Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mai-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-13, 20:34   #201
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Hei. Hvordan går det? Her går det fint. Vi har ferie og jeg spiser strengt ketogent/paleo. Det fungerer jeg veldig bra med, nå kryper vekta sakte men sikkert nedover, kroppen føles god og livet er bra. Snart drar vi på ferie og planen er å leve like strengt da også. Derfor blir bl a målebånd og urinstiks blir med for å ha litt kontroll siden jeg ikke vet hvor lenge vi blir borte.
Jeg drømmer plutselig veldig om å nå novembermålet mitt, motivasjonen stiger i takt med den gode formen og det er så deilig.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 11:36   #202
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Da har jeg nådd første delmål, som var under 60 kg, veide 59,8 i dag
Dvs -4kg. Det rarl frokost, det rare er at jeg har gått fortere ned de 2 siste ukene, når jeg ikke har hatt tid og energi til trening. Bør ta av 2 kg til, men mandag reiser vi på to ukers ferie til Mallorca og da har jeg ikke som mål å være i ketose hele ferien. Samtidig så vil jeg jo ikke gå opp i vekt, så lavkarbo blir det, men noe mer moderat. Tror jeg tar med lavkarbo-knekkebrødene og spiser dem til frokost, satser på salat til lunsj, men kanskje noen små utskeielser til middagen og et glass vin eller to. Skal prøve å holde utskeielsene til å fortrinnsvis gjelde frukt og grønnsaker.

Noen som vet hvor mange karbohydrater/kcal man kan tillate seg uten å gå opp i vekt?

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 09:02   #203
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

I dag har jeg visst nådd første delmål, etter 7 lange uker viser vekta endelig 99,9!
Lykkelig!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 23:25   #204
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei
Arrow

Sv: Mai-startere

Gratulerer Gabi, så kjekt for deg! Jeg reiser 14 dager til Mallorca i morgen, håper jeg klarer å holde vekta sånn noenlunde

God sommer til dere alle sammen!

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 23:46   #205
@Maja
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 41
@Maja er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Gratulerer, Gabi. Og riktig god tur til Mi9en!! :-)

Eg har skeia ut rimelig bra denne veka :/ Var halvveis planlagt, med besøk, ferstival og flyttesjau. Har verken veid eller målt, så konsekvensene vil ikkje vise seg før i måro. I måro eg det uansett tilbake til strukturert kosthold og trening! (og tilbake på jobb)

__________________


@Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sjølvkomponert ME tilpassa kost - stort sett ketogent Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 10:25   #206
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

99,5 kgmpåmveiedagen, jeg er definitivt under 100!!!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 01:08   #207
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

99,5 kgmpåmveiedagen, jeg er definitivt under 100!!!

Hurrahurrahurra! Så deilig, det er en helt spesiell følelse! Masse lykke til videre nedover

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 10:22   #208
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

I dag har jeg visst nådd første delmål, etter 7 lange uker viser vekta endelig 99,9!
Lykkelig!

Gratulerer!! Nyt følelsen!!

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 10:29   #209
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Med meg går det veldig bra. Jeg har de siste ukene gått på moderat lavkarbo og har gått på tur flere dager i uken + trent småøkter med styrke (15-30 min økter på stuegulvet). Det har gitt resultater for min del. Jeg har gått ned 6.5 kg og jeg merker overskuddet er bedre enn på lenge, humøret er på topp for jeg føler meg mer vel, og jeg ser at jeg kan skeie ut innimellom uten at det får fatale følger.

Jeg spiser snop og drikker brus om lørdagene. Ellers kan jeg ta et kakestykke en sjelden gang. Det hender også jeg tar en skje eller to med ris til middagen, men det er veldig sjelden.

I helgen som var spiste jeg brød både fredag, lørdag og søndag pga vi var på et arrangement som gjorde det vanskelig å velge noe annet. Men da var det naturlig å velge det groveste og når jeg utenom brødmåltidene holdt meg unna karbobomber + jeg har vært i aktivitet hele helgen har det gått veldig fint likevel. Jeg tenker at om jeg skal leve med dette kostholdet resten av livet er det ok om det går litt sakte nedover bare det går nedover og jeg klarer å holde meg borte fra så mye sukker jeg stappet i meg tidligere... Det er befriende å ikke gå med konstant sukkerhig og uro i kroppen. Denne følelsen har jeg lyst til å beholde

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 11:10   #210
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

God morgen. Ferietid for min del. Stort sett går det fint med maten, men litt forskjellige løsninger blir det når jeg er på besøk hos andre. Vekta står i ro, det tror jeg har med syklus å gjøre, for jeg føler meg mindre i kroppen, kjenner det på klær osv. Formen er variabel så trening er utelukket, men jeg satser på å være i noe hverdagsaktivitet.

