Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvitvin

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-11, 12:24   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Hvitvin

Noen som har en *lavkarbo-hvitvin* å anbefale? Er ikke spesielt begeistret for rødvin. Ikke noe annet heller for den del. Er år og dag siden jeg har hatt vin i hus men tenkte jeg skulle kjøpe en tre liter så vi kunne ha nå i sommer. (Ikke på en kveld altså).
Jeg liker egentlig bare søte viner jeg. Får litt hetta når de smaker så skarpt. Noen som har en god å anbefale?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 12:11   #2
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Hvitvin

Jeg dytter på denne siden jeg lurer på det samme!! Skal på avslutningsfest på fredag og har lyst på en hvitvin å kose meg med. Rødvin er jeg ikke så glad i, og i tillegg blir jeg så dårlig i hodet av det.

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 12:29   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvitvin

Dersom dere scroller heeeelt nederst på siden her, finner dere flere tråder om HVITVIN!
Er sikker på at dere får noen gode tips der et sted!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 14:00   #4
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Hvitvin

jeg pleier å drikke en som heter trulli kun 0,3g sukker pr liter!! og den er kjempe god

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 15:21   #5
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Hvitvin

Tusen takk for svar, har vært å kjøpt Trulli nå

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 15:24   #6
JanneBL
Juniormedlem
 
JanneBL sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Skjold, Vindafjord
Innlegg: 42
JanneBL er på en erverdig vei

Sv: Hvitvin

Jeg liker også Trulli Chardonnay veldig godt! Smakte veldig søtt til å være en tørr hvitvin, å det er noe vi liker

__________________
Min blogg: jannebl.blogg.no
" It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change" - Charles Darwin
JanneBL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo - Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 15:29   #7
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Hvitvin

Det er godt å høre, siden jeg er glad i litt søte viner

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 08:52   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvitvin

Var og såg på Trulli i går men ble anbefalt en annen som de mente var mye bedre. Så den kjøpte jeg. Skal skrive inn hva den heter når jeg får sjekket, for husker ikke her og nå.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:57   #9
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvitvin

Så det finnes tørre hvitviner som smaker søtt? Jeg orker rett og slett ikke drikke tørre hvitviner, men er veldig glad i vin da

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:24   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvitvin

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Te Hua Valley er en tørr hvitvin med god sødme. Den inneholder 5.7g sukker pr liter.

Jeg liker vanligvis ikke tørre hvitviner, men denne har nok sødme til å likevel være god!

Du finner mange hvitviner med mindre sukker, men skal man først drikke, skal det jammen meg smake godt også!

Naboen lærte meg at det var forskjell på sødmen også på tørre viner. Så da vet vi det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:37   #11
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvitvin

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Naboen lærte meg at det var forskjell på sødmen også på tørre viner. Så da vet vi det!

Stemmer det, jeg pleier alltid å spørre etter tørr viner som ikke er snerpete når jeg er på polet. Får da som oftest anbefalt viner som er tørre men fruktige. De fleste på polet er veldig hjelpsomme og jeg får som oftest alltid noe jeg liker så lenge jeg forklarer hva jeg liker og ikke liker, sel vom det ikke akkurat er vha fagterminologi

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:13   #12
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvitvin

Takk!!!!!

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 16:04   #13
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvitvin

Den jeg fikk anbefalt heter Soave. 3 g sukker i den. Er veldig spent på å smake den men når det blir vet jeg ikke hhiihii.

Sukk... er såå redd for at alt stopper opp jeg etter inntak av alkohol

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvitvin...? Tula Lavkarbo generelt 20 22-04-11 12:51
Hvitvin Sincity Spørsmål og svar 2 03-12-09 18:24
Hvitvin HoningMelon Ketolysekuren 8 02-08-09 21:41
Hvitvin happygolucky Ketolysekuren 6 08-10-07 21:32
Karbohydrater i hvitvin Znicta Atkins kosthold 36 01-08-06 15:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no