Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Pizza med mandelmel

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-13, 20:24   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Pizza med mandelmel

Jeg har laget pizza i dag, den mest vellykkede jeg noensinne har laget.
Den ble litt mindre enn en plate, manglet noen cm ut til hver side, men det ble 16biter av den. Bunnen blir tynn, men kan uten problemer spises med fingrene, den blir sprø og stiv og får ingen bismak.

2egg
3ss olje
1.5dl vann
2dl mandelmel( mandelel, ikke malte mandler)
1ts bakepulver
1klype salt
2ss fiberhusk

Bland det våte og ha i det tørre. La deigen svelle noen minutter slik at det blir en deig.
Legg ut et bakepapir og smør olje på et annet, legg på deigen og legg den med oljen på over. Kjevle ut bunnen og dra av papiret. Forstek oca 10 minutter på 180 grader.
Ha på fyll og ost og etterstek i ca 20 min på 200g.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 22:43   #2
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Pizza med mandelmel

Fint at du fant en oppskrift som funker for deg! Jeg bare må ha det inn med teskje hva mandelmel angår. Mener du da sånt avfettet mel? Jeg har skoldede malte mandler fra iherb, altså med fett.. Har hatt sånt grovt avfettet i hus før og likte det ikke noe særlig. Men om det funker i pizza kan det jo være vel verdt å gi det en ny sjanse..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 22:55   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Mener avfettet ja, det er mandelmel. Malte mandler skoldet eller ikke er og blir malte mandler, selv om noen kaller det mandelmel. Mandelmel har litt andre egenskaper pga det er avfettet og vil trekke mye mere væske enn malte mandler.
En kan sikkert prøve malte mandler i denne oppskriften, men for å få kjevlet må en kanskje tilsette mere fiberhusk eller la den svelle lengere.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 23:01   #4
mariiannee
Nytt Medlem
 
mariiannee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 33
Innlegg: 8
mariiannee er på en erverdig vei

Sv: Pizza med mandelmel

Må prøves!

__________________
Created by MyFitnessPal.com - Nutrition Facts For Foods
mariiannee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 11:18   #5
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Mener avfettet ja, det er mandelmel. Malte mandler skoldet eller ikke er og blir malte mandler, selv om noen kaller det mandelmel. Mandelmel har litt andre egenskaper pga det er avfettet og vil trekke mye mere væske enn malte mandler.
En kan sikkert prøve malte mandler i denne oppskriften, men for å få kjevlet må en kanskje tilsette mere fiberhusk eller la den svelle lengere.

Takk, det var det jeg trodde. Skal se om jeg får tak i mandelMEL igjen.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 14:00   #6
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Har hatt sånt grovt avfettet i hus før og likte det ikke noe særlig.

Avfetta mandelmel, frå funksjonell mat, som også fåes på helsekost, finnes både lyst (uten skallet med) og mørkt (skallet med).
Vil tru det er litt forskjell i smaken.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 19:18   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Avfetta mandelmel, frå funksjonell mat, som også fåes på helsekost, finnes både lyst (uten skallet med) og mørkt (skallet med).
Vil tru det er litt forskjell i smaken.

Jeg trodde de hadde sluttet med den mørke jeg, dvs antok det fordi jeg har kun funnet lyst i det siste. Har de begge deler enda altså?
Den fra easy living er lys i allefall.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 19:27   #8
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg trodde de hadde sluttet med den mørke jeg, dvs antok det fordi jeg har kun funnet lyst i det siste. Har de begge deler enda altså?
Den fra easy living er lys i allefall.

Hadde både mørk og lys på SunKost sist eg var der, den fra funksjonell mat.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 19:58   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Hadde både mørk og lys på SunKost sist eg var der, den fra funksjonell mat.

Nå sjekket jeg nettsidene og nettbutikken til funksjonell mat, og det står ikke noe om to forskjellige typer, kun bilde av den lyse. Det er ikke slik at den lyse har overtatt da?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:28   #10
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nå sjekket jeg nettsidene og nettbutikken til funksjonell mat, og det står ikke noe om to forskjellige typer, kun bilde av den lyse. Det er ikke slik at den lyse har overtatt da?

Kan godt hende dei berre hadde igjen av den mørke Tenkte ikkje over det, eg har kun brukt den lyse etter at den kom i salg.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 10:16   #11
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Jeg er ikkeno' glad i det mørke mandelmelet, men har sett at det er kommet lyst i butikken Kunne tenke meg å prøve denne oppskriften med det avfettede sesam-melet jeg har kjøpt - innbiller meg at dette er enda mer smaksnøytralt enn mandelmel? Virket som en veldig ukomplisert og grei oppskrift

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:56   #12
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Pizza med mandelmel

Høres bra ut med lyst mandelmel! Skal definitivt testes!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:13   #13
Roadrunner67
Nytt Medlem
 
Roadrunner67 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 1
Roadrunner67 er på en erverdig vei

Sv: Pizza med mandelmel

Fant mandelmel fra Funktionelmat på min Meny butikk i dag, rett ved siden av Sukrin og Sukrinmelis :-) Nå blir det enklere å bake, nå som jeg kan få det på butikken min og slipper å reise et stykke til helsekostbutikken Min Meny butikk er liten, så det er blitt nok standard sortiment på Meny.
Da skal vi prøve ut pizzadeigen i løpet av helgen...er veldig spent!

