Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Cloetta sjokolade

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-10, 22:59   #1
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg
Question

Cloetta sjokolade

Jeg lurer på om noen har erfaring med cloetta sjokolade, 72% uten sukker. Men det står 25 gram sukkeralkoholer. Jeg har tittet litt rundt på forumet og ser at mange blir dårlige av sukkeralkoholer, men det jeg lurer på er om vi på ketolyse kan spise sånne sukkeralkoholer? Litt forvirrende når det er mange tråder på et tema som sier forskjellige ting.

har gnagd litt på en sånn sjokolade i løpet av uka, og er fortsatt i ketose.. den var veldig god.....

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 23:31   #2
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Cloetta sjokolade

Sukkeralkoholene kan du trekke fra det totale karbo innholdet Og ja, den går fint på ketolyse, men da selvfølgelig i små mengder Syns også at den er kjempegod!

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 00:52   #3
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

Jippijaj!! så gode nyheter.. Da kan jeg snike en liten tygg av den i ny og ned.. men samboerene har også begynt å knakse på den!! Makan! Han er tømmerhogger og kan spise et kg melkesjokolade uten å legge på seg et gram. Syns han kan ligge unna min ene lille moro..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 00:54   #4
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

hehe.. syns det ble litt spenstig med skrivefeil.. samboerene. Har bare en..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 01:31   #5
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

Hehe.. Skriveleifer er morsomme
Hadde sikkert vært kjekt med flere samboere og da, men ofte er det nok med ein
Menne, den sjokoen du snakker om, hvor kjøper du den? Helsekost eller?

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 01:44   #6
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Cloetta sjokolade

jeg kjøpte den på rema 1000!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 01:52   #7
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

Da vet jeg hvor jeg skal innom i morgen

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 02:36   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Cloetta sjokolade

Sånn advarsel; Den kan være vekthemmende. Og lakserende

Og dessuten, selv om noe er "lov" å spise så betyr det nødvendigvis ikke at det verken er bra for deg, eller at man burde spise det bare fordi man kan. Sjokoladespising holder behovet for søtsaker tilgjengelig, og det er jo en av grunnen til at vi veier for mye i utgangspunktet

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 09:31   #9
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Cloetta sjokolade

Har notert navnet OG skal innom Rema til helga....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 10:21   #10
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Sånn advarsel; Den kan være vekthemmende. Og lakserende

Og dessuten, selv om noe er "lov" å spise så betyr det nødvendigvis ikke at det verken er bra for deg, eller at man burde spise det bare fordi man kan. Sjokoladespising holder behovet for søtsaker tilgjengelig, og det er jo en av grunnen til at vi veier for mye i utgangspunktet


Jeg kjøpte den til en kake i påska og så ble det litt igjen. Er egentlig ikke en sjokolademons i det hele tatt.. Er bare alt for glad i mat. Men når man jo først har gnagd i seg en, så er det jo fint å vite om det var greit. Kjekt med at helgegodis-alternativ som er lett å få tak i for alle. Hehe, har ingen planer om å spise den i hytt og gevær.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 11:57   #11
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Cloetta sjokolade

denne bruker jeg og, har regna ut at det er 0,4 g karbo pr rute (om en ikke tar med sukkeralkoholer). Jeg pleier som regel ikke spise mer en 4 rute maks av denne her.

Her har de den foresten på kiwi og mega også! Den finnes i lys og, men er ikke så glad i lys sjokolade lenger...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 13:32   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta sjokolade

Den hjelper mot forstoppelse i hvert fall

Personlig syns jeg ikke den er spesielt god på smak, men alle kan jo ikke like det samme

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:12   #13
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Cloetta sjokolade

Denne liker jeg også godt. Jeg kom fram til at det var 10 karber pr. 100 gr. vare i den mørke, og 12 i den lyse. Litt mye kanskje, men prøver å ikke spise så mye av gangen.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:14   #14
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

Har ikke merka noe til at den har sparke i gang doturene,men nå har det bare vært et par-tre ruter hver dag så mengden har vel noe den skulle sagt. Men kanskje jeg skulle dytte hele nedpå.. Går litt tregt på dofronten. Synes den er god i små mengder, bare sånn for å få litt sjokoladesmak i munnen.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:18   #15
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Denne liker jeg også godt. Jeg kom fram til at det var 10 karber pr. 100 gr. vare i den mørke, og 12 i den lyse. Litt mye kanskje, men prøver å ikke spise så mye av gangen.

