Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hoodepine

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-07, 17:23   #1
cozymum
Medlem
 
cozymum sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 40
Innlegg: 80
cozymum er ny på veien

Hoodepine

Jeg har en utrolig hodepine. Jeg har hodepine, mareritt, sliten, lite energi. Har prøvd å ta igjen søvn, frisk lyft, paracet, masse vann. Men d hjelper ikke. Føler ut som om jeg svimer eller litt kvalm, og føler ut som d er lite oksygen opp til hjernen. Kan være at jeg ikke har vært helt lavkarbo, spsit for lite eller d er mensen. Noe som har opplevd noe lignende????

__________________
Start 14.03.2007; 82.3 kg BMI 28,7

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102


cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:27   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: hooodepine

Lysømfintlig? Kan være migrene.. siden du er kvalm, tenkte jeg på..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:38   #3
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: hooodepine

Det er litt uklart hvor lenge du går med denne hodepinen? Høres jo litt kronisk ut sånn som du beskriver det.
Migrene kommer anfallsvis. Selv om anfallene kan vare lenge, høres det ikke ut som det her.

Det kan jo være en overgang. Kroppen må tilpasse seg det nye opplegget, osv...
Og det kan være du har matintoleranse for noe som du nå spiser mer av enn du gjorde før.
Kanskje du skal gå til legen å få sjekket ut visse vitamin- og mineralnivåer og høre om han/hun har noen forklaring? B-vitaminer er uansett veldig viktig!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:40   #4
cozymum
Medlem
 
cozymum sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 40
Innlegg: 80
cozymum er ny på veien

Sv: hooodepine

jeg skal skekke d. D er noe som kom for noen dager siden .Har hatt d ca 3-4 dager

__________________
Start 14.03.2007; 82.3 kg BMI 28,7

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102


cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 18:02   #5
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: hooodepine

Jeg har opplevd det ganske likt sånn som du beskriver det. Typisk hvis jeg skal i ketose etter en periode med moderat karbo, blir jeg kvalm, slapp, mister matlysten, vondt i hodet, generelt dårlig den første uka. For meg hjelper det å ta ingefærtabletter (som stiller kvalmen) og spise et litt salt måltid (IKKE noe søtt/kunstig søtet!).

Selvfølgelig kan det være noe helt annet det du har, men håper det løser seg fort for deg også!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:40   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hoodepine

Jeg ble kvitt migrene da jeg begynte å kutte ned på karbene, men da jeg gikk inn i ketose så fikk jeg en hodepine som jeg ble fortalt at var helt vanlig, og den gikk da over etter en drøy uke... Den gikk fra å være mild til lettere intens. Dersom du er fersk, så er det mye i kroppen din som stilles om når du går fra å brenne karbohyrdrater til fett. Om det ikke gir seg, så anbefaler jeg på det sterkeste et legebesøk!

Drikker du nok vann, forresten? Kan være typisk å få hodepine dersom man er dehydrert.

PS: Jeg flytter tråden din til spørsmål og svar, da den ikke har noe på oppskriftssidene å gjøre

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no