Roadrunner67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:27   #14
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Jeg bakte en bunn og forstekte i gårkveld og skal legge på fyll og steke ferdig i dag. Smakte såvidt på bunnen og den var nøytral og god, uten snodig bismak Gleder meg til middag i kveld

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:58   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Abonnerer

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 10:18   #16
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Pizza med mandelmel

Denne skal testes ! Takk for oppskrift !

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 10:28   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Lykke til TrineG!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 23:57   #18
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Dette var stor suksess, Imse! Jeg lagde jo denne til forrige fredag (fredag er pizzadag hjemme hos oss). Da lagde jeg én nestenlangpanne og lot resten av familien smake. Godkjent fra alle. Men dette har jeg opplevd før. Første gang jeg serverer bakverk kan det fint passere, mens det ofte andre gangen er bom stopp. Jeg lurer på om de kanskje er så redd for å såre meg innledningsvis Men jeg tok sjansen denne fredagen også. I går bakte jeg dobbel porsjon. Kjevlet ut tynt mellom bakepapir og stanset ut tre små pizzaer med ringen til en liten, rund kakeform (3 barn som skulle ha pizza her i dag). Resten av deigen dekket en hel langpanne. Forstekte alle fire bunnene i går, og i dag lagde datteren min og en venninne sine egne pizzaer før jeg kom hjem fra jobb. Begge var begeistret, og denne gangen stoler jeg på det, siden det er andre uka det serveres Sønnen min fikk sin egen pizza når jeg kom hjem - han spiste hele + litt av langpannepizzaen Camomillamannen erklærte at denne bunnen er den beste han har smakt av lavkarboalternativene.

Tusen takk for oppskrift

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 08:23   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med mandelmel

Å, så gøy å lese! Jeg har ikke rukket å prøve den til hele familien enda.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 17:43   #20
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Dette var stor suksess, Imse! Jeg lagde jo denne til forrige fredag (fredag er pizzadag hjemme hos oss). Da lagde jeg én nestenlangpanne og lot resten av familien smake. Godkjent fra alle. Men dette har jeg opplevd før. Første gang jeg serverer bakverk kan det fint passere, mens det ofte andre gangen er bom stopp. Jeg lurer på om de kanskje er så redd for å såre meg innledningsvis Men jeg tok sjansen denne fredagen også. I går bakte jeg dobbel porsjon. Kjevlet ut tynt mellom bakepapir og stanset ut tre små pizzaer med ringen til en liten, rund kakeform (3 barn som skulle ha pizza her i dag). Resten av deigen dekket en hel langpanne. Forstekte alle fire bunnene i går, og i dag lagde datteren min og en venninne sine egne pizzaer før jeg kom hjem fra jobb. Begge var begeistret, og denne gangen stoler jeg på det, siden det er andre uka det serveres Sønnen min fikk sin egen pizza når jeg kom hjem - han spiste hele + litt av langpannepizzaen Camomillamannen erklærte at denne bunnen er den beste han har smakt av lavkarboalternativene.

Tusen takk for oppskrift

Lagde du da med sesam melet eller brukte du mandelmel?

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 20:08   #21
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Opprinnelig lagt inn av ninaheg, her.

Lagde du da med sesam melet eller brukte du mandelmel?

Jeg brukte det lyse, avfettede mandelmelet

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 16:27   #22
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Pizza med mandelmel

Gleder meg så til å prøve denne

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 22:31   #23
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med mandelmel

Abonnerer

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:17   #24
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Pizza med mandelmel

Har noen forsøkt, eller har noen mening om åssen denne oppskriften vil funke med kokosmel?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 17:34   #25
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Pizza med mandelmel

Da prøvde jeg med kokosmel, hadde i ca halvparten så mye som oppskriften sier, ettersom kokosmel suger til seg mer væske.
Mulig det er ovnen min som er utdatert, men bunnen ble fin og sprø i kantene, men noe soggy i midten. Ellers smakte det helt ok, men kan se for meg at det blir mindre bismak med mandelmel (ikke for at det var noen sterk bismak av kokosmelet heller).

Takk for oppskrift!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelmel Oktober Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 21-09-11 16:56
Mandelmel kriiistine Spørsmål og svar 3 03-08-11 11:12
Yummylicious Pizza Pizza!! (m bilde) Monoceros Middag 11 11-02-11 10:09
OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza! Ziggy Optimal Ernæring 42 02-09-10 11:33
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 22:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no