Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvitløk

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-09, 23:42   #1
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Hvitløk

Stemmer det at hvitløk har 24,2 gram karbohydrater per 100 gram?

Trodde hvitløk var en god ting å bruke, så ble litt satt ut da jeg så i matvaretabellen

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 23:50   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvitløk

Bare bruk hvitløk du Det er ikke så mye man bruker hver gang

Akkurat det med mengde karber bl.a i hvitløk skriver Torkil om i boka

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 23:52   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av saxpia, her.

Stemmer det at hvitløk har 24,2 gram karbohydrater per 100 gram?

Trodde hvitløk var en god ting å bruke, så ble litt satt ut da jeg så i matvaretabellen

Men det er stort sett ikke mange grammene man bruker i en hel gryte/middag, så (med unntak av de første ukene på ketolyse kanskje) kan du spise hvitløk med god savmittighet.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:01   #4
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Hvitløk

Ser ut til å stemme, men du må huske at det er ikke mange gram man bruker i gangen. En hel hvitløk veier ikke så mye, har veid de jeg har og de er alle mindre enn 50g, og det er jo sjelden man bruker så mye som en halv hvitløk engang.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:15   #5
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Hvitløk

Okei, får vel stole på dere hehe

Jeg bruker fort en halv hvitløk i en rett, altså. Skal det først være hvitløk, så skal det være. Men får roe det litt ned, og så bare nyte smaken av litt.

Hva med hvitløkskrydder, da? Kanskje bedre å bruke det nå i begynnelsen?

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:17   #6
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Hvitløk

Hvitløkskrydder Hva er det? Hvitløk i pulverform? Det smaker ikke det samme, selv om det også kan være godt.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:06   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvitløk

Jeg har lest alt fra 16 til 30 gr kh i hvitløk, men et fedd veier ikke mer enn 3-4 gram, så jeg har uansett bare telt 1 gr kh pr fedd da jeg nitelte karber

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 20:58   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Bare bruk hvitløk du Det er ikke så mye man bruker hver gang

Sa du noe?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:10   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sa du noe?

Iset da, du er unntaket vet du Det er vel ingen her som er så glad i hvitløk som deg! Du vet vel nøyaktig hva et fedd veier og alt du?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:36   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvitløk

Jeg tror aldri jeg har veid et fedd i hele mitt liv, men jeg tror heller ikke noen her inne eller i hele verden er så hvitløksgale som meg nei. Det er ikke snakk om små fedd her altså, men 2 hele kinesiske hvitløk eller minst en halv vanlig (6-7-8 fedd?) i en rett. Jeg bruker som regel 1 hel kinesisk hvitløk i en tomatsaus, siden mannen er litt kjip på hvitløken, selv da kjenner jeg faktisk ikke smaken for jeg er så herdet. *sur*

Håhåå har dere smakt ovnsbakt hvitløk? Jeg legger hele, rensede fedd i en ildfast form med litt smør eller olje og steker på 200 grader i ca. en halvtime. De blir helt brune, litt seige og søte og smaker spiselig multiorgasme!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:47   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Håhåå har dere smakt ovnsbakt hvitløk? Jeg legger hele, rensede fedd i en ildfast form med litt smør eller olje og steker på 200 grader i ca. en halvtime. De blir helt brune, litt seige og søte og smaker spiselig multiorgasme!

Jaaa! Nydelig! Men da er det best med kinesiske som du snakker om.
Jeg gjorde det da jeg laget baba ganoush (auberginedip), og da griller man auberginen samtidig, herregud så nydelig det lukta, og man kan faktisk spise hvitløken som den er, utrolig! (jeg måtte jo prøve, jeg kommer på en god annenplass når det kommer til hvitløksentusiasme ).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 22:18   #12
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Hvitløk

Det er jo det som er mitt problem også - digger hvitløk, og bruker gjerne en halv i en rett. Eller spiser marinerte hvitløksfedd. Ovnsbakte høres jo nyyyydelig ut

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva betyr fedd hvitløk? miss_chica Ketolysekuren 6 07-01-09 08:50
Hvitløk-saus etterlysning dingpot Middag 0 02-09-08 20:08
Spinat med valnøtter og hvitløk Gerd Middag 0 14-04-08 16:41
Hvitløk mofe Kosttilskudd 8 31-01-05 21:39
Hvitløk og persillesmør Iset Annen mat 0 06-05-04 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no