Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Acanthosis nigricans

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-10, 21:33   #1
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Acanthosis nigricans

http://en.wikipedia.org/wiki/Acanthosis_nigricans

Er her noen som har sånn? SOm jeg har skjønt er det ofte overvektige som har det, og det kan bedre seg om man går ned i vekt....

Jeg har det her, veldig sjenerende og stygt, under armene,.og i tillegg har jeg plutselig fått psoriasis/eksem/flassgreier i hodebunnen.. Lite kult å gå i kortarmet og kjoler etc.

Dette har forverret seg som vekten har økt.. Jeg snakket med hudlege og hun var positiv til lavkarbo og sa at det kunne hjelpe å gå ned i vekt men at det også kom pga hormoner..

Noen som har dette? Som også kanskje har blitt bedre? Jeg vil så gjerne bli kvitt dette

http://www.activeforever.com/images/...ages/IM-01.jpg

usj

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:47   #2
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

Oj, eg har aldri visst kva det der har vore, men mannen min har hatt slik i armholene så lenge eg har kjent han. Det stemmer godt mtp overvekt/insulinresistens, han utvikla etter kvart dia2. Eg syns det er antydning til dette på meg sjølv under armene, men ikkje i nokon stor grad, det er berre synleg nært innpå. Kan dessverre ikkje seie noko om betringspotensialet. Som sagt har gemalen hatt det i årevis, men han har heller ikkje vore det minste interessert i å ta fatt i sin insulinresistens/diabetes osv. så der er det vel ikkje så mykje betring å forvente heller. Har du PCOS?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 16:49   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Acanthosis nigricans

Hurra, det var det det het ja. Jada, jeg hadde sånn i nakken for mange år siden.

Fikk noe smøregreir for det. Husker det var noe på flaske, flytende liniment. Det sto "smøres på tynt", og det gjorde ikke jeg, så hele hudgreia etsa bort, dette var midtvinters og det var kaaaldt ute, så det svidde som faen :P

Har det ikke nå da, men jeg er jo 50 kg lettere.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 17:13   #4
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Har det ikke nå da, men jeg er jo 50 kg lettere.

Positivt og oppmuntrande!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 17:18   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Acanthosis nigricans

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Positivt og oppmuntrande!

Hadde det ikke i fjor heller da jeg veide maks, tror det forsvant med den etsemedisinen :P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 17:22   #6
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

Bra uansett, det viser at det nytta å behandle det med medisinen, og du fikk det ikkje igjen tross vekta

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 17:34   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Acanthosis nigricans

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Bra uansett, det viser at det nytta å behandle det med medisinen, og du fikk det ikkje igjen tross vekta

Mhm, jeg var hos Nina Teigen på ishavsklinikken i Tromsø da jeg fikk diagnosen. Jeg var 18 år og det var første gang det faktisk slo meg at jeg kanskje veide litt for mye når hun sa at "...og det skyldes rett og slett at du er....kraftig!". Pent av henne å pakke det inn .

Tok 5 minutter og kosta 1500 kroner å få vite hva det var, hurra!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:22   #8
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

Ja jeg var til hudlege pga et problem i hodebunnen da, masse flassing og kløing, og da har jeg liksom fått psoriasis i hodebunnen..

Så tenkte jeg å spørre om armhulene mine, er kun der jeg har det.. for jeg har hatt det mange år.. OG da kom hun med et navn på det..Var jo litt kjekt å vite at man ikke var alene om det, hehe..
Søsteren min har også det, og hun er også overvektig.. Så jeg håååååper at det blir bedre om jeg går ned betydelig OG får orden på hormonene.For til meg sa hun at der var ingen kur og hun kunne ikke skrive ut noe som hjalp...

jeg har aldri sjekka om jeg har PCOS, hva går det ut på?

Jeg vet heller ikke om jeg er insulinresistent.. Jeg har i alle fall ikke diabetes...

