Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Juli-startere 2011

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-11, 23:47   #1
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Juli-startere 2011

Jeg er ikke helt nybegynner, men har bestemt meg for en "restart" 1. juli Er det flere Juli-startere her?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 01:03   #2
Kaching
Nytt Medlem
 
Kaching sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: USA
Innlegg: 9
Kaching er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011 :)

Jeg er med! Er dog på uke 2 men føler meg mer hjemme blant juli-starterne
Restart blir for meg også da jeg levde ketogent i fjor høst. Nå i vår har det blitt litt mer generell lavkarbo men nå vil jeg over på ketolyse igjen for å slippe søtsug og få mer energi. Er som sagt på uke 2, de første harde dagene er over og jeg kjenner energien er på topp igjen; herlig!

Kaching er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 10:38   #3
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011 :)

Starta for 2 uker siden så jeg hiver meg med på denne Lykke til alle sammen!

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 10:48   #4
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Så koselig at det er flere!

Jeg skal bruke helgen til å trappe ned igjen, og fra jeg går på vakt til mandag skal jeg være nede på ketolyse-nivå

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 12:18   #5
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juli-startere 2011

Jeg er med! :-) Begynte i dag, litt tilfeldig at det var 1. juli i grunn - men jess - har en laaaaang vei å gå :-)

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 12:28   #6
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av LittForTung, her.

Jeg er med! :-) Begynte i dag, litt tilfeldig at det var 1. juli i grunn - men jess - har en laaaaang vei å gå :-)

Da er vi i samme båt

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 16:29   #7
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Så koselig at flere hiver seg på Skal vi introdusere oss selv kanskje?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 19:14   #8
Idu
Juniormedlem
 
Idu sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 40
Innlegg: 17
Idu er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Jeg er med

Helt ny, både på ketose og forumet (har smuglest en stund da). Startet egentlig for halvannen uke siden, er over den fæle slitsomme dagen, og kan ikke huske jeg har hatt så mye energi siden jeg var liten... noe som passer bra, ettersom vi (gubben og jeg) renoverer hus om dagen. Ketolysepakke venter på posten. Er litt spent på om det bare er humbug, og hva jeg får ut av boka.


Sist redigert av Idu : 01-07-11 kl 19:32.
Idu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins. Startvekt: 91 kg. Skal ned til 72 i første omgang. Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:25   #9
Idu
Juniormedlem
 
Idu sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 40
Innlegg: 17
Idu er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Kan jo begynne med å introdusere meg da.

Er 27 år gammel. Har slitt med vekta siden jeg sluttet å trene og flyttet for meg selv som 16-åring. Har fått vanen med å spise veldig sjelden... og mye! Spiser aldri frokost, veldig sjelden lunsj, drar gjerne på jobb i tretida uten matpakke, og kommer hjem i titida sulten som en løve. Da jeg ble samboer for tre-fire år siden har kiloene rast på. Har egentlig aldri vært på skikkelig slankekur før, men har forsøkt å spise "sunt" mellom potetgullposene og dippen. Og fløtesausene, ostene, baconet, soft-isen osv. Derfor håper jeg veldig at lavkarbo er løsningen for meg. Jeg har inntrykk av at jeg på ganske mange måter kan fortsette som før, bare droppe karbohydratene. Etter at jeg begynte nå for en og en halv uke siden, synes jeg også det er litt lettere å spise litt oftere. Dro med meg en boks Cottage Cheese og litt bringebærsyltetøy med lite karber på jobb i dag, og har husket å spise den.

Det eneste jeg er litt bekymret for er at jeg spiser så fordømt mye. Kan uten problemer spise opptil 4-5000 kcal om dagen, og jeg klarer ikke stoppe å spise når jeg først er i gang. Men vi får se. Litt omstilling og tilvenning først, så går det vel bedre etterhvert får jeg håpe

Har gjort meg noen tanker om hvordan jeg vil gå frem, og laget meg noen regler for å gjøre det lettere for meg selv.

1. Jeg har ikke hastverk.

2. Jeg kontrollsjekker matinntaket på diett.no noen ganger dann og vann, spiser ellers så lite karber som mulig, pluss mye fett, og satser på at jeg havner på mellom 15-25 karbohydrater hver dag. (La inn alt første uka, og syntes i grunn det var veldig lett å havne på ca. 75 prosent fett, 20 prosent proteiner og 5 prosent karbohydrater per dag.) Stresser ikke med maten, orker ikke å "føle" at jeg er på kur.

