Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spise før man legger seg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-10, 01:47   #1
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

Spise før man legger seg?

Hei!

Jeg er i ketose, og har lurt litt på noe. Jeg hadde kveldsvakt i dag og ble sulten da jeg kom hjem. Jeg lagde meg egg og bacon som kveldsmat, og tenkte litt på; er det så smart å spise før man legger seg når man holder på med ketosekur?

Fant ingen tråder om dette her i forumet.

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 03:52   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spise før man legger seg?

Det er smart å spise når man er sulten, punktum . Tidspunkt er irrelevant. Noen opplever kanskje noe ubehag av å legge seg på full mage, men da ville jeg heller ha utsatt sengetid, enn å legge meg sulten .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 02:06   #3
Emmelu
Juniormedlem
 
Emmelu sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 19
Emmelu er på en erverdig vei

Sv: Spise før man legger seg?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er smart å spise når man er sulten, punktum . Tidspunkt er irrelevant. Noen opplever kanskje noe ubehag av å legge seg på full mage, men da ville jeg heller ha utsatt sengetid, enn å legge meg sulten .

Hei! Jeg er ny i forum og på lavkarbo-diett og lurte på det samme. Siden jeg de siste 10 åra har vært på en evig lang slankekur (som 90% av andre kvinner ), hvor man har hengt seg opp i kalorier og kostholdstips som følger med der.

En ting man er opplært til igjennom akkurat det med forbrenning av kalorier er jo at man aldri skal legge seg mett (spise rett før man legger seg), da forbrenninga er veldig lav om natten når man ligger helt i ro og sover.
Gjelder "lav forbrenning om natten" også når man går man er i ketose (når man forbrenner fett og ikke karbohydrater)?
Om så, da vil det jo være lite lønnsomt og kanskje spise rett før man legger seg, hvis man ønsker å gå ned i vekt?

__________________
Emmelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:55   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Spise før man legger seg?

Opprinnelig lagt inn av Emmelu, her.

Hei! Jeg er ny i forum og på lavkarbo-diett og lurte på det samme. Siden jeg de siste 10 åra har vært på en evig lang slankekur (som 90% av andre kvinner ), hvor man har hengt seg opp i kalorier og kostholdstips som følger med der.

En ting man er opplært til igjennom akkurat det med forbrenning av kalorier er jo at man aldri skal legge seg mett (spise rett før man legger seg), da forbrenninga er veldig lav om natten når man ligger helt i ro og sover.
Gjelder "lav forbrenning om natten" også når man går man er i ketose (når man forbrenner fett og ikke karbohydrater)?
Om så, da vil det jo være lite lønnsomt og kanskje spise rett før man legger seg, hvis man ønsker å gå ned i vekt?

Spis når du er sulten og stopp når du er behagelig mett. Uansett tidspunkt

Enkelt og greit. Gamle "slankeråd" gjelder ikke på lavkarbo, da fettforbrenning fungerer annerledes enn når man sulter kroppen på lavkalori.

Deilig, ikke sant?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 22:02   #5
Emmelu
Juniormedlem
 
Emmelu sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 19
Emmelu er på en erverdig vei

Sv: Spise før man legger seg?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Spis når du er sulten og stopp når du er behagelig mett. Uansett tidspunkt

Enkelt og greit. Gamle "slankeråd" gjelder ikke på lavkarbo, da fettforbrenning fungerer annerledes enn når man sulter kroppen på lavkalori.

Deilig, ikke sant?

Ja!!! Det er sweet!!!!

__________________
Emmelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 22:25   #6
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise før man legger seg?

Ja er herlig å spise bacon og drikke fløte før en legger seg.. Ler godt inni meg når jeg tenker på det!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan legger jeg inn bilder? AnSoRa Spørsmål og svar 2 25-08-09 12:59
Slanke legger martine Trening 29 08-08-09 20:56
Voksing av legger Carisma Livets lyse side 11 28-05-07 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no