Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål fra en nybegynner

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-11, 22:01   #1
aurelie
Nytt Medlem
 
aurelie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Larvik
Alder: 34
Innlegg: 4
aurelie er på en erverdig vei

Spørsmål fra en nybegynner

Hei!

For tre dager siden så bestemte jeg og samboeren min oss for å begynne med lavkarbo. Med meg går det superbra, men samboeren min har en veldig tøff start virker det som.

Utrolig dårlig humør, klager på at treninga og jobben ikke går som det skal pga. han begynte med dette. Jeg prøver å overbevise han om at dette kommer bare til å vare en kort stund, pga. kroppen ikke er helt vandt til det enda.

Vil jo ikke at vi skal slutte enda! Vel, jeg kommer til å fortsette, men vil motivere han også.

Er det ikke sant at det er litt tøft for en aktiv kropp i starten?
Er det noe man kan endre på for å få det litt bedre, eller lignende?

aurelie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt :-) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:04   #2
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål fra en nybegynner

Det er tøft for noen i starten, men det går over.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:22   #3
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål fra en nybegynner

De aller fleste sliter med abstinenser i større eller mindre grad de første 1-3 ukene. Hodepine, svetting, skjelvinger og kraftløshet er helt normalt. Det er tøft for kroppen å venne seg av med raske karbohydrater som energikilde. Bare hold ut, det går over

‎Happiness is a perfume you cannot pour on others without getting a few drops on yourself

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 15:28   #4
Hønemari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 23
Hønemari er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål fra en nybegynner

Jeg har holdt på i ei uke med KH på ca 25, men startet nedtrappingen ca 2 uker før det. Er normalvektig og godt trent, men gurimalla som kroppen har strevd! Tørr i munnen, dåne-følelse, kraftløs og sliten, og sist, men ikke minst: et humør værre enn en tzunami. Og det enda jeg har trappet så forsiktig ned. Like ille i starten som når jeg nærmet meg 20-25 KH. Men nå går alt så mye bedre. Greier til og med å gå på ski. Alt kjennes mer balansert. HÅper det varer.

Hønemari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, alt som smaker namnam. Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 15:37   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål fra en nybegynner

Opprinnelig lagt inn av aurelie, her.

Hei!

For tre dager siden så bestemte jeg og samboeren min oss for å begynne med lavkarbo. Med meg går det superbra, men samboeren min har en veldig tøff start virker det som.

Utrolig dårlig humør, klager på at treninga og jobben ikke går som det skal pga. han begynte med dette. Jeg prøver å overbevise han om at dette kommer bare til å vare en kort stund, pga. kroppen ikke er helt vandt til det enda.

Vil jo ikke at vi skal slutte enda! Vel, jeg kommer til å fortsette, men vil motivere han også.

Er det ikke sant at det er litt tøft for en aktiv kropp i starten? Er det noe man kan endre på for å få det litt bedre, eller lignende?

Jeg kan bare anbefale å spise MER protein og fett (om han da ikke allerede spiser veldig store mengder) og huske og drikke MYE vann!
Det anbefales ikke å trene hardt de første to ukene - så hvis han kan trene litt lettere uten å kjøre seg maksimalt, OG fortsette og fortelle han hvor verdt dette er når han kommer over det verste... så vil han nok klare det. Det handler om å klare å stille disse bivirkningene opp i mot alle fordelene man vil få utav det over tid.. husk Bjørn Ferry som spiser lavkarbo... det må jo være et bevis på at det blir bedre - ellers hadde jo ikke han klart å fullført lengre løp

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
NYbegynner spørsmål Veslemor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 01-11-10 21:39
Spørsmål fra en nybegynner Betty00boop Lavkarbo generelt 13 15-06-10 10:49
Tre spørsmål fra en nybegynner Clarissa Eurodiett 2 21-10-08 23:47
Nybegynner med spørsmål:) nanban Induksjonen 2 13-10-05 00:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no