Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-09, 01:26   #1
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett?

Hei hei dere! Jeg er ganske ny, og jobber fremdeles flittig med å finne meg fine oppskrifter, tips og hint fra alle de supre innleggene dere legger inn her. Men nå søker jeg råd.

Jeg har ikke valgt meg noen spesiell "retning" eller "kur" ennå, fordi jeg gjerne vil gjøre dette til en livsstil, og vil bruke litt tid på å få lest litt og finne ut hva som passer for meg heller enn å kaste meg inn i noe.

Men jeg vil gjern ha litt råd til hvordan jeg kan regne ut fordelingen av karber, proteiner og fett i "dagsdosen" min. Jeg klarer ikke kutte karbene helt, da de lurer seg inn her og der, men gjerne i en mindre dose. Ting som jeg tenker kan hjelpe på utregningen er: jeg er ei jente på 20 år, veier ca 70 kilo, og vil gjerne ned noen kilo, selvom det er centimeterne jeg tenker mest på, vil ha vekk 20 cm fra livet, der jeg nå er 100 cm. : ) Jeg er 175 cm høy, og prøver å få trent to til tre dager i uken, samtidig som jeg har en jobb der jeg står og går hele dagen.

Håper at noen viser barmhjertighet til en fersking her inne : ) Og nok en gang, for et supert forum : ) Blir bare mer og mer glad i alle tipsene jeg finner her inne, det er så mye nyttig, så jeg blir sittende i timesvis hver gang jeg titter innom her. Huff!

FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 01:27   #2
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett?

. . . . nå skal det også sies at denne treningen har jeg begynt med nå de siste månendene, jeg er ingen spreking : )

FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Fordeling av karbohydrater, fett og protein Stella Lavkarbo generelt 3 02-04-09 11:25
Hva er "verst"? For lite fett, eller for mye karbo? hansola Spørsmål og svar 9 01-05-08 00:54
Fordeling karbo/ protein/ fett Nynne Lavkarbo generelt 3 11-03-08 10:35
Fins ingen av søtstoffene i programmet "Mat på data"? Lollypop! Ketolysekuren 0 30-08-07 18:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no