Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Blødninger

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-07, 19:59   #1
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien
Cool

Blødninger

Går på p-piller og skal ha mensen om 1 uke, men for 2-3 dager siden fikk jeg brunt/svart utflod som luktet helt Og nå er det fortsatt dette ekle utfloden, men samtidig så blør jeg ganske så kraftig, ikke like ille som da jeg har mensen men nok til at jeg må bruke nattbind hele dagen. og det lukter eklere enn noen gang

Sorry detaljer folkens

Flere som har erfart dette når de har startet med ketolysekuren? jeg er på min 2 uke nå i kuren.

megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:18   #2
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blødninger

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

Går på p-piller og skal ha mensen om 1 uke, men for 2-3 dager siden fikk jeg brunt/svart utflod som luktet helt Og nå er det fortsatt dette ekle utfloden, men samtidig så blør jeg ganske så kraftig, ikke like ille som da jeg har mensen men nok til at jeg må bruke nattbind hele dagen. og det lukter eklere enn noen gang

Sorry detaljer folkens

Flere som har erfart dette når de har startet med ketolysekuren? jeg er på min 2 uke nå i kuren.


Det blir ikke brunt/svart om det ikke har ligget en stund.. inni der.
Det at det lukter tyder på at det er det som har skjedd.. at det er gammelt blod.
Merkelig da. Har ikke noen god forklaring altså.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:50   #3
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 43
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Blødninger

Jeg har lest at det er veldig vanlig å begynne å blø uregelmessig i begynnelsen. Jeg har hvertfall gjort det.

At det kommer ut sort/mørkt blod leste jeg at kommer av at kroppen renses.

Er ikke sikker på noe av dette!

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 23:42   #4
Kriz
Juniormedlem
 
Kriz sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 24
Kriz er på en erverdig vei

Sv: Blødninger

jeg begynte på kuren for snart en uke siden og fikk mensen på torsdag.. har aldri hatt SÅ mye, og heller ikke så vondt og det var godt å lese at det er kroppen som renser seg..!

Kriz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 00:18   #5
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Blødninger

Opprinnelig lagt inn av Safir, her.

Jeg har lest at det er veldig vanlig å begynne å blø uregelmessig i begynnelsen. Jeg har hvertfall gjort det.

At det kommer ut sort/mørkt blod leste jeg at kommer av at kroppen renses.

Er ikke sikker på noe av dette!

Ah, så bra
Håper det gir seg fort for dette er ekkelt! Lukter gjør det også, hadde jeg hatt tid og mulighet at jeg hoppa i dusjen etter hvert dobesøk, æsj!
Har også hatt småvondt, eller vært sånn rar i magen og det begynte 1 dag før blødningene kom, oppblås føler jeg meg også.

megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 00:24   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Blødninger

Jeg har også fått forandringer i syklusen min, og blør KRAFTIG de første to dagene. I tillegg til at jeg er blitt premenstruell, noe jeg aldri har vært før. Så det er tydelig at det påvirker hormonene våre i stor grad. Og jeg har fått 21-25 dager syklus, før hadde jeg 30, det er kjipt de mnd jeg bare har to uker mellom hver mens...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 00:26   #7
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Blødninger

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Jeg har også fått forandringer i syklusen min, og blør KRAFTIG de første to dagene. I tillegg til at jeg er blitt premenstruell, noe jeg aldri har vært før. Så det er tydelig at det påvirker hormonene våre i stor grad. Og jeg har fått 21-25 dager syklus, før hadde jeg 30, det er kjipt de mnd jeg bare har to uker mellom hver mens...

Men med p-piller har jeg vel ikke syklus? Det er jo pillene som styrer når mensen kommer for det kommer jo ikke av eggløsning? eller er jeg heeeelt på jordet

megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 01:05   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Blødninger

Du er ikke på jorde.... men i ketose og særlig starten i ketose så er syklusen helt på jordet

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 01:31   #9
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Blødninger

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Du er ikke på jorde.... men i ketose og særlig starten i ketose så er syklusen helt på jordet

Ja, tenkte mer på at syklusen min kan vel ikke forandre seg over tid? Kan ikke pluttselig få mensen halvveis i pillebrettet når jeg har vært i ketose en stund, eller?

megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 09:04   #10
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Blødninger

Nå bruker jeg P-sprøyta. For meg er det i starten dette er ett problem. Så hvis det er som med meg, går det seg til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:57   #11
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Blødninger