Så flott at du har funnet en måte å gå ned i vekt på som passer for deg BigInJapan

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 00:37   #211
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Haha, vekten lurte meg. Nå har jeg sist nedover en god del, jeg har så lyst til at det skal fortsette, skal prøve å øke aktivitetsnivået for å få enda bedre resultater. Har 7 kg igjen til novembermålet mitt og har fått trua på at jeg kan klare det igjen nå.

Jeg spiser enkel mat som rent kjøtt/fisk/egg, salater og sørger for å få i meg nok fett. Hvis ikke jeg gjør det kommer sult/ sug fort.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 08:52   #212
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Det går fortsatt vanvittig tregt med meg, men det går nedover. -0,6 denne uken.
Men jeg spiser for lite fett, så nå spiser jeg meierismør med knekkebrød til frokost :knegg:, og skal innom helsekost for å finne cocosa i dag. Får krysse fingrene for at det hjelper på.

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 09:03   #213
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Det går fortsatt vanvittig tregt med meg, men det går nedover. -0,6 denne uken.
Men jeg spiser for lite fett, så nå spiser jeg meierismør med knekkebrød til frokost :knegg:, og skal innom helsekost for å finne cocosa i dag. Får krysse fingrene for at det hjelper på.

0,6 er vel ikke tregt vel? Jeg synes det er et flott vekttap. Nå går du nok ned mest fett, og om du mister 0,6 kg i uka, dvs 2,4 kg i mnd så er det veldig bra altså

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 09:09   #214
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Nei, det er vel ikke det, sånn egentlig, men jeg føler meg litt snytt for det store vekttapet som andre gjerne har i begynnelsen. Og ja, jeg vet at folk er forskjellige og at det er kroppen selv som bestemmer.
Det har gått veldig fint, frem til nå. Jeg har et voldsomt søtsug igjen, og har inderlig lyst på høykarbo mat. Det kommer samtidig med at jeg har spist lite og magert. Så nå må jeg kjøre på med fett og se om jeg får det bort igjen, det var så deilig å ikke ha lyst på noe mellom måltidene.

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 09:50   #215
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Helt enig, det er deilig å ikke fyse på noe konstant. Selv opplever jeg at jeg kan rase ned flere kg, før jeg står i ro/ går litt opp i en periode, gjerne noen uker, før kroppen gjør et nytt ras, gjerne i forbindelse med at jeg har hatt menstruasjon.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 12:11   #216
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Nå er det full stopp i vektnedgangen, til tross for at jeg spiser riktig og beveger meg mer. Det er virkelig frustrerende, og jeg sliter med motivasjonen.
I går gikk jeg gjennom et marked med franske, spanske og tyske retter/oster/desserter, og jeg holdt på å dø på meg, men jeg spiste ikke noe! Jeg var så stolt av meg selv i går, men i dag angrer jeg bare på at jeg ikke tok en smak, det hadde nok ikke gjort noe fra eller til.
Samtidig så synes jeg det er grusomt å gå inn/ut av ketose, så det er greit å holde seg her. Men om tre dager drar jeg til Kypros, og da kommer jeg ikke til å spise ketogent. Skal prøve å holde meg lavt på karbene da, men ketogent blir for vanskelig.
Så får håpe at en liten pause hjelper på!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 19:28   #217
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Har alle gitt seg?
Jeg hadde en uke sprekk da jeg var på Kypros, men har gått ned igjen det som kom på og gått ned enda pittelitt.
Vannvektamgikk kjapt, men nå er jeg tilbake i snegletempoet mitt.
Fantmen gammel bh som ikke har passet i omkrets, nå er den for stor!!!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 12:58   #218
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Gratulerer med vektnedgang Gabi. Det er morsomt når man oppdager ting som ikke passer lenger pga det har blitt for stort!

Jeg henger fortsatt med. Har gått ned 2 kg i ferien og er fornøyd med det. Første ferien jeg har hatt med vektnedgang. Har byttet ut cola med cola zero, spist sjokolade bare noen få ganger og ellers forsøkt å holde meg i aktivitet.
I dag var første gang på jobb etter ferien og da stod jeg ekstra tidlig opp og tok meg 20 min på tredemøllen + 15 min slyngetrening. Håper å klare å gjøre det noen dager i uken fremover.

Totalt har jeg nå gått ned 8 kg og det kjennes bra!

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:51   #219
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Flott vektnedgang, BIJ!

Må bare beklage skrivefeilene mine, skriver på ipad, og bommer endel på tastene...

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 19:20   #220
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Hurra for dere som har gått ned i vekt. Jeg gikk først ned litt også opp litt så alt i alt tror jeg at jeg står ca stille. Finner ikke vekta mi akkurat nå, så jeg er ikke helt sikker. Men klærne strammer :S

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 11:55
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 17:23
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 17:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 01:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 15-01-10 00:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no