Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-11, 15:27   #1
Krøsus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 27
Krøsus er på en erverdig vei

Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Jeg er ganske så fortvila nå.
Lille Propp er snart 1 år og allerede ved introduksjon av fast føde ble han forstoppet.. som jo er vanlig.. men han har nå gått fast på Movicol avføringsmiddel i snart 5mnd og han har vært innlagt en gang for tømming på sykehus allerede og er på god vei til å bli forstoppet igjen tror jeg.

Har prøvd melkefritt men uten særlig god bedring.
Nå plages han også mye om nettene med gråt og promp og luft i magen.
Vi gir han brød og "vanlig" norsk kosthold.
Han fyller et år neste uke og jeg er tilbøyelig til å prøve MERE melkeprodukter og kutte karboen for å se om dette kan hjelpe.
Hva tror dere kloke hoder som er greie på dette??

Alle allergi - prøver er negative til tross for atopisk eksem rundt omkring på den lille klumpete kroppen hans..

Men han kan jo være inolerant?

innspill tas imot med takk.
Har tidligere prøvd lavkarbo , men gav liten helse-effekt mot det jeg håpet det skulle hjelpe mot.. Men prøver gjerne igjen..

TIlleggsopplysning: ammer mye fremdeles

__________________


Krøsus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 15:38   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Kumelk er for kalver!

Kutt ut/kraftig ned på gluten og bruk mye mer fett/oljer i maten hans, så skal du se det løsner noe i hvert fall!

Du får kjøpt blåbær i alle butikker om dagen. Virker avførende på de fleste. Fiberhusk kan puttes i yoghurten. Det samme kan sviskepure!

Atopisk eksem kan komme av for lite fett i kosten.

Hva spiser du, da? Kan jo være han blir hard i magen av noe du spiser! Vet om flere som lider seg gjennom ammingen fordi barnet ikke tåler at mor spiser/drikker løk, kål, meieriprodukter, reker, frukt, brød, melk, lett- brus, juice................
Han er jo gammel nok til å ikke få pupp mer om du mistenker at det kan ha noe med kostholdet ditt å gjøre!

Mange ting som kan være årsaken her. Lykke til med detektivjobben!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 15:45   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Dette vet jeg lite om, men har hørt andre ammende som sier at mors inntak av både meieriprodukter og også løk kan gi gass i magen til babyen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 15:54   #4
Krøsus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 27
Krøsus er på en erverdig vei

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Altså slutte å amme: utopi.. for den som ikke har hatt barn som faktisk skriker til de kaster opp om de ikke får pupp så kan jeg fortelle dere alt om det... !! Så det er ikke mulig..

Men jeg har vært detektiv lenge..
Men går gluten og sånn over i morsmelk da?
Melk er for kalver? Ja vil det si meieriprodukter også da??
Blåbær skal ikke det virke stoppende.. ?

__________________


Krøsus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 16:29   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Opprinnelig lagt inn av Krøsus, her.

Altså slutte å amme: utopi.. for den som ikke har hatt barn som faktisk skriker til de kaster opp om de ikke får pupp så kan jeg fortelle dere alt om det... !! Så det er ikke mulig..

Men jeg har vært detektiv lenge..
Men går gluten og sånn over i morsmelk da?
Melk er for kalver? Ja vil det si meieriprodukter også da??
Blåbær skal ikke det virke stoppende.. ?

Jeg ammet lille Snupp til hun var 20 måneder! Jeg brukte piller for å stoppe melken, hun overstyrte dem glatt! Jeg måtte holde meg mer eller mindre unna henne i 5 dager for at hun skulle glemme hva en pupp skulle brukes til! Så joda, jeg vet nok kanskje enda mer om ammeslutt enn det du gjør!
Sønnen hadde astma og gråt/hylte til han kastet opp. Er din sjekket for astma?

Kumelk som tørstedrikk er for kalver. Lille Propp trenger ikke drikke kumelk. Han kan drikke vann ved siden av puppen! Kumelk gir slim i halsen som små barn ikke trenger!
Andre meieriprodukter som feks Biola kan jo være svært sunt for å regulere magen. Smør er bra fordi det inneholder mye fett.

Ang gluten vet jeg min nevø ble mye bedre i huden da mamma'n sluttet å spise brød og annet glutenholdig!
Det er jo ditt valg! Det tar som sagt bare noen dager å venne et så stort barn av med puppen, eller små du drastisk legge om kostholdet ditt. Fjerne alle ting som kan gjøre han hard i magen før du etter 2-4 uker introduserer en og en ting for å finne ut hva han reagerer på. Og jeg syns det er en smule drastisk når han faktisk har fått pupp et år! Vet de anbefaler å amme så lenge som mulig, men min profesjonelle mening er at dette er en situasjon som kvalifiserer til å avslutte snart!

