Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-09, 13:24   #1
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Noen som har prøvd denne pizzabunnen? Er den god?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:31   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

SJOKKERT, den så helt fantastisk ut?! Må prøves i helgen! Men hun skriver at hun først koker blomkålen og SÅ river den, er det ikke like greit å rive den først, tror dere? Eller blir resultatet annerledes da?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:36   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

ÅÅÅÅÅÅÅ, kanskje vi skal ha pizza i dag?

Skjønner ikke helt hva forskjellen er på kokt og rå blomkål, for det blir jo vann i den om man koker den først eller ikke..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 14:42   #4
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

jepp! Har prøvd!

Den gjør at selv kaldpizza smaker nydelig.

Jeg lager av 2 blomkålhoder når jeg lager for at alle skal bli mette. Kjører de i foodprossesoren og tilbereder som blomkålris med smør i microen. Fra kokt tilstand syntes jeg det ble så vannete.

Den er superduper god altså.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 14:44   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Da lager jeg den i mikro og lar den avkjøles. Dette blir spennende!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 14:46   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Gled deg!

Og om du har god tid, og harmuligheten til og la bunnen avkjøle og sette seg litt, så er det utrolig godt og rulle inn mozarellastaver inn langs kanten.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 15:05   #7
Supernova
Juniormedlem
 
Supernova sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 18
Supernova er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Jeg har også prøvd. Falt ikke i smak hos meg, liker de andre her inne bedre Men smaken er som baken

__________________


Supernova er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 16:11   #8
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Opprinnelig lagt inn av Supernova, her.

Jeg har også prøvd. Falt ikke i smak hos meg, liker de andre her inne bedre Men smaken er som baken

Hvorfor likte du den ikke?

Smaker den ikke som vanlig pizza?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 17:44   #9
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Jeg slår gjerne et slag for denne bunnen. På mange måter synes jeg det er den desidert beste lavkarbobunnen jeg har smakt. Jeg tror det er den naturlige smaken som tiltrekker meg. Ting blir ikke helt det samme med proteinpulver osv...

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 20:30   #10
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Oi, denne bunnen har jeg kommet over en del ganger. Og hver gang har jeg tenkt at den MÅ prøves. Får aldri rota meg til det. Også glemmer jeg det til neste gang den dukker opp på en eller annen nettside. Må liksom huske å kjøpe den mozarellaosten... Skal tro om det funker med gräddost??

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 14:23   #11
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Er det noen som vet hva slags konsistens denne bunnen skal ha når du tar den ut av ovnen første gang? Nå har min stått i de foreskrevne 12-15 min. Den er liksom helt myk. Ikke "crusty" i det hele tatt Samtidig ser jeg at den ikke kan stå mye lenger hvis den ikke skal bli brent i kantene. Har prøvd å skru ned temperaturen, og lar den stå i et par minutter til...

Linken til oppskriften funka ikke lenger forresten. Fant en annen link her: http://denver.yourhub.com/Longmont/B...og~435499.aspx

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 14:35   #12
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Den ble ikke sprø hos meg altså. Crust er ordet de bruker på pizzabunn i USA. Tror ikke du skal forvente at den blir sprø nei.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 14:51   #13
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Okey... Jeg hadde håpet på ordentlig "crust" eller hvertfall litt stivhet, og ikke nok en variant som var omelettaktig i konsistensen. Men jeg ser nå at denne bør spises med kniv og gaffel. Jaja, håper den er god. Er litt bekymra for at det bare skal smake blomkål.

Ellers tror jeg nok at jeg kommer til å gå tilbake til Kristins pizzabunn igjen neste gang. Det var liksom litt mye jobb med denne bunnen sammenlignet med Kristinbunn. Og Kristinbunnen er jo faktisk veldig god da.

Men jeg er spent på disse I can't believe they're cauliflower breadsticksene som jeg har i ovnen nå. Måtte jo prøve meg på dem i samme slengen

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 16:43   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Som kaldpizza holder den bedre sammen og smaker fantastisk.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 17:44   #15
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har prøvd "Cauliflower Pizza Crust"?

Ok... Det er praktisk hvis man får noen rester til overs Jeg gleder meg hvertfall til pizza i kveld. Måtte vente med å lage fyllet fordi jeg gikk tom for oregano. Men nå har jeg vært på butikken, så nå står det en deilig pizzasaus og koker på plata.

Det var forresten litt voldsomt å kalde de breadsticksa for breadsticks. Men kaller man dem blomkålomelettstenger, så var de jo faktisk veldig gode da

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Pizza med "ekte" bunn! Iset Middag 25 12-09-09 20:58
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Atkins "pizza" Iset Middag 5 05-05-04 09:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no