Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Brystutvikling i 6-års-alderen?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-14, 21:17   #1
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Brystutvikling i 6-års-alderen?

Litt usikker på hvor dette spørsmålet hører hjemme, men jeg prøver her. Min datter er seks og et halvt år. Før sommeren var hun rød og øm i det ene brystet. Jeg ser nå at begge brystene har begynt å utvikle seg. Hun er jo et lite barn!!! Dette kan da ikke være normalt? Noen som har erfaring med dette? Kan slike hormoner stoppes på noe vis? Jeg tenker på hva det kan føre til av selvtillitt og sjenerthet osv. Skal legges til at hun spiser det jeg vil si er "moderat høykarbo", altså mye av min mat, men med brød, pasta, osv. Tror egentlig ikke det har noe med saken å gjøre. Hun er ellers normalvektig, med en atletisk kropp. bør jeg gå til legen med dette? Innspill, please!!!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 21:20   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Brystutvikling i 6-års-alderen?

Ja, jeg ville fått henne til legen.
Datteren til noen venner begynte også å utvikle bryster som seks-åring og ble satt på hormoner for å stoppe dette.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 21:23   #3
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Brystutvikling i 6-års-alderen?

Tusen takk for kjapt svar! Ja, jeg tror jeg bestiller legetime. Har hørt det du sier, at msn kan få hormoner for å stoppe det. Så da blir det legetime asap!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 21:53   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brystutvikling i 6-års-alderen?

Lege ja.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 23:43   #5
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Brystutvikling i 6-års-alderen?

Fått time den 28. allerede, heldigvis!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 13:13   #6
karbo-hell
Medlem
 
karbo-hell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
karbo-hell er på en erverdig vei

Sv: Brystutvikling i 6-års-alderen?

pga av at jeg går gjennom IVF nå så går jeg på en nesespray som er hormone reduserende, så jeg leste en del om medisinen (synarela) og det viser seg at denne også brukes til barn som går I puberteten for tidlig, da det kan være skadelig for dem å gå gjennom pubertet for tidlig. så dette er alvorlig og det er bra du tar det opp med lege.

det er ikke bare bryster, eggløsning, mensen og vekst som er symptomene så det er viktig at du presiserer til legen at hun får alle de nødvendige undersøkelsene.

lesestoff:

http://en.wikipedia.org/wiki/Premature_puberty

lykke til til deg og ditt barn. og en varm klem fra oss!

__________________




Startvekt 17/06/2014 86,3
karbo-hell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 15:50   #7
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Brystutvikling i 6-års-alderen?

Takk for lenke og varmende ord!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 21:10   #8
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Brystutvikling i 6-års-alderen?

Oppdatering: hun har vært hos legen, og legen mente at dette ikke var noe annet enn normalt, og at brystene hennes ikke er i en voksefase...så da får vi stole på det, men jeg kommer til å følge veldig nøye med på hvordan hun vokser framover, altså! De tok masse blodprøver, men jeg aner ikke om de kan lese sånt ut av det.

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 01:14   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brystutvikling i 6-års-alderen?

De ser nok på visse hormoner som indikerer tidlig pubertet eller ei.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no