Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Aprilskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-12, 12:05   #26
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Er i utgangspunktet enig med deg. Skal man spise mellom måltidene så er det lurt å ta noe sunt
Men jeg tror også at det med å kutte ut mellommåltider er en avvenningssak. Takler man å gå litt sulten i begynnelsen, så vil det at man er skrubbsulten til hovedmltidene også gå over.
Jeg fikser ikke frokost, har aldri gjort det. Derfor 2 måltider, det er egentlig ikke for å spare inn på mat sånn sett

Skjønner den. Aldri vært frokostmenneske selv, før jeg begynte med tidligvakter, og gikk skole og måtte opp ekstra tidlig da. Nå har jeg gode namnam frokoster som holder meg gående til lunsj Og liker frokost attpåtil. Noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre. Men folk er forskjellig skrudd sammen

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 12:09   #27
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden 30+

Og at vi er skrudd sammen forskjellig er jeg egentlig veldig glad for

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 14:09   #28
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Og at vi er skrudd sammen forskjellig er jeg egentlig veldig glad for

Ja, jo, jeg og egentlig. Men det hadde vært mye lettere for mange å vite løsningen på ting, istedet for å gå som meg i over et år med høy fett uten å rikke meg et gram verken i ene eller andre retningen. Men det ordnet seg til slutt da Og etter prøving og feiling så finner vel folk flest ut hva som passer for de også

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 19:55   #29
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

Anarko, jeg og har endt opp med å måtte kutte på fettet. Har endelig begynt å merke noen forandringer. Kroppen føles lettere, og lurer på om jeg har gått inn et par cm igjen. Men har klart å holde meg unna vekta siden månedsskiftet, så vet faktisk ikke om jeg har gått ned noe.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 07:54   #30
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Anarko, jeg og har endt opp med å måtte kutte på fettet. Har endelig begynt å merke noen forandringer. Kroppen føles lettere, og lurer på om jeg har gått inn et par cm igjen. Men har klart å holde meg unna vekta siden månedsskiftet, så vet faktisk ikke om jeg har gått ned noe.

Da høres det jo ut som om du er på rett vei i allefall Jeg hadde en stillegående periode for litt siden, men nå er jeg på vei nedover igjen, selv om det selvsagt ikke går med samme farten som tidligere. Jeg er herved nede på 74 tallet, noe jeg ikke har peiling på når jeg var sist, siden jeg skydde vekten som pesten hele ungdomstida. Siste året på ungdomsskolen veide jeg meg, og da var jeg (til 15-16 år gamle Anarkos store sorg) 89 kg. Så når jeg passerte 74 er vanskelig å si.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 14:12   #31
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg har så lyst på kake!!!

Nåja. Får vente en stund til og heller nyte bursdagskaka når den tid kommer

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 15:09   #32
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden 30+

Når vi snakker om kake, jeg holder på å finne dåpskake til lille mus.. Det er jo "kjempe" gøy å sitte å se på alle gode kakene når jeg ikke får spise dem selv..
*mumle*...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 15:21   #33
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Men du må jo selvfølgelig ha lavkarbokake i dåpen også!?

Jeg for min del skal gjøre et nummer ut av å BARE servere lavkarbogreier dersom jeg får noe besøk på bursdagen min... Klart, det er jo en viss forskjell på at to, fem familiemedlemmer kommer på besøk og en hel dåp da Uansett, har planer om vafler, og så klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg skal lage BenteR sin moccakake, eller en annen type sjokoladekake jeg synes er helt fantastisk. Livets vanskelige valg

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 20:02   #34
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg må bare innrømme at jeg er HELT ubrukelig når det kommer til baking.. HELT ubrukelig. Klarer ikke å lage en langpannekake fra sånn ferdig pose engang.........
Så det er nok andre som kommer til å stå for bakingen, og da kan jeg jo ikke stille så store krav til at de skal være uten karbohydrater, akkurat.. :P
Men det er jo lenge til, og det blir den første utskeielsen jeg skal ha i år...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 20:07   #35
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

sitter og vurderer om jeg skal bruke bursdagen min på en tur til nordby... jeg har ikke lappen, og har ingen familie/kjente som kan kjøre... så da blir det buss fra moss til nordby. blir jo bare meg og ryggsekken, så ingen heftig shopping event akkurat. mer for turen sin skyld.
pappa kjører bare sykkel sommerhalvåret, så da får jeg ikke haike gitt

