Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Rødvinelsker og lavkarbodiett ... Hjelp?!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-14, 21:10   #1
Mizzlizz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 13
Mizzlizz er på en erverdig vei

Rødvinelsker og lavkarbodiett ... Hjelp?!

Hei Er akkurat ny her på lavkarbo.no og synes sålangt at siden er veldig bra og mange gode råd det jeg lurer på er kanskje et litt dumt spørsmål, men kjører på for det i håp om at noen der ute kanskje er like glad i rødvin som meg. Skal vel helst ikke drikke rødvin på diett men jeg prøver meg frem: Er det noen rødvin som er lavkarbovennlige og kan man unne seg dette under dietten? sikkert fy fy og kommer vel an på hvilken diett man følger men jeg følger en diett basert på at jeg kan spise 100 g karber hver dag og jeg registrerer inntaket av dette på Lifesum appen. Altså, liberal lavkarbo. Planen er å gå ned 12 kg ca og jeg har allerede på to uker gått ned 1,5 kg vil jo klare dette, men er egentlig på grensen til normalvekt bare litt over på BMI, så er ikke så overvektig, men vil finne trivselen igjen. Så ja, er det lov å unne seg litt vin eller er det totalt fy? Mvh. Muzzlizz

Mizzlizz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-Hexeberg komponert Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 23:47   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rødvinelsker og lavkarbodiett ... Hjelp?!

Du kan fint drikke litt rødvin nå og da. Rødvin er mot normalt naturlig tørr, og de fleste viner har listet opp sukkerinnhold per liter på nettsidene til Vinmonopolet. Det pleier som regel å ligge på 2-8 gram per liter, og det er ikke mye.
Men! Og det er alltid et men. Kroppen vil alltid forbrenne det som er lettest tilgjengelig, og er det alkohol i kroppen, vil kroppen prioritere det først av alt. Det vil si at fettforbrenninga bremses så lenge det er alkohol å forbrenne. Og alkoholforbrenning er konstant. Du kan løpe så mange runder rundt huset du bare orker, den vil uansett holde seg på pluss/minus 0,15 promille per time.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 00:03   #3
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Rødvinelsker og lavkarbodiett ... Hjelp?!

http://www.vg.no/forbruker/mat-og-dr...er/a/10016494/

Her er en liten oversikt. Men spør du på polet så har de som regel en liste over viner med minst/mest sukker.

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 16:15   #4
Mizzlizz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 13
Mizzlizz er på en erverdig vei

Sv: Rødvinelsker og lavkarbodiett ... Hjelp?!

Tusen takk for gode svar godt å høre at det ikke er så avgjørende med tanke på karbohydrater, men alt med måte da det går utover fettforbrenningen seg

Mizzlizz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-Hexeberg komponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på lavkarbodiett kitekatt Spørsmål og svar 14 25-10-11 23:55
Diagnosen ME og lavkarbodiett Bokhylle Fysisk og mental helse 31 15-09-11 14:32
Lavkarbodiett Solveig62 Lavkarbo generelt 7 12-04-11 22:22
Lavkarbodiett Larsen77 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-09 09:49
Lavkarbodiett? annama Lavkarbo generelt 16 13-07-09 11:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no