Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Plutselig ut av ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-05, 14:15   #1
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

Plutselig ut av ketose

Nå skjønner jeg absolutt nada! Jeg har holdt meg til max 20 g karbs per dag i litt over en uke og vært i ketose frem til i dag. Nå er stixen plutselig helt beige. Ikke har jeg drukket så mye vann heller. Er dette normalt?

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-05, 15:44   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Tja....kanskje du har målt påm en annen tid av dagen?Eller rørt deg litt mindre enn vanlig elller rett og slett fått i deg noen skjulte karber....

Skriv opp alt du har spist....Alt....den lille biten med feks "frukt" du smakte på også.... eler noe annet

I morgen er du tilbake skal du se. Håper bare ikke du får søtsug og da...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 02-10-05, 16:00   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hva har du spist? Noen matvarer kan få en ut av ketose samme om du holder deg under 15-20 gram totalt har jeg forstått, men det er veldig individuelt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-10-05, 20:03   #4
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

Jeg spiste Heistad gele i går -den står den 0 karb på. Ellers spiste jeg 250 g salat og svinekoteletter -ikke noe saus eller dressing. Til frokost spiste jeg løvstek med ost. Fredag spiste jeg en ss av Santa Maria Tacosaus -kan den være synderen her? Hadde bare litt over kjøttdeigen og holdt meg langt unna tortillaene.

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 00:35   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Kanskje det kan være Heistad geleen? Noen går ut av ketose om de spiser kunstig søtede produkter. Noen tåler det, andre ikke. Prøv det ut, få kroppen i ketose igjen og spis en porsjon gele og se om du går ut av ketosen igjen. Det er vel den eneste måten å finne det ut på.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 07:26   #6
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

Det skal jeg prøve en dag igjen, Iset. Det virker litt rart, for jeg tåler cola light, funlight saft og andre kunstig søtede produkter. Men vel verdt et forsøk Kanskje jeg går enda mer ned i vekt dersom jeg tester ut å drikke bare vann og kutte kaffen også? Fristende å prøve, men problemet er at jeg elsker disse light-produktene!

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 09:31   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Åja men hvis du tåler lettbrus og slikt så er det nok ikke geleen, uten at jeg skal leke ekspert altså hehe. Men geleen er jo søtet med det samme som lettbrusen og de fleste søtede produkter, nemlig aspartam, så da tror jeg ikke det er den... Kanskje salsaen? Men EN ss kan vel ikke ha så mye å si? Nei jeg vet ikke.

Niiiillleeee.....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 09:54   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

En annen ting; jeg går ut av ketose hvis jeg tar et glass vin....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 11:17   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Inntak av Aspartam kaster enkelte ut av ketose. Derfor Atkins fraråder produkter med asptartam

Heistad inneholder aspartam. For å finne ut om det er det som skjer med deg så er det bare å komme deg tilbake i ketose, også prøve igjen. Det er grunnen til at det er så viktig å skrive ned hva en spiser.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 13:35   #10
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

Jeg spiste endel salat og ost i går, så kanskje jeg kom over 20 g karbohydrat? Vin eller annen form for alkohol har jeg ikke rørt siden oppstart av dietten

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose - individuelle "betingelser"? themonk Lavkarbo generelt 10 22-05-06 22:04
Spørsmål om ketose Jenny Lavkarbo generelt 3 27-05-05 23:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no