Har heldigvis frikort så det kosta meg ingenting, hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:38   #9
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Acanthosis nigricans

har det under armene (bare..heldigvis ^^) men i aktiv nedgang i vekt, så håper det kan hjelpe

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:57   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

nå ble jeg nesten litt glad her.. Glad for at det ikke er bare meg som har dette... hihi.. Håpe vi kan bli kvitt dette.. Det hadde ikke bare med overvekt å gjøre men med hormoner i ubalanse sa hudlegen min.. så da regner jeg med at det MÅ bedre seg nå som vi får alt på stell her

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:34   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

Tenkte jeg skulle vise dere hvor mye bedre jeg har blitt.. Ekkelt og stygt er det enda, men det har jo bare gått 1,5 mnd så.. Det har blitt mye bedre... Jeg kan jo ikke gå i ting uten armer pga det her, hater å gå i bikini etc... er jo egentlig bare tørr mørk hud men.. lite pent likevel.... Vet jo det er folk som har det andre plasser, men jeg har da altså kun under armene.. Heldigvis?

Psoriasisen min i hodebunnen som plutselig kom for noen år siden, ja den har jeg ikke merket NOE til siste mnd.. har brukt oljer, shampoer, syrer og alt mulig drit fra hudlege uten hjelp.... Ikke noe håp sa hun sist jeg var der, det kom aldri til å forsvinne sa hun.. høh..

Vedlagte bilder
Filtype: jpg før.JPG (7,2 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg etter.JPG (11,3 KB, 19 visninger)
__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:21   #12
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Acanthosis nigricans

Veldig bra forbedring! Gi det noen måneder til så.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 05:58   #13
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

Kjempeforbedring på så kort tid !!! Så bra!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 10:15   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Acanthosis nigricans

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.


Psoriasisen min i hodebunnen som plutselig kom for noen år siden, ja den har jeg ikke merket NOE til siste mnd.. har brukt oljer, shampoer, syrer og alt mulig drit fra hudlege uten hjelp.... Ikke noe håp sa hun sist jeg var der, det kom aldri til å forsvinne sa hun.. høh..

At det ikke er noe håp er det dummeste jeg har hørt!

Jeg hadde så alvorlig psoriasis i hodebunnen at jeg klødde meg til blods hver natt, fikk betennelser og slet skikkelig! Ketogen kost hjalp ikke det spøtt når livet ellers var kaos!
Etter kun 2 av 10 behandlinger med grensestråler var jeg merkbart bedre og 6 måneder etter siste behandling på Rikshospitalet tenker jeg ikke på at jeg har psoriasis en gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:06   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

At det ikke er noe håp er det dummeste jeg har hørt!

Jeg hadde så alvorlig psoriasis i hodebunnen at jeg klødde meg til blods hver natt, fikk betennelser og slet skikkelig! Ketogen kost hjalp ikke det spøtt når livet ellers var kaos!
Etter kun 2 av 10 behandlinger med grensestråler var jeg merkbart bedre og 6 måneder etter siste behandling på Rikshospitalet tenker jeg ikke på at jeg har psoriasis en gang!

klødde meg til jeg blødde jeg også... og etter bare en mnd på lavkarbo er der ikke NOE i hodebunnen.. klør ikke, flasser ikke.. nada.. er så sykt det her, hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:10   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Acanthosis nigricans

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Tenkte jeg skulle vise dere hvor mye bedre jeg har blitt.. Ekkelt og stygt er det enda, men det har jo bare gått 1,5 mnd så.. Det har blitt mye bedre... Jeg kan jo ikke gå i ting uten armer pga det her, hater å gå i bikini etc... er jo egentlig bare tørr mørk hud men.. lite pent likevel.... Vet jo det er folk som har det andre plasser, men jeg har da altså kun under armene.. Heldigvis?

Psoriasisen min i hodebunnen som plutselig kom for noen år siden, ja den har jeg ikke merket NOE til siste mnd.. har brukt oljer, shampoer, syrer og alt mulig drit fra hudlege uten hjelp.... Ikke noe håp sa hun sist jeg var der, det kom aldri til å forsvinne sa hun.. høh..

Åhhhh Det ligner på disse flekkene sambo har på halsen! Det kan rett og slett komme av spritbruk...




Han brukte alltid aftershave som han klappet på halsen når han IKKE hadde barbert seg bare for å få godlukt. Og hvis du bruker rollon/deo med sprit kan det lage tilsvarende flekker. Skal se om jeg finner linken!

På samme vis kan p-piller lage en slags mørk bart under nesa på damer...