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 01:40   #36
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Ååååh! Akkurat kommet hjem fra en konsert med Lillasyster, for den som måtte ha hørt de! Fantastisk band, og enda mer fantastisk live De har en artig (metal)versjon av Rhianna sin Umbrella bl.a. og den dedikerte de til en Sondre som mista livet på Utøya. DET synes jeg var fantastisk flott Åh, lykkerusa klut nå altså!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 08:39   #37
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden 30+

Lillasyster er fantastisk!
Kjenner jeg ble litt misunnelig nå altså, vaskeklut!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 17:34   #38
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Aprilskravletråden 30+

Vet ikke om jeg tør si det høyt, i redsel for at det skal gå skeis igjen... Men, jeg er igang med lavkarbo igjen. Er helt i starten, bare på femte dagen foreløpig, men optimist

Jeg har maaaaange kilo å kvitte meg med og håper jeg klarer å holde fokus nå. Jeg skal bli flinkere til å bruke forumet til å hente inspirasjon. Jeg skal også bli flinkere til å holde liv i bloggen, som nå har hatt nesten ett års dvale.

Wish me luck

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 17:43   #39
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Aprilskravletråden 30+

Lykke til! Og kanskje du burde bli med i StineH sin motivere-hverandre-tråd (som jeg ikke helt husker hva heter akkurat nå). Der tror jeg det er mange søte mennesker som støtter hverandre. Jeg på deg!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 16:29   #40
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Da var jeg tilbake her også... sukk..

For et par år siden kom jeg inn på forumet her... startet på Eurodiett og gikk ned fra 126 til 101kg... Men nå har tiden gått og ting har skjedd... Så nå er jeg helt oppe på 130,1kg..huff..

Men er tilbake her inne fordi det hjalp meg forrige gang!

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:05   #41
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Kikkin, her.

Da var jeg tilbake her også... sukk..

For et par år siden kom jeg inn på forumet her... startet på Eurodiett og gikk ned fra 126 til 101kg... Men nå har tiden gått og ting har skjedd... Så nå er jeg helt oppe på 130,1kg..huff..

Men er tilbake her inne fordi det hjalp meg forrige gang!

Da ønsker jeg deg veldig lykke til! Her er det bare å slenge ut alt du tenker på, så skal vi prøve å komme med så god respons som overhodet mulig
Siste dagen i april i dag folkens, og været er NYDELIG i Bergen

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:11   #42
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Velkommen (tilbake) skal du vere. Det er jo ikkje berre du som er tilbake for runde 2!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:25   #43
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg oppdaget i går at det er sukker i vitamintabletene mine. Også jeg som har tatt tre om dagen istedet for en, pga mangler...
Har tatt disse siden i høst, så nå begynner jeg å lure på om de kan ha medvirkende årsak til mtt manglende vekttap...
Det er jo hvert fall lov å håpe!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:49   #44
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

men det kan da umulig være så mye sukker i ei vitaminpille? de er jo ikke akkurat store...

selv har jeg fått ny diabetes medisin. de nye tablettene er ca 10 ganger større enn de gamle.. men får dem i meg på et vis..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:52   #45
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Tror de kan få ganske mye sukker inn i en vitaminpille, jeg...
Det går ikke an å knuse eller dele opp de nye medisinene dine?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 21:07   #46
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

nix, de skal svelges hele. men de er filmbelagte så de sklei ned bedre enn metforminen gjorde Oo. også skal de tas til mat, så da går det greit. greier ikke ta piller med kun vann, må svelge ned med mat...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 21:09   #47
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

nix, de skal svelges hele. men de er filmbelagte så de sklei ned bedre enn metforminen gjorde Oo. også skal de tas til mat, så da går det greit. greier ikke ta piller med kun vann, må svelge ned med mat...

Min mor har problemer med å svelge piller, men kefir hjelper på for henne. Kanskje det funker for deg også?

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 21:12   #48
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

det kan være vanskelig å svelge store tabletter, noen ganger... Men jeg er av den typen som kan svelge ti tabletter på en gang, så er heldigvis ikke plaget med det.
Må du ta mange om dagen og på en gang? Ikke gøy hvis man har problemer med det.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 21:12   #49
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

usj, kefir.. liker ikke sur melk liker egentlig ikke melk i det hele tatt. men det må være konsistens. minimum youghurt. men siden de skal tas til mat, så er det egentlig bare om å gjøre å huske å ta dem

skal bare ta en morgen og kveld. så har jeg noen vitaminer jeg tar når jeg husker

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aprilskravletråden 30+ Nupsida Mer enn 30 kg overvekt 215 29-04-11 10:45
Aprilskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 98 02-05-10 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no