Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vektoppgang ved bruk av blodtrykksmedisin

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-11, 00:05   #1
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av
Question

Vektoppgang ved bruk av blodtrykksmedisin

Har nå gått på blodtrykkmedisin (Enalapril KRKA) i 6 uker, og begynner å lure på om den kan være noe av årsak til vektoppgangen jeg har hatt i disse ukene.
Har gjort noen søk på nettet, og får noen få treff som antyder at vektøkning kan være en bivirkning.

Er det noen som vet noe om dette?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 13:30   #2
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektoppgang ved bruk av blodtrykksmedisin

BT medisiner gir stort sett vektoppgang hos de fleste desverre

jeg prøvde ut en masse forskjellige BT medisiner pga mange bivirkninger og la på meg av alle sammen. Jeg er normalvektig så det var ikke krise, men etter hvert som jeg undersøkte dette med BT medisiner og bivirkninger så oppdaget jeg at alle jeg kjenner og ikke kjenner som har begynt med BT medisiner la på seg etter oppstart.
(det var andre bivirkninger som gjorde at jeg prøvde ut så mange forskjellige typer)

Jeg har nå vært så heldig å kunne kutte ut BT medisinene etter at jeg la om kostholdet til lavkarbo

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 15:17   #3
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektoppgang ved bruk av blodtrykksmedisin

Takk for svar bevaremegvel , godt å høre at det ikke bare er meg.
Kan ikke akkurat si jeg er glad for oppgangen, men forhåpentligvis er medisineringen midlertidig.
Må diskutere med legen på onsdag tenker jeg.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
blodtrykk, vektoppgang


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
VektOPPGANG - need help ... |Ingrrid Spørsmål og svar 7 25-01-11 13:22
Vektoppgang Trulte42 Spørsmål og svar 15 12-09-10 00:33
Vektoppgang? SuperMamma Ketolysekuren 7 08-01-10 13:25
Vektoppgang Frua Ketolysekuren 11 20-04-09 12:43
Vektoppgang Donna Spørsmål og svar 2 26-10-08 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no