Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Brettspill

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-07, 15:13   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Brettspill

Jeg skal investere i et nytt brettspill til hyttebruk har jeg tenkt. Er det noen som kan anbefale noe? Gjerne en klassiker.
Fra før har vi scrabble (åf kårs..), pop og rock geni, kinasjakk, labyrinth, Trivial pursuit (fra -97), Uno, yatzee og vanlige kort.

PS: Ikke Risk, jeg kan'ke fordra strategi!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:24   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Brettspill

konkelimonke !!!!! ingen over ingen ved siden av

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7

Sist redigert av nøtta : 18-05-07 kl 21:58.
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:38   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Brettspill

Konkelimonke er gøy, også elsker jeg Ticket to ride, og så synes jeg at Settlers er ganske greit.

Ellers, så er jo Othello ganske gøyt tidsfordriv for to.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 23:47   #4
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Brettspill

For to stykker, så synes jeg det er veldig gøy å spille backgammon.
Ellers så synes jeg at Fantasi er veldig gøy, og aller helst i mimeutgave. Vet jeg også har vært borte i et mimespill der en skal mime en hel setning, men husker ikke hva spillet heter, var vertfall gøy.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 01:17   #5
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Brettspill

Kortskalle

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:06   #6
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brettspill

GRUBLE.
Spilte det for første gang igår og det fenget alle !

Både tennåringer og oss voksne

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 18:07   #7
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Brettspill

De beste på min liste er:
-Det store norske (absolutt det beste kunnskaps-spillet!)
-Terapi (moro moro!)
-Kokelimonke
-Kortskalle

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 18:55   #8
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Brettspill

Carcassone er et veldig bra spill. Settlers også. Ellers er det gode gamle jenga fantastisk morsomt både for store og små.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:08   #9
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Brettspill

Selv er jeg en lidenskapelig brettspiller, og en klassiker som alltid er på hytta, er Mistenkt.

Så med batteriradion i bakgrunnen, flammer på peisen og stearinlys som slår skygger oppover veggene, er det klart for et spill med mord og mørke gjerninger på hytta...

Dette spillet har sitt opphav helt tilbake til 1920-tallet i USA, da det ble kalt Mr. Ree, men dagens versjon er konstruert på en litt annen måte. Har selv begge spillene...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:17   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Brettspill

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Selv er jeg en lidenskapelig brettspiller, og en klassiker som alltid er på hytta, er Mistenkt.

Så med batteriradion i bakgrunnen, flammer på peisen og stearinlys som slår skygger oppover veggene, er det klart for et spill med mord og mørke gjerninger på hytta...

Dette spillet har sitt opphav helt tilbake til 1920-tallet i USA, da det ble kalt Mr. Ree, men dagens versjon er konstruert på en litt annen måte. Har selv begge spillene...

.

Åh, dette hørtes veldig spennende ut for meg som er lidenskapelig (gammeldags) krim-fan!

Men det er ikke det samme som Cluedo ...? Synes det er artig jeg ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:20   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Brettspill

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Åh, dette hørtes veldig spennende ut for meg som er lidenskapelig (gammeldags) krim-fan!

Men det er ikke det samme som Cluedo ...? Synes det er artig jeg ...

Jeg tror cluedo het mistenkt en stund, og så gikk det tilbake til å hete cluedo?
Var og lette etter det på fredag, men de hadde ikke der jeg var

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:45   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Brettspill

Mistenkt og cluedo har små forskjeller.. bla i mistenkt så setter du kort med morder, rom og våpen i en holder, mens i cluedo så skal hver enkelt motspiller vise frem de kortene...


Jeg synes faktisk "den forsvunne diamant" er gøy på hytta også jeg da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:59   #13
plysjhai
Medlem
 
plysjhai sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 76
plysjhai er på en erverdig vei

Sv: Brettspill

Sequence!
Genialt brettspill. Litt vanskelig å forklare, så jeg linker til ei side som forklarer litt..
http://www.spillskrinet.no/show.php?spillid=57

__________________



Første delmål: - 5kg nådd 19.05.07

plysjhai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no