Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nybegynnerproblemer?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-12, 20:21   #26
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynnerproblemer?

Opprinnelig lagt inn av bouboulette, her.

Det var veldig nyttig å legge inn måltidene på diett.no, iallefall. det kom tydelig frem hvilke næringsstoffer jeg fikk for lite av, og det var lett å se hva jeg egentlig får i meg av kalorier

Tror nok knekkebrødene gir ganske mye næring, ja, jeg har 2,5 dl malte mandler i oppskriften min, i tillegg til frø og olje...

ja 100 g mandelmel gir over 600 kcal. om du bruker chiamel isteden er du nede i 333 kcal pr 100 g.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:33   #27
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Nybegynnerproblemer?

takk for tips - er det mel man får på helsekost, eller iherb.com ?
Jeg prøvde med 2 dl quinoamel, men det ble for dominerende smak for min del. Synd, for det er veldig næringsrikt.

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:35   #28
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynnerproblemer?

jeg vet man får det på iherb, ihvertfall. http://www.iherb.com/Healthy-Origins...oz-340-g/11103 ok, det har ikke jeg prøvd, men omtalen av chimelet er at det smaker svært, svært lite så det er fint å ha andre ting med mer smak i samme bakst. Så lite som vanlig mel. Man bruker samme forhold som man ville brukt mel.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:35   #29
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Nybegynnerproblemer?

Man må bare elske iherb.com..... De har det meste, og guri så greit det er få ting i postkassen

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 14:17   #30
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Nybegynnerproblemer?

Opprinnelig lagt inn av bouboulette, her.

Det var veldig nyttig å legge inn måltidene på diett.no, iallefall. det kom tydelig frem hvilke næringsstoffer jeg fikk for lite av, og det var lett å se hva jeg egentlig får i meg av kalorier

Bruker diett.no selv, men et lite tips! Ha i bakhodet at flere matvarer er lagt inn av hvermansen, og det ofte ikke er komplett oversikt over alle næringsstoffer- Det kan også være feil i de næringsstoffer som er oppgitt.

Bare sier det, fordi jeg selv var redd for at jeg fikk i meg for lite sink( den søylen til høyre var rød), men så viser det seg at ikke alle matvarer hadde korrekt varedeklarasjon.

Fett, proteiner og karbohydrat - mengde finner jeg sjeldent noe feil med. Det er helst på vitaminer og mineraler.

Et anna tips er, om du ikke finner en matvare der, så kan du selv legge den til

Lykke til videre!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 19:12   #31
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Re: Sv: Nybegynnerproblemer?

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Bruker diett.no selv, men et lite tips! Ha i bakhodet at flere matvarer er lagt inn av hvermansen, og det ofte ikke er komplett oversikt over alle næringsstoffer- Det kan også være feil i de næringsstoffer som er oppgitt.

Bare sier det, fordi jeg selv var redd for at jeg fikk i meg for lite sink( den søylen til høyre var rød), men så viser det seg at ikke alle matvarer hadde korrekt varedeklarasjon.

Fett, proteiner og karbohydrat - mengde finner jeg sjeldent noe feil med. Det er helst på vitaminer og mineraler.

Et anna tips er, om du ikke finner en matvare der, så kan du selv legge den til

Lykke til videre!

Åååååå, takk, ja, det er grei info, for etter å ha lagt inn noen dager med mat på diett.no, ser jeg at jeg må jobbe kraftig for å få opp vitamintilførselen. Men for all del, tviler ikke på at jeg kan variere kosten enda mer enn jeg gjør nå...

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 00:26   #32
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Nybegynnerproblemer?

Bare hyggelig det gitt!

angående slike frøknekkebrød...så er de veeeldig energitett ja, hehe.
de jeg lager er 1 knekkebrød på ca 20gram er 100kcal men yam yam så godt da gitt!
Jeg lager knekkebrød kun av frø ,eggehvitter og litt rapsolje. Og har lagt det inn som egen matvare på diett.no..det viser seg i allefall at det er et PERFEKT lchf sammensetning hva angår fett,proteiner og karbo Masse sunt fett, moderat med proteiner, og lite karbo. Kun 3,5g karbo pr 100gram knekkebrød.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:58   #33
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nybegynnerproblemer?

Nannahs knekkebrød er laget på vann, blir litt mindre kalorier, ellers lager jeg de veldig tynne jeg...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no