Blåbærsaft er stoppende. Friske blåbær er løsnende! Tro meg, da jeg var liten nektet vi å spise blåbær til dessert før trening feks!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 16:32   #6
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Svisker dadler, rosiner er jo noe som skal virke avførende?? stemmer ikke det?? samme med epler??

Jeg ville kutta ned på brødmat og Gi han egg, majones, fett etc.. Tror nok at fett er en viktig faktor her Cocosa er jo kjempesunt og kan røres ut i grøten f.eks

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 17:58   #7
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Kan absolutt ingenting om allergier... men i morsmelka er det et visst innhold av prebiotika, som er en type fiber. Prebiotika er tarmregulerende, og en av årsakene til at barn som fullammes ikke blir forstoppet. I Feks Austalia tilsettes fiberet i morsmelkerstatning. Fiberet fører til vekst av de gode tarmbakteriene i magen. (Ikke av de dårlige)

Biola (probiotika)er jo også tarmregulerende, det er da bakterier som er tilsatt melkeprodukter. Dette er jo lettere å få tak i og billigere enn prebiotika.
- Men du kan få tak i prebiotika på helsekost under navnet FOS. Det fungerer best utblandet i melkeprodukter. I tillegg har jeg akkurat oppdaget av yacon sirup består av opptil 50% FOS så det kan jo også være et alternativ.
Ellers er jo linfrø og fiberhusk som nevnt her, gode fiberkilder. Men pass på å øke væskeinntaket hvis du øker fiberinntaket.
Hvis mine er faste i magen gir jeg de havregryn med biola og litt prebiotisk fiber i. Funker det, men de har jo da ikke problemer til vanlig.
Jordskokker har også et veldig høyt innhold av FOS, og kan brukes på ulike måter. Du kan f. Eks lage mos av dem og erstatte en del mel med.

Jeg ammet forresten småen min til han var 15 mnd

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 19:28   #8
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Og bruk for all del Biola naturell og bland med noe annet for smak.

Får han grøt? Ha smør eller kokosolje i? Sånn at det alltid er nok fett i maten som kan 'glatte' veien i magen? Avocado, Brokkoli og smør, smørdampet gulrot, smør med alle grønnsaker faktisk og mindre frukt. Bortsett fra bær med fløte kanskje.

Flaske med varm drikke? litt ekstra kokosolje oppi? eller eye-q hvis du vil være fancy. (Det er kokosolje i alle morsmelkerstatninger og omega-3, jeg finner ikke bare på ting)

Når jeg selv innimellom spiser litt ris eller drikker litt eplemost så kjenner jeg tydelig forskjell på magen, både for sukkeret, og for fiber som helt tydelig suger opp mer vann og lager harde .... ting.

Selv har jeg flaskematet og gitt mat siden han var 4 mndr. Og tran når jeg tenker meg og det er jo også fett...

Men jeg har puttet i han probiotika direkte altså, bare fordi jeg er sta om hva jeg selv synes er en god ide. Gutten har overlevd, og trives for all del og han er stor, smart og glad.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 19:30   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Og bruk for all del Biola naturell og bland med noe annet for smak.

Får han grøt? Ha smør eller kokosolje i? Sånn at det alltid er nok fett i maten som kan 'glatte' veien i magen? Avocado, Brokkoli og smør, smørdampet gulrot, smør med alle grønnsaker faktisk og mindre frukt. Bortsett fra bær med fløte kanskje.

Flaske med varm drikke? litt ekstra kokosolje oppi? eller eye-q hvis du vil være fancy. (Det er kokosolje i alle morsmelkerstatninger og omega-3, jeg finner ikke bare på ting)



Når jeg selv innimellom spiser litt ris eller drikker litt eplemost så kjenner jeg tydelig forskjell på magen, både for sukkeret, og for fiber som helt tydelig suger opp mer vann og lager harde .... ting.

Selv har jeg flaskematet og gitt mat siden han var 4 mndr. Og tran når jeg tenker meg og det er jo også fett...

Men jeg har puttet i han probiotika direkte altså, bare fordi jeg er sta om hva jeg selv synes er en god ide. Gutten har overlevd, og trives for all del og han er stor, smart og glad.

Leste utstoppet baby!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 19:42   #10
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Leste utstoppet baby!

Hvor har jeg skrevet det?

Og skal ikke de utstoppede sitte stille og ikke bråke?

