Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Statens kostholdsråd - HA!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-11, 14:59   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Statens kostholdsråd - HA!

Det er kommet nye kostholdsråd.
Takk og lov gjelder det nordmenn og ikke kvinner så da er det ikke så galt for meg

*tøyser*

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:00   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Det er kommet nye kostholdsråd.
Takk og lov gjelder det nordmenn og ikke kvinner så da er det ikke så galt for meg

*tøyser*

Jeg las det.... *sukk*



Sitat:

Anbefaler maks en halv kilo rødt kjøtt i uken

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:02   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Sitat:

Og for første gang kommer helsemyndighetene med en svært konkret anbefaling på mengden rødt kjøtt man bør spise hver uke: Maks et halvt kilo (ferdig bearbeidet, dvs. 3/4 kilo råvare).

eh... hva levde mennesket av før da?
Jeg tror nemlig de spiste ganske mye større mengder rødt kjøtt enn 1/2 kg!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:06   #4
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Tatt i betraktning at vi holder på å overbefolke jorden og gå tom for mat så er ikke tanken å spise mer planter så dum i forhold til at vi får bare så utrolig mye mindre kjøtt igjen for den mengden plantefor disse dyrene må spise for å bli klar for slakting.

Hmm, ble dette forståelig?

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:01   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Tatt i betraktning at vi holder på å overbefolke jorden og gå tom for mat så er ikke tanken å spise mer planter så dum i forhold til at vi får bare så utrolig mye mindre kjøtt igjen for den mengden plantefor disse dyrene må spise for å bli klar for slakting.

Hmm, ble dette forståelig?

Jepp.

Men da burde de slutte å sprøyte alle grønnsaker så utrolig mye!

Jeg er veldig glad i flere grønnsaker fra thailand blant annet choy sum, kai lan, bok choy o.l. Problemet her i norge er at dem er så sprøytet at jeg kan ikke spise dem. Der nede lever jeg av dem fordi jeg velger dem som er minst sprøytet!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:13   #6
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Da er det jo bare å gjennomsteke kjøttet, så er det ikke rødt lenger!
*Ler litt av min egne, festlige humor*

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:23   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av Ildern, her.

Da er det jo bare å gjennomsteke kjøttet, så er det ikke rødt lenger!
*Ler litt av min egne, festlige humor*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:25   #8
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av Ildern, her.

Da er det jo bare å gjennomsteke kjøttet, så er det ikke rødt lenger!
*Ler litt av min egne, festlige humor*

LOL






Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:28   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av Ildern, her.

Da er det jo bare å gjennomsteke kjøttet, så er det ikke rødt lenger!
*Ler litt av min egne, festlige humor*

Dagens!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:28   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Med noen små modifikasjoner er de jo ikke så ille egentlig:

1. Spis minst fem porsjoner grønnsaker, frukt og bær hver dag.
Si grønnsaker og bær og kutt ned på frukten så er jo den grei.

2. Spis grove kornprodukter hver dag.
Alle de frøene vi stapper i oss kan kanskje sammenlignes med grove kornprodukter?

3. La magre meieriprodukter være en del av det daglige kostholdet.
Bytt ut magre med fete.

4. Spis fisk til middag to til tre ganger i uken. Bruk også gjerne fisk som pålegg.
Den er jo grei

5. Velg magert kjøtt og magre kjøttprodukter. Begrens mengden bearbeidet kjøtt og rødt kjøtt.
Legg til fett, man kan jo spise både magert og fett og rødt kjøtt er omdiskutert, men bearbeidet kjøtt kan man jo godt begrense om man spiser mye av det.

6. Velg matoljer, flytende margarin og myk margarin, fremfor hard margarin og smør.
Spis smør!

7. Velg matvarer med lite salt og begrens bruken av salt i matlagning og på maten.


8. Unngå mat og drikke med mye sukker til hverdags.


9. Velg vann som tørstedrikk.


10. Ha en god balanse mellom hvor mye energi du får i deg gjennom mat og drikke, og hvor mye du forbruker gjennom aktivitet.


Var ikke sååååå grusomt ille eller? Bortsett fra at de fremdeles er i overkant fett-hysteriske.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:56   #11
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Det er faktisk litt å tenke på i forhold til kjøttmengden som blir anbefalt. Ettersom dette er statens råd så er det liksom litt mer ansvar der.

Det er jo ikke bærekraftig at hele verdens befolkning skal leve lchf. Både i henold til klima, pris osv.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:09   #12
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Trur vi godt kan ernære mange på kjøt eg, om det vert gjort på rett måte.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:14   #13
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Levealderen på mennesker når de spiste nesten bare rødt kjøtt ,var endel lavere da en nå.Så veldig sunt med alt for store mengder rødt kjøtt tror jeg ikke er bra.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:29   #14
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Levealderen på mennesker når de spiste nesten bare rødt kjøtt ,var endel lavere da en nå.Så veldig sunt med alt for store mengder rødt kjøtt tror jeg ikke er bra.

Det finnes en veldig lang rekke andre faktorer som spilte inn på levealderen. De jaktet mammut til fots og levde i fuktige huler, liksom.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:43   #15
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Dessuten var dødfødsler og barnedød mye mer utbredt da. Så det drar ned gjennomsnittet ganske mye før.

Det er nok ikke mulig å føde hele verdens befolkning på kjøtt. Det ville nok tatt ALT for mye plass, mange raser ville dødd ut og miljøet ville nok ikke tålt det.

Skrevet mye om bærekraften på LCHF

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:00   #16
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Levealderen på mennesker når de spiste nesten bare rødt kjøtt ,var endel lavere da en nå.Så veldig sunt med alt for store mengder rødt kjøtt tror jeg ikke er bra.


