-14, 18:35   #22931
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Lukter all lavkarbo-pasta sjømat?
Jeg heiv med en pakke pasta fra quest nutrition i en bestilling og det stod på pakken at det luktet litt sjø når man åpnet pakken, men det ville forsvinne når man skyllet pastaen. Sjø du liksom. Det stanket FISK. Jeg skyllet og skyllet og skyllet og det luktet fortsatt sjømat. Den gikk rett i søpla. Brekker meg av sjømatlukt.

Ingen som har prøvd annen lavkarbopasta enn den fra quest nutrition?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 19-04-14, 00:19   #22932
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen med tips på hvordan mann skal takle en 8- år gammel jente som lager mye drama? Dvs hun er høylytt og dramatisk om hun slår seg eller ikke får til håret sitt... Hun er sjalu på lillesøster og venner, hun tenker og analysere... Hun er utslitt! Vi vil oppdra henne, samtidig som jeg tror hun er oppdratt litt for mye... Dvs hun er veldig moden på mye, men takler ikke noe stress. Jeg har sikkert mast for mye... Men når hun feks slår seg, hyler hun og roper og gråter! Føler at det ikke er normalt. Hun virker nesten pubertal!! 8 år?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 19-04-14, 01:56   #22933
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Overse henne.
Unger flest gidder ikke hyle og lage baluba om de ikke har publikum.
Selvsagt må hun få hjelp om det er alvor, men drama overses enkelt og greitt. Beste rådet jeg kan gi.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 19-04-14, 08:14   #22934
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Overse henne.
Unger flest gidder ikke hyle og lage baluba om de ikke har publikum.
Selvsagt må hun få hjelp om det er alvor, men drama overses enkelt og greitt. Beste rådet jeg kan gi.

Tusen takk for tips

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 19-04-14, 08:31   #22935
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hun har jo tydeligvis et eller annet innestengt, som kommer ut på den måten. Hadde heller forsøkt å høre på om hun har noe å si om det.. Altså når hun ikke var midt oppi det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 19-04-14, 11:31   #22936
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ikke at jeg har noe erfaring med å ha unger selv - men som en tidligere stressa/engstelig unge sier jeg meg enig med de over her.
Det er nok best å ikke vie dramaoppsetningen noe oppmerksomhet, men heller ta det opp med henne når hun er rolig.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 19-04-14, 12:23   #22937
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen med tips på hvordan mann skal takle en 8- år gammel jente som lager mye drama? Dvs hun er høylytt og dramatisk om hun slår seg eller ikke får til håret sitt... Hun er sjalu på lillesøster og venner, hun tenker og analysere... Hun er utslitt! Vi vil oppdra henne, samtidig som jeg tror hun er oppdratt litt for mye... Dvs hun er veldig moden på mye, men takler ikke noe stress. Jeg har sikkert mast for mye... Men når hun feks slår seg, hyler hun og roper og gråter! Føler at det ikke er normalt. Hun virker nesten pubertal!! 8 år?

Gjelder dette bare leie ting eller reagerer hun annerledes på positive ting også.
Vår eldste jente hadde ikke noe normal reaksjonsmønster, har ikke det ennå
forsåvidt og er nå 22 år.

Det kan være utrolig mange grunner til barn ikke reagere som andre.
Jeg hadde vis jeg var usikker tatt kontakt med helsesøster, det kan hjelpe
utrolig å få høre at det en gjør er riktig og ingen barn reagere likt.

Jeg gikk mot skolens lærerinne å tok kontakt med helsesøster, da var vel hu vår rundt 8.
Der ble vi tatt på alvor og det var ikke lenge før hu fikk en diagnose.
Etter en god og lang utredning

Det er ikke dermed sagt at det er noe som er gale med din datter.
Men ta kontakt for veiledning.