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 19:53   #11
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

når mine var små , brukte vi maltekstrakt ,en skje i melka ,eller grøten
det hjalp for magen

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:04   #12
Krøsus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 27
Krøsus er på en erverdig vei

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Takk for mange råd og tips.
Det mht avvenning synes jeg er vanskelig. HVerken jeg eller mannen min klarer at han skriker sånn . OG det har nok både med temperemantet hans og gjøre og at han har magesmerter innimellom. Vet man ikke skal amme for en hver pris, og kunne ha sluttet om han var u-interesert. Men når han våkner opptil TI ganger om natten og kan hyle over en time (lengste vi har prøvd..) i ett kjør om han ikke får puppen så klarer vi det ikke..
Han HATER også nærkontakt og kos.. (utenom pupp da..)...Men han er veldig fornøyd på dagtid da =.. (- idag vel og merke..)

Til kveldsmat fikk vi faktisk i han litt makrell i tomat! Og noen spiseskjeer med smør og litt fisk på et glass..
Han digger druer og rosiner, men mistenker at det gir han luft i magen..

Skal prøve smørdampede gulerøtter i morra.. lurt!

Mitt kosthold er jo vanskeligere da..
uff..

__________________


Krøsus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:05   #13
Krøsus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 27
Krøsus er på en erverdig vei

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Ja, og han tar altså ikke flaske.. under NOEN omstendigheter.
TOk såvidt litt morsmelkerstatning her om dagen forresten , men han fikk veldig vondt i magen etterpå..
Vanskelig å bli klok på egentlig..
Han nektet også yoghurt idag.. skal prøve og kjøpoe biola i morra!

__________________


Krøsus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:42   #14
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Veslesnuppa vår sleit med hard mage for en tid tilbake. Vi fikk tips om å stikke en tempmåler oppi stumpen på hu, for da har det lettere for å komme litt bajs Det hjalp veldig.

Hun fikk også maltekstrakt til melka si, som også hjalp veldig.

Var faktisk og tok røntgen av tarmen hennes, for kunne være noe feil på den som gjorde at hun ble så forstoppa.

Druer er ikke så bra for forstoppelsen nei

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:14   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Veslesnuppa vår sleit med hard mage for en tid tilbake. Vi fikk tips om å stikke en tempmåler oppi stumpen på hu, for da har det lettere for å komme litt bajs Det hjalp veldig.

Dersom barnet er så forstoppet at det må på sykehus for tømming, da tror jeg neppe febertermometer i rompa hjelper... Det hjelper på barn som er hard i magen, men når de er så forstoppet av klyster er eneste utvei, da hjelper ikke slike råd.

Morsmelk hjelper som regel på avføringen dersom det ikke er noe i mors kosthold barnet reagerer på. Jeg hadde nok heller aldri i verden ha sluttet å amme en på år, ikke en på 20mndr heller( og jeg vet hvordan er er å amme oftere enn hver time dag og natt på barn over 1 1/2år).

Men dersom barnet blir så fort forstoppet kan det være lurt med en skikkelig utredning. Til og med legene på sykehuset mente at allergitest ved år ikke alltid gav godt nok utslag for alle.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:22   #16
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Dersom barnet er så forstoppet at det må på sykehus for tømming, da tror jeg neppe febertermometer i rompa hjelper... Det hjelper på barn som er hard i magen, men når de er så forstoppet av klyster er eneste utvei, da hjelper ikke slike råd.

Når du stikker målern oppi er det ofte bajsen henger på måleren ut igjen. Men kan godt hende det ikke hjelper. Men hvorfor skriver du at slike råd ikke hjelper? Hvis hun ikke har prøvd, og det faktisk funker så hjelper jo absolutt rådet.

Men om ingenting hjelper er det jo bare å ta kontakt med sykehuset. Det var ikke allergi vi testet snuppa vår for. Hun måtte drikke kontrast veske, også ble det tatt røntgen av endetarmen. Var noen slike nupper på innsiden av tarmen som kunne være borte i noen mm av tarmen som gjør at det ikke tømmer seg automatisk. Da må man fjerne litt av tarmen så er alt ok.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 09:29   #17
Krøsus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 27
Krøsus er på en erverdig vei

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Takk for råd Imse :=) VI har jo møttes før på et annet forum.. og vi er vel ganske så enige ifht avvenning og denslags så du forstår at dette er vanskelig..

Ja, vi har vært utredet på syhkeshuset og innlagt- prøvd temp i rompa men har også fått beskjed om å ikke rote for mye der...
han har en sånn fissur.. eller en sprekk da..på vanlig språk i rompåa som av og til kan være vond..

Tja.. alle tester og røntgen er tatt..men han er fremdeles like forbanna forstoppa og mere plaget enn ever på natta ifht luft..

Jeg er litt i villrede og har liksom ikke noe mere støtte frasykehuset nå enn- at han har et søvnproblem i tillegg føler jeg.
Men jeg VET at han kan sove hele natten igjennom..for det kan han gjøre innimellom.. ikke hele natten da..men bare våkne tre ganger feks..og jeg MENER dette er mye pga forstoppelse og mageproblemer..


