Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbomat?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-12, 20:41   #1
Karbonine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 2
Karbonine er på en erverdig vei

Lavkarbomat?

Hei, jeg begynte med lavkarbo for 3 dager siden og er allerede demotivert.
Er lei av all maten, og har et ekstremt søtbehov.
Finner ingen mat å spise, går stortsett i egg og kjøtt her.
Når jeg går på butikken bare sirkler jeg rundt fordi jeg finner aldri noe spisbart.
Sauser og lignende er jeg ikke god på å lage.

Jeg har ei lita jente på 6mnd, så har ikke all verdens tid å stå forann komfyren.

Er det noen her som har noen matinspirasjon, motivasjon eller mattips så setter jeg stor pris på det!
Og hvis det er noen som har oppskrifter på lavkarbokaker O.L (med enkle ingredienser) så hadde jeg blitt kjempe glad.

Hilsen demotivert "lavkarboer"

Karbonine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 20:55   #2
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Labkarbomat

Hei! Så leit å høre at du har mistet motivasjonen allerede!
Hva slags mat har du spist som du er lei da? Og hva slags mat pleide du å spise før, hva liker du best? Hva slags type kaker liker du best?

Jeg syns det er et hav av oppskrifter og tips og triks der ute, nok til å holde meg fornøyd på lavkarbo, i alle fall. Og jeg har funnet alternativer til absolutt alt jeg liker (alt bortsett fra potetgull). Så det er kanskje lettere å komme med gode forslag hvis du forteller hva du savner?

Ellers kan jeg jo si at du er i den verste fasen nå. Hvis du bare holder deg sterk noen dager til er det verste over. For meg forsvant søtsuget etter en uke, og bare det å slippe søtsuget var for meg nok motivasjon til å holde ut!
Men tenk over hvorfor du har valgt å gå lavkarbo. Lag en liste over grunner og fordeler ved det, og les over den når motivasjonen er nede :-)

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 21:05   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbomat?

Har du sjekket oppskriftsforumet?

Ligger massevis av oppskrifter der: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 21:07   #4
Karbonine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 2
Karbonine er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbomat?

Det blir veldig mye omelett, prøver meg på noen salater og til middag har jeg hatt noen lavkarbopøler og svinekjøtt med rømme og grønnsaker. Har noe torsk og karbonadedeig i fryseren, men eier jo ikke fantasi til å lage noe spennende ut av det.

Jeg er vandt til å spise brødskiver, lettvindte middager = karbofyllte måltider, som pasta og pizza, og eller å ha noe å kose meg med på kvelden.
Er glad i frukt.

Det jeg savner mest egentlig er noe søtt. Som kake, muffins, sjokolade o.l. Har prøvd å lese på noen lavkarbokake oppskrifter, men det er så mye kompliserte ingredienser at jeg bare av det mister motivasjonen til å lage det.

Atkinssjokoladene, kan de spises feks?

Savner mat med smak, sauser og masse krydder!

Og størst av alt er savnen til pepsimax og søt drikke. :-)

Karbonine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 21:14   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbomat?

Du kan da drikke pepsimax og spise mat med sauser, smak og masse krydder!

Feks:

Lavkarbosauser!

Kyllinggryte

Chilisuppe (litt ned på siden)

Og for all del, sjekk ut resten av Gerds oppskrifter. Du finner linken nederst i innlegget over her!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:34   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbomat?

Opprinnelig lagt inn av Karbonine, her.

Savner mat med smak, sauser og masse krydder!

Når du har stekt kylling så slenger du en smørklatt til i stekepanna etterpå, så en dæsj seterrømme / creme fraiche + litt chilisaus (kjøp en skikkelig en, ikke det skvipet med under 1% chili!) og krydder, rør sammen og tøm over kyllingen etterpå. NAM!!!!

Ellers kan du spise alle grønnsaker som vokser over bakken, smør, rømme og andre (fete) meieriprodukter, fisk, kjøtt, fugl, makrell i tomat, tunfisk, egg, frø, nøtter og litt frukt om karbohydratnivået ditt tillater det.