Du må huske på at det var en viss underdekning av fastleger i steinalderen. Sykehusene var sparsommelig utstyrt, og legemidler som f.eks. antibiotika var ikke lett å få tak i fordi det var så få apoteker på den tiden - altså i steinalderen.

Det er mange som ikke tenker på dette når man diskuterer levealder før og nå!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:03   #17
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Tatt i betraktning at vi holder på å overbefolke jorden og gå tom for mat så er ikke tanken å spise mer planter så dum i forhold til at vi får bare så utrolig mye mindre kjøtt igjen for den mengden plantefor disse dyrene må spise for å bli klar for slakting.

Nåja, det er ikke alltid slik at dyrene spiser mat vi også kan spise. Jeg har ikke mye lyst til å spise gress.

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Det er jo ikke bærekraftig at hele verdens befolkning skal leve lchf. Både i henold til klima, pris osv.

Er det ikke bærekraftig å la kuene spise gress og så spiser vi kuene? Det er mer bærekraftig enn soyaproduksjon for eksempel.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:05   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Både kjøtt og korn brennes i tonnevis hvert år for å holde prisene oppe. Dessuten trenges det mye mer grønt i mengde enn kjøtt for å mette. Ja, det er en temmelig infløkt diskusjon, men det går i alle fall på mye mer enn bærekraft. Grådighet i verdensøkonomien, f.eks ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:18   #19
Dexter
Medlem
 
Dexter sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 52
Innlegg: 55
Dexter er på en erverdig vei

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Dette burde vel nesten holde som bevis i retten på at det er korrupsjon inne i bildet?
De som har fremmet disse rådene må nesten være kjøpt og betalt, jeg kan ikke tro at høyt utdannede (?) personer som disse selv kan tro at dette er fakta.
I allefall gjelder det de fleste av disse rådene.

Spørsmålet er kanskje hvem som tjener på at disse rådene fremmes.

-Legemiddelindustrien? Selvsagt

-Matvareindustrien? Hvete f.eks er big business, det samme er sukker og mais.

-Helsevesenet? Vel, de tjener jo på å beholde jobbene sine, og utbygging av helsesektoren er jo en fjær i hatten til politikerne når de får det til.

Vi kan sikkert også ta med de korrupte "ekspertene" som fremmet disse rådene også

Dexter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:23   #20
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av Ildern, her.

Da er det jo bare å gjennomsteke kjøttet, så er det ikke rødt lenger!
*Ler litt av min egne, festlige humor*

+1
Gurimalla, for en enkel humor vi har!

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:50   #21
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Kult at lavkarberne totaldominerer kommentarfeltet da!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:55   #22
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Nei nei nei folkens dere misforstår totalt, vi skal spise mye mer fisk og sjømat (herre...nå må dere lese dette her orn'tlig da.....)


Det er jo mye bedre at vi fisker tom havet eller evt ødelegger det som er igjen med diverse oppdrettsanlegg.

Når det gjelder hvor mye kjøtt de spiste før (ser spesielt at steinalderen blir nevnt) så husk at de langt fra klarte å felle dyr hver uke, alt tyder på at de lange perioder levde på røtter/nøtter/bær og når de klarte å felle dyr med sine primitive redskaper fråtset de før de i kanskje gikk uten mat. Dette har jeg diskutert med en i fra arkeologisk museum, så jeg tror han veit hva han snakker om.


__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:00   #23
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Glemte å si at jeg egentlig tar rennefart og d***er i disse rådene. Jeg lever sånn som jeg lever og koser med med det. Alle skal vi vandre heden en dag og det er bedre å kose seg og nyte livet mens vi kan, enn å sitte å knurpe på knekkebrød og gulerøtter for kostholdsrådene sider så.

Vi vet vi har i dag men ikke hva vi har i morgen, så nyt det røde kjøttet, fløten og smøret mens dere kan. ENJOY!!







__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:04   #24
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Glemte å si at jeg egentlig tar rennefart og d***er i disse rådene. Jeg lever sånn som jeg lever og koser med med det. Alle skal vi vandre heden en dag og det er bedre å kose seg og nyte livet mens vi kan, enn å sitte å knurpe på knekkebrød og gulerøtter for kostholdsrådene sider så.

Vi vet vi har i dag men ikke hva vi har i morgen, så nyt det røde kjøttet, fløten og smøret mens dere kan. ENJOY!!







En ting er å nyte kjøttet, men mer nyter jeg overskuddet og energien kostholdet gir meg. Samt at jeg ikke trenger planlegge frem til neste måltid hele tiden. Hvis det stjeler ti år av en skranglete alderdom, så kjenner jeg at det er noe jeg kan leve/dø med.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:13   #25
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Statens kostholdsråd - HA!

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

+1
Gurimalla, for en enkel humor vi har!

Ja ikke sant Jeg kan steke kjøttet helt grått hvis jeg vil

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Statens intensjoner med sine kostholdsråd moreheavygravy Generell ernæringsdebatt 15 29-11-10 10:57
Økning i penicillindosering fra statens side Nerthus Generell diskusjon 9 12-11-10 20:56
hva er Atkins, Lindberg, Eat, Montignac, Statens, Grete Rode, Egenkomponert, Eventuel kine_kline Spørsmål og svar 2 28-09-08 18:29
Kostholdsråd fra fastlegen ... Veggpryd Lavkarbo generelt 7 12-12-07 02:51
Gode kostholdsråd Summer Generell ernæringsdebatt 2 09-02-04 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no