Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

På BBC om sult- og metthetshormoner

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-14, 23:30   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

På BBC om sult- og metthetshormoner

http://www.bbc.com/news/health-17431970

Hos tykke og tynne mennesker vil hormoner oppføre seg forskjellig. Tykke har en jevn og moderat sultfølelse konstant. De har også en jevn svært liten følelse av metthet som gjør at de hele tiden vil ha mat. Et bevis på at det ikke handler om manglende viljestyrke. Tynne derimot har en sterk sultfølelse og en sterk metthetsfølelse som kutter ned tiden på måltider.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 02:18   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Det tror jeg ikke stemmer på alle.
Jeg har i alle år vært normalvektig slank men har alltid spist som en hest. Alltid vært sulten og har spist så store mengder mat at det har blitt vitser om meg type:
"Denne buffeten tjener de ikke penger på når Bente er der".
Hvorfor jeg ikke har blitt overvektig er for meg en gåte; legne har alltid sagt at jeg har naturlig høy forbrenning, men HBORFOR jeg har så høy forbrenning mens andre har lav forbrenning er jo en gåte.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 08:17   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Ingenting stemmer på alle... Det betyr ikke at det er generelt feil.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 10:12   #4
Lilium88
Juniormedlem
 
Lilium88 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 11
Lilium88 er på en erverdig vei

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ingenting stemmer på alle... Det betyr ikke at det er generelt feil.


Dette er jeg helt enig i Jeg merker dette enormt faktisk, jeg føler meg aldri ordentlig mett og jeg går rundt med en sulthetsfølelse hele tiden. Har blitt flinkere og flinkere til å kontrollere det men den er der.

Lilium88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less karbs høres bra ut :) Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 15:22   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Jeg blir aldri mett. Har faktisk lest noe om at dersom man får lite næring når man er spedbarn, så kan sultsenteret bli endret for livet. Aner ikke om det er sant, men spennende da. Mamma sier at jeg bare skrek og skrek da hun prøvde å amme, fordi at jeg aldri fikk nok. Men then again.. Min datter fikk også alt for lite melk de første månedene, men hun er aldri sulten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 15:52   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Jeg er aldri sulten, men jeg legger på meg veldig fort. Da jeg var baby gikk jeg raskt opp i vekt så mamma ble nektet å amme meg så ofte som hver tredje time, og jeg lå derfor og skrek i timesvis hver dag (sikkert kjempegøy for en mor På 70 tallet skulle man jo ikke dulle for mye heller så jeg lå alene i andre etasje og hylte mens hun satt på hendene sine i etasjen under). Jeg mistenker at det har gitt meg økt stresshormonutskillelse allerede som nesten nyfødt, og derfor legger på meg fort.
Jeg så også et engelsk program i går om vekt hos eneggede tvillinger. Hos alle parrene som var med hadde stress i livet til en av dem ført til at den begynte å legge på seg mens den andre som ikke var utsatt for stress på samme nivå forble slank.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 20:33   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Det tror jeg ikke stemmer på alle.
Jeg har i alle år vært normalvektig slank men har alltid spist som en hest. Alltid vært sulten og har spist så store mengder mat at det har blitt vitser om meg type:
"Denne buffeten tjener de ikke penger på når Bente er der".
Hvorfor jeg ikke har blitt overvektig er for meg en gåte; legne har alltid sagt at jeg har naturlig høy forbrenning, men HBORFOR jeg har så høy forbrenning mens andre har lav forbrenning er jo en gåte.

Poenget var ikke at de som spiser mye blir tykke, da! Det er mange slanke som spiser mye.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 21:05   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Det er sult/metthetsfølelsen jeg mener ikke stemmer på alle.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 21:07   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

http://www.bbc.com/news/health-17431970

Hos tykke og tynne mennesker vil hormoner oppføre seg forskjellig. Tykke har en jevn og moderat sultfølelse konstant. De har også en jevn svært liten følelse av metthet som gjør at de hele tiden vil ha mat. Et bevis på at det ikke handler om manglende viljestyrke. Tynne derimot har en sterk sultfølelse og en sterk metthetsfølelse som kutter ned tiden på måltider.

Tja... Jeg er normaltvektig, men kunne glatt spist meg overvektig om jeg skulle spist til jeg var skikkelig mett hver gang jeg kjenner sult. Null problem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 18:23   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Tja... Jeg er normaltvektig, men kunne glatt spist meg overvektig om jeg skulle spist til jeg var skikkelig mett hver gang jeg kjenner sult. Null problem.

Her er det snakk om folk som ikke blir skikkelig mette uansett hvor mye de spiser.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 18:25   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Det er sult/metthetsfølelsen jeg mener ikke stemmer på alle.

Ja , det oppleves kanskje problematisk om man har anlegg for å bli tykk eller ei, men legene vil nok ikke bry seg så mye om det hvis det ikke fører til overvekt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:43   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: På BBC om sult- og metthetshormoner

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Her er det snakk om folk som ikke blir skikkelig mette uansett hvor mye de spiser.

La meg si det sånn - jeg har ikke tort å sjekke ut hvor mange brødskiver jeg kan trøkket innpå før jeg ikke klarer flere... Men 5-6-7 er neppe noe problem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mensen og sult Dolsi Ketolysekuren 15 29-05-11 00:05
GI og sult? kamp Lavkarbo generelt 0 10-03-11 17:25
Rant - om sult jvb Generell ernæringsdebatt 17 14-10-10 11:56
Sult! Peach Ketolysekuren 10 18-08-09 12:48
Sult dydde Optimal Ernæring 5 09-05-09 21:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no