Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvitløk

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-04, 00:04   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvitløk

Jeg lurte på om det er noen som har noen spesielle formeninger om hvitløks-tilskudd? Evt. hvitløk generelt.

Jeg tar "Friggs" hvitløksperler. Er de bra/dårlig? Noen erfaringer med andre typer?

Fins det noen grense for hvor mye hvitløk man kan spise?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 04:36   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Bringer denne opp igjen..

Noen av dere som tar hvitløkstilskudd? Hadde det ikke vært for den dårlige ånden, ville jeg spist mere fersk hvitløk..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 03:31   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ingen? Jeg vil VIRKELIG vite!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 03:49   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

OK da

Det er bra for hjertet, blodfortynnende, bakteriedrepende... Gurimalla, jeg husker ikke mer... (men det ER mye mer... hadde en kjempefin bok en gang om alle grønnsakenes egenskaper, men den er borte )

Om det er noen grense... tja, det begrenser seg vel i grunnen selv?? (Pga den sterke smaken, mener jeg...) For øvrig lukter det visst mindre hvis man spiser det regelmessig, da merker du heller ikke lukta på andre. Så løsningen er vel at alle spiser hvitløk... neida, men jeg synes man skal spise det likevel jeg. Det er jo supersunt! Man kan vel heller begrense bruken når man skal omgås andre tett, og spise litt mer til fest. Men når det er sagt spiser jeg også sjelden hvitløk nå fordi jeg er redd for å lukte... Tror likevel ikke ett fedd daglig skal være noe luktproblem.

Har aldri tatt hvitløk som tilskudd, bare i naturlig form. Har hørt at de tilskuddene som IKKE gir noen lukt ikke er så virksomme - fordi de stoffene som gir lukta også er noen av de virksomme... (svovelforbindelser tror jeg).

Og det var det jeg visste/ tenkte om hvitløk for i dag...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 03:52   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Thankyouuu Scilla!

Sitat:

Har aldri tatt hvitløk som tilskudd, bare i naturlig form. Har hørt at de tilskuddene som IKKE gir noen lukt ikke er så virksomme - fordi de stoffene som gir lukta også er noen av de virksomme... (svovelforbindelser tror jeg).

Hvis noen vet noe mere om dette... shoot!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 04:03   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Vil bare legge til at ingefær også er antibiotisk - veldig bra mot forkjølelse, og det lukter jo ikke... Kan legge oppskrift på ingefærte i Kjerringråd-tråden

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 20:28   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Nå har jeg fått svar i denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3435

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 21:01   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det er også lurt å se på hvor mange gram med virksomt stoff det er i pillene. (akkurat som feks. c vitamin,- det er bedre med 750 mg enn 60 mg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 21:39   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Det er også lurt å se på hvor mange gram med virksomt stoff det er i pillene. (akkurat som feks. c vitamin,- det er bedre med 750 mg enn 60 mg.

Mhm.. det tenkte jeg på.. Kanskje lurt å finne ut hvor mye mengde sånt stoff det er omtrentlig i en båt hvitløk?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brennende hvitløkskjærlighet Skorpia Middag 12 13-07-08 08:04
Grønnsaker i rømmesaus Iset Middag 6 07-12-04 00:58
Hvitløk og persillesmør Iset Annen mat 0 06-05-04 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no