Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ketosestix og ketose rundt 50 g karbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-17, 17:49   #1
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Ketosestix og ketose rundt 50 g karbo

Hei. Kan man stole på ketosestix?
Jeg ligger midt på treet i ketose. Jeg har tidligere erfart at jeg kommer raskt i ketose og at jeg tåler mange karber. Men kan det virkelig stemme at jeg er i ketose tross karmer på rundt 50? jeg teller sjeldent. holder meg bare unna sukker, mel, pasta, ris, rotfrukter og frukt. Men spiser feks allikevel et grovt knekkebrød i løpet av en dag og drikker latten min hver dag. Spiser også andre ting med karbohydrater, men da lite.

__________________


Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 05:00   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Ketosestix og ketose rundt 50 g karbo

¨Grensen for når man er i ketose er variabel. Alle mennesker havner feks i ketose om de sulter/har gått lenge uten mat, og derfor er det ingen vits i å måle om morgenen feks. Ketostix skal brukes et par timer etter kveldsmaten for å gi et nøyaktig resultat.
Ketose og ketolyse er forresten to forskjellige ting. Du har satt ketolyse som kostholdsfilosofi, men med kosten du beskriver, så følger du ikke ketolysekuren.
Ketose er det man havner i når kroppen forbrenner fett. Da skilles det ut ketoner som du kan sjekke ved feks ketostix. Siden grensen for hvor mye karbohydrater kroppen takler før den går over til å hente energi fra fett i stedet for karbohydrater er individuell, kan noen være i ketose på 50 karbohydrater, mens andre må holde seg under feks 30.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 16:07   #3
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: Ketosestix og ketose rundt 50 g karbo

Jeg har vel egentlig sluttet å følge noen kur og spiser lavkarbo, men får se på vekten da. Hvis den ikke rikker seg får jeg vel revurdere det. Men tok ketostix og var i ketose tross ikke denne "ekstreme" lavkarbodietten.

__________________


Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
14 dager på lavkarbo/ketose, lagt på meg dramatisk rundt magen og føler meg elendig annannanna Spørsmål og svar 19 21-10-11 09:47
Ikke utslag på ketosestix'ene ! Ikke i ketose lenger? Frøken Kolibri Spørsmål og svar 7 27-06-11 00:45
Noen tanker rundt ketose Lille123 Ketolysekuren 2 27-04-10 15:29
Lilla ketosestix hele tiden? Bare dehydrert og ikke i ketose da? Smurfepia Spørsmål og svar 4 11-04-09 15:49
30-50 karbo=ketose? søt uten sukker Lavkarbo generelt 13 12-05-08 19:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no