3. Er det en sjelden gang en spesiell begivenhet, hvertfall nå i starten, er det lov å skeie ut. Kommer jeg ut av ketosen, så er ikke det noen big deal. Det tar bare litt lenger tid å gå ned i vekt, og jeg har god tid. Ketolysekuren er bare starten på ett langt lavkarboliv.

Idu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins. Startvekt: 91 kg. Skal ned til 72 i første omgang. Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:39   #10
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juli-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av chippy, her.

Da er vi i samme båt

Jeg liker det

Ellers er jeg snart 33 - har vært jojo-slanker siden jeg var 20, og har gått opp og ned siden. Har vært oppe i 122 på mitt tyngste, da var jeg til gjengjeld høygravid med nummer to...så at jeg nå er oppe i 119,6 igjen - ja, det sier vel litt om at det er på høy tid at jeg skjerper meg. Men det er jo det som er problemet - det er ikke bare å skjerpe seg når blodsukkeret synker til bunns... Så da er målet å klare seg uten blodsukkersvingninger. Jeg begynte jo i dag - har vært mett hele dagen, og bare spist "tøys og tull" som majones, egg, svinekotelett, smør, ost, bacon og løvbiff. Helt utrolig at det skal gå an å gå ned i vekt på sånt. Men ifølge Skaldeman er det bare å lange innpå med fett, prøve å holde karb lik null - så skal det gå

For øvrig er jeg til vanlig i full jobb, to unger, mann, bikkje, kanin og katt. Travel hverdag - jeg trenger til de grader å få opp energi og arbeidslyst!!

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:40   #11
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Blir med er ikke helt nybegynner jeg heller, men vil bli kvitt de siste kiloene nå, er inne i min 2 uke, endelig i ketose igjen og føler meg i kjempeform

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 23:35   #12
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Velkommen til alle sammen

Jeg er 23 år, har gått ned nesten 40 kg ved hjelp av en vektoperasjon med sliter med de siste 15 kiloene. Gifter meg om litt over en måned, så jeg har såklart veldig lyst til å gå ned litt i vekt før den tid

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 00:44   #13
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Jeg hiver meg med her jeg også hadde en 2 måneders periode med ketolyse/skaldeman før i år, men gikk dårlig da eksamensperioden startet.. så nå er vekten tilbake og jeg har innsett at jeg må tilbake på ketolyse på et mer permanent basis

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 03:07   #14
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Jeg ble visst drukket ut i dag, så det har overhodet ikke vært lavkarbo her Bedre lykke i morra

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 20:33   #15
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juli-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Jeg ble visst drukket ut i dag, så det har overhodet ikke vært lavkarbo her Bedre lykke i morra

Vet du - jeg drikker gin & tonic - tips til neste gang du skal drikke!

Og det var sikkert kjekt - betyr det at du skal gifte deg snart?

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 21:21   #16
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av LittForTung, her.

Vet du - jeg drikker gin & tonic - tips til neste gang du skal drikke!

Og det var sikkert kjekt - betyr det at du skal gifte deg snart?

Jeg kan ikke fordra gin&tonic Men jeg drikker ute så sjeldent at en utskeielse innimellom går greit Ja, vi gifter oss om en måned

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 21:21   #17
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Hvordan har den første helgen vært for folk her da? Jeg heier på dere!

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:14   #18
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Kan jeg få være med her inne??? Er egentlig ikke helt ny jeg heller, tilhører egentlig januar forumet for i år.. Men har vært litt av på i det siste så er det nesten ingen igjen januarn

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:23   #19
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Slenger meg på, restarter jeg også! Skal på Balder klinikken på torsdag og håper jeg er i ketose da.

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:27   #20
hummingbird
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 8
hummingbird er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Jeg vil være med Jeg er helt ny på forumet og med lavkarbo, så dette blir spennende. Jeg har lenge "snust" på dette, men har aldri gått 100% inn for det.

Jeg har aldri vært overvektig, så jeg forventer ikke en drastisk vektnedgang, noe jeg heller ikke er ute etter, men jeg håper og bli kvitt 5-8 kilo, samtidig som jeg har tro på at kroppen har godt av det.