Så idag skal jeg prøve og kutte brød da.. (SUKK SUKK) og gi han suppe med smør oppi til frokost.. litt trege på morran..
Også blir det youghurt på meg..

__________________


Krøsus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:35   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Dersom han er plaget med luft i magen om natten, er det nok du som må ta en alvorlig kikk på ditt eget kosthold!
Dersom å slutte å amme er uaktuelt for en hver pris, er det altså opp til hva du spiser hvordan sønnen din har det.
Ut med meieriprodukter, gluten, de fleste grønnsaker, mange typer frukt, sjokolade, alle former for kullsyreholdig drikke........

Har du vært hos kiropraktor med han?
Hvordan er humøret hans på dagtid?
Sover han mye på dagen? Sover han godt på dagen?
Hvordan er appetitten hans? Forstoppede barn vil som regel ikke ha mat!
Sovner han av seg selv om kvelden, eller sovner han på puppen før du legger han i seng? Barn som sovner på puppen våkner mye oftere i løpet av natten.
Hvor ofte har han avføring og hvordan ser den ut?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:02   #19
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Jeg tenker at ungen er jo 1 år? Det er jo ikke akkurat snakk om fullamming... så har det virkelig så mye å si da?

For øvrig av fare for å gjenta meg selv her... men Udos choice har probiotika for barn fra 0-5 år: http://soma.no/produkter/udos-choice-probiotika/ (Det finnes MASSE vitenskapelig dokumentasjon på pro- og prebiotika. )

Småbarn 0-5Består av 7 probiotiske stammer, inkludert Bifidobacterium Infantis, den viktigste mikroben i tykktarmen for småbarn

  • Gunstig ved lett spedbarnskolikk, løs mage, laktoseintoleranse, samt under og i 10 dager etter antibiotikakurer
  • 2 milliarder aktive celler per gram
  • Pulverform, blandes i mat/drikke
  • Dosering 1-2 g per dag

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:52   #20
Krøsus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 27
Krøsus er på en erverdig vei

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Takk for svar.
Jeg må si at jeg egentlig endte opp med litt dårlig savmittighet for alt etter oppstart av denne tråden.. sukk.
Men jeg prøvde en time i kveld på å ikke gi pupp og han kaster opp til slutt for han klarer ikke kos.. han er IKKE kosete..og han vil IKKE ha smokk..
Og da er det bare puppen..

Jeg er blir litt lei meg for at det er sånn, men klarer heller ikke avvenne når det er så vondt ..
Og hvor mye KAN det ha og si..

Ja..
I utgpnkt lurte jeg jo på om lavkarbo kosthold kunne ha noe å si for propp.. Så jeg holder han ialelfall unna brød og gir han masse fett..
Også prøver jeg meieriprodukter.for det har vi prøvd og holde oss unna lenge uten noen bedring.. Så får vi se..
Mulig vi kutter ut melka igjen også i maten, men prøver oss litt frem..

Og takk for tips om probiotika.
skal ut og kjøpe adofisifilius eller noe sånn som jeg fikk anbefalt når jeg ringte balderklinikken idag .
Det skal kjøpes i morra !

Takk for tanker og tips alle sammen.

__________________


Krøsus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:01   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Ville bare si at du ikke er den første mamma'n som sliter. Og sikkert ikke den siste!
Men felles for de aller fleste, er at ungene vokser opp og blir friske og fine og veltilpass uansett!
Klart alt kan virke frustrerende, men han vokser seg større og mer selvstendig for hver dag og en dag vil du kunne se tilbake på dette og smile litt for deg selv!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:03   #22
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

*mumle*

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:05   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

*mumle*

???

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:47   #24
Nylivsstil
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
Nylivsstil er på en erverdig vei

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Er ungen testet for cøliaki? Et klassisk tegn på cøliaki er forstoppelse.

Nylivsstil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 04:35   #25
Emine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Emine er på en erverdig vei

Sv: Kan lavkarbo hjelpe forstoppet baby?

Melkeallergi slår ikke alltid ut på prøvene. Men erfaring med min egen sønn, som har både melk- og eggallergi, tilsier at han heller blir dårlig i magen enn forstoppet hvis han får i seg noe.

Men hvis det skulle være slik at han reagerer på noe som er i melka di, ville jeg nok heller tatt kampen med å slutte med amming, enn at han skal ha vondt i flere måneder. Går jo an å prøve soyabasert mme f.eks, i en overgang.

Emine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Olje til baby Mum 4 2 Barns kosthold 13 08-04-12 21:05
Mat til baby-tråden! Imp Barns kosthold 5 03-10-10 22:50
Evil eye baby nalana Livets lyse side 0 07-01-08 08:33
Baby rose magdalena Livets lyse side 2 03-06-04 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no