Lykke til, å husk alle barn er forskjellige noen mer enn andre

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 19-04-14, 15:01   #22938
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ene sønnen min kom løpende som en tornado da han var i 8-9 års alderen. I det han lukket opp ytterdøren og så meg, så startet han å hylskrike. Han hadde ramlet under lek sammen med kameratene på lekeplassen. Jeg plastret såret og tørket tårer og snørr og lurte på om han ikke hadde grått da dette hendte. Svaret kom umiddelbart:
"Du var jo ikke der mor, så det var det ikke vits i."
For mange unger er dette ikke helt unormalt og da er det beste man kan gjøre og rett og slett ikke bry oss om det. En unge som hyler og skriker er ikke lett og overse uansett om man vet at det er drama, men klarer man det så vil drama-oppvisningen avta.
Ellers er jeg et av de menneskene som ikke er opptatt av at alle mennesker skal være "normale". Vi er alle unike mennesker og min måte og takle smerte på er for eksempel nokså garantert ikke lik den måten alle andre takler den på. Jeg tror på at minimennesker skal få lov til å utvikle seg slik de er ment å bli og ikke forstås i hel, men det betyr ikke at de skal få lov til å utvikle vaner som er til irritasjon både for andre men også for dem selv.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 19-04-14, 16:00   #22939
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Ene sønnen min kom løpende som en tornado da han var i 8-9 års alderen. I det han lukket opp ytterdøren og så meg, så startet han å hylskrike. Han hadde ramlet under lek sammen med kameratene på lekeplassen. Jeg plastret såret og tørket tårer og snørr og lurte på om han ikke hadde grått da dette hendte. Svaret kom umiddelbart:
"Du var jo ikke der mor, så det var det ikke vits i."
For mange unger er dette ikke helt unormalt og da er det beste man kan gjøre og rett og slett ikke bry oss om det. En unge som hyler og skriker er ikke lett og overse uansett om man vet at det er drama, men klarer man det så vil drama-oppvisningen avta.
Ellers er jeg et av de menneskene som ikke er opptatt av at alle mennesker skal være "normale". Vi er alle unike mennesker og min måte og takle smerte på er for eksempel nokså garantert ikke lik den måten alle andre takler den på. Jeg tror på at minimennesker skal få lov til å utvikle seg slik de er ment å bli og ikke forstås i hel, men det betyr ikke at de skal få lov til å utvikle vaner som er til irritasjon både for andre men også for dem selv.

Jeg fikk kontant slutt på skriking og drama på butikken da jeg, etter avtale med de butikkansatte, la meg på gulvet og hylskrek da ungene begynte SIN hylskriking. Hyl og skrik er ofte et middel for å oppnå noe. Timeout til de har roet seg ned og deretter snakke sammen har jeg tro på. Sjekk Jesper Juul, elsker den fyren jeg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 19-04-14, 17:44   #22940
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har motsatt problem, en som sjelden gidder eller har tid til å skrike. Han får verdens største blåmerker vi ikke aner hvor kommer fra, og har sannsynligvis bristet et ribbein en gang (kul på det).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-04-14, 18:04   #22941
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Supera: Jeg bruker lavkarbopasta fra carb zone og sopps. Ikke kjent noe sjømatlukt Knallgodt er det også, synes jeg og familien min i hvert fall

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline
Gammel 19-04-14, 18:10   #22942
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har motsatt problem, en som sjelden gidder eller har tid til å skrike. Han får verdens største blåmerker vi ikke aner hvor kommer fra, og har sannsynligvis bristet et ribbein en gang (kul på det).

Eldste min er/var sånn. Gråt og hylte han var det for å få det han ville. Ble han syk gråt han aldri. Etterhvert lærte jeg at avtakende matlyst og aktivitet betød at han ikke følte seg vel. Han hoppet rundt med et stort brokk en gang og knekt hånd en annen. Han sa aldri noe, ble sjekket på sykehuset ang smerteterskel. Klaget aldri; det er han som har ms. Det er derfor jeg bebreider meg selv for ikke å ha sett symptomene tidligere for det skal jo så mye til før han sier ifra pga hans toleranse. Nå er han 19 år, men kan fremdeles sutre hvis han vil oppnå noe.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 19-04-14, 18:36   #22943
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Supera: Jeg bruker lavkarbopasta fra carb zone og sopps. Ikke kjent noe sjømatlukt Knallgodt er det også, synes jeg og familien min i hvert fall

OK, da får jeg prøve andre ved en annen anledning.