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 19-11-10 kl 19:16.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:21   #17
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

Jeg har vært hos hudlege og det er ikke bare flekker.. Det er Acanthosis nigricans som jeg har fått påvist.. Men kan sikkert få noe av deo også ja.. men mitt er nok det her : http://en.wikipedia.org/wiki/Acanthosis_nigricans ... men men.. heldigvis ikke fått bart av ppillene mine.. :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:24   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Acanthosis nigricans

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg har vært hos hudlege og det er ikke bare flekker.. Det er Acanthosis nigricans som jeg har fått påvist.. Men kan sikkert få noe av deo også ja.. men mitt er nok det her : http://en.wikipedia.org/wiki/Acanthosis_nigricans ... men men.. heldigvis ikke fått bart av ppillene mine.. :P

Med andre ord det motsatte av hva som feilte Michael Jackson...
Sønnen hans begynner jo å få hvite flekker nå...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:38   #19
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

det er vel ikke bare at huden er brun, den er også litt tørr og sprukken og sånn.

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:00   #20
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: Acanthosis nigricans

misfarginger på hud kan komme av p-piller kombinert med sollys. pigmentforstyrrelser, rett og slett. parfymert hudkrem kan også skape sånne flekker.

jeg har ikke trøbbel med psoriasis eller lignende selv, men har lest flere steder at kokosolje kan lindre kløe og flass i hodebunnen og huden. kan det være noe å prøve mens man leter etter mer varig hjelp?

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:07   #21
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

men jeg har ikke misfarget hud, har alle symptomene og hudlegen sa jo også at det var dette.. og jeg har blitt bedre selv om jeg har brukt deo... og heldigvis ikke problemer med hodebunnen lenger.., men prøvde mye oljer uten hjelp.. og kan dessverre ikke gå rundt med fett oljete hår :P brukte to dager å få ut oljen av håret hehe :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:11   #22
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Acanthosis nigricans

Dette som jeg har kommer jo av overvekt og søsteren min har nøyaktig likedan, så tviler på det er deo eller ppiller som gjør det... Og det hjalp å få orden på hormonene og vekta

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:23   #23
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Acanthosis nigricans

Er så glad for at du har blitt så mye bedre!

Jeg ble nå 40, og for bare et par år siden kom bivirkningene etter å ha bruk p-piller siden jeg var 14...(har sluttet nå) når jeg blir brun i ansiktet på sommeren ser jeg nesten spedalsk ut... har så stygge pigmentflekker nå i hele ansiktet at jeg blir bare deprimert... vises ikke ellers i året. Har heldigvis oppdaget solpudder som jevner ut litt når jeg har litt farge

Hvis jeg kan anbefale unge jenter EN eneste ting er det å velge alternativt til p-piller!!! Ja, det blir mer styr, men kroppen din og hormonbalansen din vil takke deg når du blir gammel og grå, gjerne før den tid også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:29   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Acanthosis nigricans

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Er så glad for at du har blitt så mye bedre!

Jeg ble nå 40, og for bare et par år siden kom bivirkningene etter å ha bruk p-piller siden jeg var 14...(har sluttet nå) når jeg blir brun i ansiktet på sommeren ser jeg nesten spedalsk ut... har så stygge pigmentflekker nå i hele ansiktet at jeg blir bare deprimert... vises ikke ellers i året. Har heldigvis oppdaget solpudder som jevner ut litt når jeg har litt farge

Hvis jeg kan anbefale unge jenter EN eneste ting er det å velge alternativt til p-piller!!! Ja, det blir mer styr, men kroppen din og hormonbalansen din vil takke deg når du blir gammel og grå, gjerne før den tid også

Enig! Jeg får også pigmentflekker i huden om sommern etter p-pillebruk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:34   #25
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Acanthosis nigricans

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Enig! Jeg får også pigmentflekker i huden om sommern etter p-pillebruk.

dårlig gjort syns jeg! Jeg har lest om kremer som skal kunne bleke disse flekkene noe, har du hørt om slike? Foreløpig så har jeg pannelugg (for jeg er verst i panna nemlig), og med litt kvalitets-solpudder så berger jeg nok...

Nå er jo jeg kommet i en alder da "alt" vises litt for godt også da... tar LITT lengre tid om mårran før jeg ser normal ut enn for 10 år sia kan man si

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no