Jeg har ofte prøvd og slanke meg på lavkalori måten, noe som helt klart ikke fungerer! Det og kutte ut karbohydrater tror jeg vil bli hardt, så dette forumet vil nok være en god støtte. Jeg spiser ikke pasta, ris eller poteter, MEN jeg elsker brød og havre og kan tiltider være en liten sukkergris.

Jeg bestemte meg for å starte idag kl 15, så har spist lavkarbo etter det, men imorgen blir min første ordentlige dag

hummingbird er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:38   #21
mamae
Juniormedlem
 
mamae sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 39
mamae er på en erverdig vei
Smile

Sv: Juli-startere 2011

Jeg vil gjærne hive meg med her

Helt fersk og totalt blank når det kommer til lavkarbo og det å komme i ketose.

Jeg Veide meg første runde 27 juni å vekta viste +26kg
Har lest og snust litt rundt her inne den siste uken så har så smått fått meg det aller viktikste for å komme igang.

Tok en ketostiks i kveld,så nå vet jeg iallefall at jeg er i ketose og i gang
Jeg kommer til å veie meg på mandager,
så min første veie runde blir i morgen tidlig.
Jeg er så spent at jeg knapt hvet om jeg får sove he he


27 juni 2011
Startvekt:86,2kg

Juli 2011
Uke 1: 4/7 = -2,2 ( 84,0 kg)

__________________
Startet 27/-11
-7,7 = ca 16kg igjen

Sist redigert av mamae : 04-07-11 kl 12:44.
mamae er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolysekur 27/6-11 Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:06   #22
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Heihei alle sammen

Dette er andre helga mi i ketose og det går så det suser, koser meg med litt mørk sjokolade(70%) og bringebærkrem og pepsi max'n min
Spiser ca.2 måltid for dagen og trives utmerket med det, står jeg opp veldig tidlig blir det et lite 3 måltid da....
Har gått ned 1,7 kg på under 2 uker og er veldig fornøyd, ikke no oppblåst mage mer her nei

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 12:10   #23
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juli-startere 2011

Hei alle dere

Jeg har nå hatt min første lavkarbo-helg og det gikk helt fint! Jeg har kost meg med bacongull, kylling, svinefilet og masse majones/seterrømme-dip med krydder, det er kjempegodt både til egg som en slags eggesalat og til kjøtt. Hittil har jeg hatt en vektnedgang på 2,6 kg - gikk opp igjen 0,1 kg fra i går til i dag, men jeg skjønner jo at jeg kommer til å bli tussete om jeg skal drive med veiing hver dag - mulig ketosesticks må i hus!

Spiser ca to måltider om dagen - og lite hver gang. ikke fordi jeg ikke vil, men jeg klarer ikke å spise mye. Jeg har LCHF/skaldeman som veileder - og vet jo i grunn at man bør spise mye...men ja, det klarer jeg ikke

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 12:30   #24
LilleFly
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 128
LilleFly er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Jeg er også Juli starter

22 år, med mange kg ekstra på kroppen Har en liten baby på 4 mnd, og tre firfotinger, en valpebebis på 8 uker, ei på 1 år og ei på 3 år. Nettopp flyttet fra østlandet til Nord Norge, drastisk forandring syntes jeg- hehe Ellers så går jeg hjemme, og prøver hardt å holde meg unna sjokoladen

Har mange kg å gå ned, og har et år som mål

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 12:41   #25
mamae
Juniormedlem
 
mamae sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 39
mamae er på en erverdig vei

Sv: Juli-startere 2011

Min første uke på lavkarbo er over å jeg kan juble over å være 2,2 kilo lettere
( regner jo med det ikke blir så mye på de påfølgende ukene,men er happy for vært gram som forsvinner )

27 juni 2011
Startvekt:86,2kg

Juli 2011
Uke 1: 4/7 = -2,2 ( 84,0 kg)


Å kampen mot flesket fortsetter

Ha en fin dag alle sammen

__________________
Startet 27/-11
-7,7 = ca 16kg igjen
mamae er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolysekur 27/6-11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
April 2011-startere? dakota Optimal Ernæring 3 19-03-12 21:06
Olsokutfordringen -3kg 29. juli Regret Lavkarbo generelt 87 29-07-11 22:23
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 17:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no