Nytt spørsmål: Skal visst til England i morgen på et lite jobboppdrag. Er britiske butikker åpne 2. påskedag?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 20-04-14, 20:43   #22944
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når vi snakker om unger, hva gjør man med en snart treåring som ikke respekterer noe? Ingen av tingene vi forsøker å "true" med eller logisk forklare har noe effekt, IKKE er et ord han ikke forholder seg til i det hele tatt, og han finnes ikke redd for å slå seg, å miste oss av syne eller noe annet som virker på andre unger.
I påsken har han satt seg selv i flere potensielt farlige situasjoner, og når vi forsøker å hente han inn tror han vi skal leke... Dette begynner å eskalere ut av kontroll, og om vi ikke finner noe som virker på ham snart må vi slutte å dra ut på ting. Til info oppfører han seg eksemplarisk i barnehagen, og hos besteforeldre (helt til jeg kommer inn døra)....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-04-14, 21:13   #22945
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har lest at (små) barn ikke oppfatter ordet "ikke" men bare det som sies rundt, og at det kan ha motsatt effekt - altså de gjør det man ber dem om å ikke gjøre. Sier du til dem at de ikke skal løpe, så er det kun løpe de registrerer. Vi forsøker i hvert fall å være bevisste på å la være å bruke uttrykk som "ikke gjør" ditten og datten, men heller si hva vi ønsker han skal gjøre. Typ "sitt ned på stolen" i stedet for "ikke klatre på stolen". Men, gutten din har ikke fylt tre år enda, tror ikke 2-3 åringer skjønner så mye av logiske forklaringer og "trusler" . Klare og korte beskjeder er nok mer greia når de er så små. For vår del virker det aldri å bli sint ( eller sint-redd), da ler han bare. Rolig og tydelig fungerer mye bedre, og å være i samme høyde som han, altså sette seg på huk og ikke stå over. Kan trøste deg med at tiden fra jul og til nå (min sønn er jo nøyaktig 1 år eldre enn din) har vært en enorm forbedring når det kommer til forståelse av slike ting for pjokken min, riktignok med veldig god hjelp av spesialpedagoger, men dog. Det er først nå de siste 2 månedene vi har begynt å føle at vi kan dra ut på ting uten å måtte være 110% på alerten absolutt hele tiden. Så det ordner seg nok etterhvert. For øvrig er det vanlig at ungene oppfører seg eksemplarisk hos besteforeldre o.l. men ikke hjemme


Sist redigert av Cyan : 20-04-14 kl 21:29.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 20-04-14, 21:23   #22946
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Så lenge han oppfører seg eksemplarisk hos besteforeldre og i barnehagen, ville jeg umiddelbart ha tenkt at dere ikke er tydelige nok.
Barn oppdager fort om de har "taket" på noen.
Om et barn oppdager at konsekvensen av å drite i et NEI eller IKKE betyr at ingenting skjer, så fortsetter de å drite i det. Ene min var en slik kar som alltid måtte sjekke om det jeg sa stemte; for eksempel:
-ikke ta på det gjerdet for der er det strøm
Gutten tok umiddelbart tak i gjerdet og sa "nei, det er det ikkkkkkke! da strømmen slo inn. Han lærte.
-ikke ta på stekepannen for den er varm
Gutten tok umiddelbart på pannen og brant seg godt. Han lærte.
Noen barn er slik at de ikke tar vårt ord for at noe er farlig som sant. De må sjekke selv.
Lyspunktet er at hver gang de får erfare at det mor/far sa stemmer, så er de stadig nærmere og ikke måtte teste selv.
Hadde ei veninne som truet og truet ungene når de var ulydige med "slutter du ikke nå, så får du pryl" Siden ungene aldri fikk så mye som et dask på fingen, lærte de fort at det var ikke noe vits i å høre på moren.....

Min erfaring som firebarnsmor (og dagmamma til flere) er at ikke to unger er like, men alle unger responderer på et klart og tydelig og konsekvent språk fra oss voksne.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 20-04-14, 21:31   #22947
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor mye er det vanlig å gi konfirmasjonsgave (skal ikke i konfirmasjonen) til en niese man omtrent aldri ser?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 20-04-14, 21:36   #22948
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Så lenge han oppfører seg eksemplarisk hos besteforeldre og i barnehagen, ville jeg umiddelbart ha tenkt at dere ikke er tydelige nok.

Eller motsatt Min sønn er "snill som et lam" hos svigers, noe som ikke er så rart siden han får alt han peker på og vel aldri har fått et nei av dem Hjemme er det grensetesting-o-rama.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 20-04-14, 21:38   #22949
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ser den, men Carisma skrev at han også oppførte seg eksemplarisk i barnehagen helt til hun kom, og derfor tenkte jeg grensesetting/klart språk.
Barnehager pleier å ha veldig klare regler.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 20-04-14, 21:47   #22950
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hvor mye er det vanlig å gi konfirmasjonsgave (skal ikke i konfirmasjonen) til en niese man omtrent aldri ser?

Vi ga 500 kr til datteren til samboeren til svigersøstra mi (vi var i konfen).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no