Mens syklusen min har vært helt ute å kjøre hele tiden og det blir bare værre og værre....
Begynte å blø 1 oktober, varte i 10 dager, begynte å blø igjen 23 oktober, kun 13 dagers pause, blødningene varte i 7 dager og igår 4 november begynte jeg å blø igjen .... hadde 4 dagers pause.. OG blodet er helt rødt skikklig tynt flytende, ser ut sånn som når en blør vanlig...
Skjønner ingenting..
Har gått på ketolyse fra aug til for 14 dager siden.. ikke gått ned så mye så jeg gikk over til fedon .. har ikke så mye jeg skal ta av heller...
Men poenget er at jeg har ikke vært i ketose no da på ca 14 dager ... kan det ha noe å si...
Forøvrig bruker jeg hormonspiral.. Og før jeg får mensen .. no er det jo hele tiden da.. får jeg skikkelig brystspreng.. Er ikke gravid .. har sjekket...

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 19:26   #12
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Blødninger

OI Torun!.... står respekt av at du har fortsatt på ketolyse.
Jeg er tøff jeg også... men å ha mensen så mye.... DET hedde jeg ikke fikse tror jeg

All ære til deg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 20:25   #13
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Blødninger

Derfor jeg er gått over til Fedon og hvis ikke det hjelper heller................

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 20:39   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blødninger

Opprinnelig lagt inn av torun, her.

Mens syklusen min har vært helt ute å kjøre hele tiden og det blir bare værre og værre....
Begynte å blø 1 oktober, varte i 10 dager, begynte å blø igjen 23 oktober, kun 13 dagers pause, blødningene varte i 7 dager og igår 4 november begynte jeg å blø igjen .... hadde 4 dagers pause.. OG blodet er helt rødt skikklig tynt flytende, ser ut sånn som når en blør vanlig...
Skjønner ingenting..
Har gått på ketolyse fra aug til for 14 dager siden.. ikke gått ned så mye så jeg gikk over til fedon .. har ikke så mye jeg skal ta av heller...
Men poenget er at jeg har ikke vært i ketose no da på ca 14 dager ... kan det ha noe å si...
Forøvrig bruker jeg hormonspiral.. Og før jeg får mensen .. no er det jo hele tiden da.. får jeg skikkelig brystspreng.. Er ikke gravid .. har sjekket...

Jeg har fått høre hele tiden at når kroppen er i ketose vil det prøve å få kroppen tilbake til vanlig hormongjenge. Derfor kan det oppstår trøbbel når man bruker hormonspiral eller andre hormongreier... Jeg gikk fra p-sprøyta til kobberspiral og har nå mens bare to dager pr mnd

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 20:45   #15
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Blødninger

Høres ut som det kan være aktuelt å bytte ...
Men trodde en blødde mer med kobberspiral jeg .. men det kan jo ikke blir værre ... hehe... men jeg blør ikke mye .. trenger bare truseinnlegg ... men det er veldig bale likevel... Og ikke går jeg nedover heller...

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 20:47   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blødninger

Opprinnelig lagt inn av torun, her.

Høres ut som det kan være aktuelt å bytte ...
Men trodde en blødde mer med kobberspiral jeg .. men det kan jo ikke blir værre ... hehe... men jeg blør ikke mye .. trenger bare truseinnlegg ... men det er veldig bale likevel... Og ikke går jeg nedover heller...

For å si det sånn, nå jeg har mensen disse to dagene styrtblør jeg. Sikkert for ei hel uke på to dager

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 20:52   #17
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Blødninger

Er bedre det... enn sånn seigpining .. hehe...

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 21:13   #18
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Blødninger

Jeg fikk igjen mensen etter TÅ ÅR da jeg begynte på ketolyse.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 08:31   #19
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Blødninger

Hei
Ketolysekuren normaliserer insulinresistensen OG kjønnshormonene. Mange opplever en renselse i starten og noe uregelmessig het før det går seg til. Varer renselsen for lenge kan en hormonell utskrapning (provera) være løsningen.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 10:56   #20
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Blødninger

Takk .. høres iallefall ut som det er normalt.. lar det gå noen uker til så får vi se..

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 16:05   #21
scala
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 44
Innlegg: 5
scala er på en erverdig vei

Sv: Blødninger

Skrev mail til Torkil da jeg hadde hatt mensen 3 gangr på 5 uker.. Dette var vist helt normalt.

Svar jeg fikk:

Hei
Det går seg til. Hvis ikke i løpet an ev måned snakk med legen og få evt en utrenskning med provera.
Vennlig hilsen
Torkil P Andersen

scala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:44   #22
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Blødninger

Da får jeg gjøre det, men det har ikke noe å bety at jeg bruker hormonspiral?

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Lavkarbo og surrete blødninger...trenger råd! Borealis PCOS og karbohydratkontroll 30 14-06-06 17:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no