Ja tror noen har bommet med kommategnet bakpå der. Måtte ta en titt, å der står det at det til sammen er 35 g karb pr hundre gram og av disse er 1,0 sukkerarter og 25 g sukkeralkoholer.. altså 9 gram som det ikke er gjort regning for. Tror det skal stå 10 gram sukkerarter.... Eller er det jeg som er blond.. igjen.. ?

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:20   #16
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Cloetta sjokolade

Hmmm ja.. samme erfaring her også. Blir ikke trykkoker i magen jeg heller av Cloetta. Men Cavalier-sjokoladen derimot gir meg magesmerter deluxe!
Skal du ha fart på magen, ta den istedet

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:25   #17
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Cloetta sjokolade

Når jeg skal regne ut karber på innholdfortegnelser, tar jeg totalkarber (35) og trekker kun fra sukkeralkoholene (25) = 10 karber.
Men sluttsummen blir jo den samme da,- de 9 grammene som ikke er tatt med + den ene sukkerarten, blir 10 det også. Så det stemmer nok tror jeg.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:31   #18
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

Jeg har ikke smakt den chevalier-sjokoladen.. selges den på helskost?

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:40   #19
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta sjokolade

Cavalier selges på helsekost ja.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:49   #20
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

er den no god da?

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:57   #21
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta sjokolade

Personlig syns jeg Cloetta er bedre, den mørke. Er ikke så glad i lys sjokolade, syns det blir for søtt. Og som sirimor, får jeg mye mer trøbbel med magen av Cavalier enn Cloetta. Nå er det ikke ofte jeg spiser sjokolade, og skulle jeg hatt noe skulle det vært Cloetta 72 %, bare så irriterende at de ikke har den i en eneste butikk her i noenlunde nærhet.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:17   #22
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Cloetta sjokolade

Jeg syns cavalier er veldig god Men så er jeg verdens minst kresne når det kommer til sjokolade og da Jeg kjøpte hvertfall en med mørk sjokolade og mocca, yummy!!
Selv merker jeg ikke mer magetrøbbel med den ene elelr den andre, men så tåler magen min søtstoffer merkelig godt også da

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:45   #23
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av crystall, her.

Jeg syns cavalier er veldig god Men så er jeg verdens minst kresne når det kommer til sjokolade og da Jeg kjøpte hvertfall en med mørk sjokolade og mocca, yummy!!
Selv merker jeg ikke mer magetrøbbel med den ene elelr den andre, men så tåler magen min søtstoffer merkelig godt også da

Cavalier er god ja,-men du verden for en intens mageknip jeg fikk etterpå!! Grusomt. Prøver heller Cloetta sin neste gang

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:59   #24
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta sjokolade

Når jeg tenker meg om, syns jeg forresten Cavalier også smaker godt, men magen tåler den ikke, så det er ikke særlig aktuelt for min del.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:15   #25
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

magen min har foreløpig ikke reagert på en eneste søtstoff, så æ trur æ må spandere på mæ en sånn chevalier/cavalier på lørdag.. Flere måter å skrive det på visst.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker? xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 30-10-10 00:50
Cloetta sjokolade i Oslo Snehvit Ketolysekuren 2 06-03-09 14:31
Om Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker ... Karbosara Lavkarbo generelt 16 18-09-08 20:52
Cloetta Mørk sjokolade totitten Spørsmål og svar 5 10-04-08 19:49
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no