Søtt om kvelden - lag litt krem med annen søtning enn sukker (stevia er vel tilgjengelig på helsekosten her nå?) og bær, bringebær inneholder minst karber, men det går nok greit med andre bær også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 02:48   #7
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Lavkarbomat?

det finnes en del bra lavkarbo-brød og lavkarbo-knekkebrød ute på markedet nå, både oppskrifter fra bunn her inne og faktisk har jeg sett en del bra ferdig miks på butikken, pass på karboinnholdet da noen av de har litt i overkant mye iforhold til det de fleste lavkarboere er komfortable med - selv om de velger å kalle posen for "lavkarbobrød" i butikken.

Synes dette hjelper på hvis jeg er smålei i perioder Men er jo voldsomt mye god lavkarbomat der ute å lage da, så de periodene kommer sjeldnere og sjeldnere.

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 09:38   #8
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Lavkarbomat?

Opprinnelig lagt inn av Karbonine, her.

Jeg er vandt til å spise brødskiver-

Jeg lager eget lavkarbobrød/rundstykker, det finnes en haug med oppskrifter, men jeg personlig lager ofte Ingers lavkarbo brød som du finner her. Det er grovt og godt, og holder seg saftig i flere dager i kjøleskapet. Og så lager jeg disse rundstykkene her av og til. Det som er det geniale med lavkarbobrød er at du setter på ovnen, blander sammen ingrediensene og inn i ovnen med brødet. Ikke noe heving! Hvis du har alle ingrediensene i hus tar det ikke mange minuttene å smelle sammen et brød.

Jeg spiser lavkarbobrød hver dag, jeg er ikke noe særlig begeistret for hverken omeletter eller bacon . Qluet for meg er at når jeg spiser en god frokost er jeg ofte ikke sulten før middag. Men dette krever tilvenning, ikke minst at du hører på kroppen din .

Det du kanskje bør tenke på er om du skal prøve en litt mykere tilvenning? Ikke kutte ut alt på en gang så du ikke går lei? Hvis kroppen din er vant til høykarbomat vil den selvfølgelig protestere! Hvis du feks kutter de "verste" karbohydratene som sukker, mel osv, kan du ta deg en frukt og et glass pepsimax i en overgangsfase. Og så kommer det selvfølgelig an på hvorfor du har lagt om, skal du ned mange kilo, er det for å føle deg bedre, osv.

Lykke til, og bare spør

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 12:49   #9
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbomat?

Prøv også en påleggsholder som oopsie?

6 eggeplommer
2 ts fiberhusk
1 ts bakepulver
knipe salt
150 gr tine kremost
2-3 store ss med kokosolje
neve med sesamfrø
neve med linfrø
Alt dette blandes sammen til en masse

6 eggehviter piskes stivt og blandes inn med det overfor

Hele massen fordeles jevnt utover en stekeplate, strø enda mer frø over om du vil.
stekes på varmluft i 20 minutter 165 grader, eller vanlig stekeovn 200 grader i 20 minutter. Begge deler funker bra med en god stekeovn.

Deles opp i passende brødskiver til slutt!

Perfekt, sunt og godt med en halv pakke kokt skine og majones oppå :-)

  Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 13:35   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbomat?

Har du lest noen lavkarbobøker? Har du satt deg inn i de forskjellige filosofiene? Hvor lavt vil du ligge på karbene?
Hva er motivasjonen din?
Ammer du? I såfall bør du ikke være i ketose.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lei lavkarbomat... Marella77 Generell diskusjon 29 05-12-11 20:51
Lavkarbomat i Drammen lui Spørsmål og svar 26 19-09-11 15:59
Tips til lavkarbomat på fly? anneca Lavkarbo generelt 10 07-07-09 13:21
Lavkarbomat på jobben Silvandar Lavkarbo generelt 4 14-06-04 19:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no