Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Lutz og brødenheter?

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 18:41   #1
IdaMarie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 35
IdaMarie er på en erverdig vei

Lutz og brødenheter?

Hei, jeg har lest litt i boka "Bedre uten brød" og liker det jeg leser. Jeg tror kanskje at denne formen for lavkarbo blir den som er lettest for meg å følge.

Jeg er ikke veldig overvektig, men ønsker å gå ned mellom 5 og 7 kg. Om lavkarbo i tillegg hjelper på de revmatiske plagene mine, så er det jo helt supert.

I boken "Bedre uten brød" stod det noe om Brød enehter, og at man kan spise 6 brødenheter hver dag. En enhet er 12 kh.

Det jeg lurer på da er: Kan jeg spare opp de brødenhetene til kvelden, de dagene jeg vet at jeg skal bort og gjerne ikke får servert lavkarbo mat? F.eks i klubb, eller i familieselskaper? Eller bør alle karbohydratene fordeles jevnt utover hele dagen?

IdaMarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Redusere karber i hverdagen Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:31   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lutz og Brød Enheter?

Ideelt sett bør de fordeles utover dagen, men så er det vel ikke hver dag man skal bort heller!
Tenker at det er bedre enn å sprekke totalt i hvert fall!
I boken står det jo at man kan bruke karbene til hva man vil, så.......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bedre uten brød - Wolfgang Lutz janmesi Lavkarbobøker 14 29-10-09 21:33
Bedre Uten Brød - Wolfgang Lutz enwer.nicolaisen Lavkarbo generelt 51 08-02-06 14:30
Likheter/ulikheter mellom Lutz og OE? mofe Optimal Ernæring 3 06-02-06 21:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no