Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

På han igjen...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-05, 23:58   #1
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

På han igjen...

For noen mnd. siden var jeg i gang med lowcarb. Gikk ned 5-6 kg å var på rett vei. Så av uforklarige og ubegripelige grunner kastet jeg meg over sukker og brød, pasta og is. Så nær målet og allikeveld gikk jeg på en jumbosmell som har vart leeenge. Akkurat som noen slo av en bryter. Alt ble svart og alt jeg visste om lowcarb bare smuldret opp som en loff i Sahara..MEN, nå har jeg våknet igjen. Den grufulle dvalen er over og jeg prøver igjen. Ferien er over og alt skal bli så mye bedre. Nå blir jobben riktignok mye værre. Smalt opp 8 kg. i mitt utagerende og ville karbo-liv. Det er skremmende å se hvor farlig denne hvite giften er. Det hvite og drepende melet - for ikke å snakke om heroinet: Sukker. Jeg har vært - og er kanskje enda strengt avhengig av denne giften. Tror ikke folk skjønner hvor avhengighetsskapende sukker er. Jeg tar en bit sjokolade og det skjer en uutholdelig trang inne i hjernen som gjør at jeg spiser meg fra sans og samling. Som en alkoholker eller narkoman bare MÅ ha rusmidler. Jeg tør påstå at for mange virker sukker på samme måten. Sukker er et rusmiddel som er livsfarlig. Folk ler å bagateliserer dette problemet og sier "ta en bit kake da vel. Ække så farlig" De vet ikke hvor farlig dette er. Man sier da ikke "ta en øl davel" til en alkoholiker. Etter å ha sett virkningene av sukker og karb - som i mitt tilfelle da jeg sprakk, ser jeg at Gro Harlem B sin kamp mot sukker er mer viktig enn noensinne. Fra i dag skal jeg bli totalavhold. Jeg skal tørrlegge meg selv. Spise kun riktig mat. Måtte bare si det. Nå er det lowcarb som gjelder. Farvel igjen - sukker og hvitt mel. Orker ikke være slaven din lenger.

Flott av denne siden finnes. Skal bli bruker igjen jeg

Snakkes-

Pianoman

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-07-05, 00:25   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Velkommen tilbake! Har nok lurt på hvor du ble av - og fryktet jo at det var sukker-trollet som hadde tatt deg..... Men se - du er større og sterkere, og har kommet deg unna igjen! Bra jobba!!

Fortsett å stå på - vi på forumet kan hjelpe deg å hente deg inn igjen hvis 'trollet' kommer igjen.

Forresten veldig bra skrevet - særlig det om avhengighet og sammenligningen med tørrlagte alkoholikere! Poeng for det!!

fra Fedonist

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-07-05, 00:47   #3
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Velkommen tilbake, ja. Klart at du greier den nye kampen mot karbotrollet, med all mulig støtte og oppbacking her inne. Vi snakkes!

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 25-07-05, 10:16   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

velkømm bækk

jo, det er skummelt! veldig skummelt å tenke på hvordan man kan reagere på å spise noe som kan virke så harmløst som sukker.

men nå er du på rett vei igjen!! ønsker deg lykke til!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-05, 10:53   #5
Matilde
Medlem
 
Matilde sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Åmot i Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 217
Matilde har en fantastisk aura rundt segMatilde har en fantastisk aura rundt seg
Wink

velkommen hit tilbake! det var godt å lese at du virkelig kutter alt ut, du er flink! Stå på!

__________________




og "kappløpet" med Thula og Studentberta:








Jeg vil heller angre på ting jeg gjør enn å angre på ting jeg aldri fikk gjort! (som å nyte livet som slank, hihi...*knis* )


MOM- maker of miracle
Matilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren! Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 00:22   #6
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Dersom nåken treng fleire grunner til å halde seg vekk frå sukker så kan eg anbefale boka Sukker- snikende fare av Iver Mysterud og Dag Viljen Polezynski.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaare Norum IGJEN! MHM Lavkarbo generelt 36 13-01-12 14:28
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 14:44
Feil mat = "Fæle" unger???? elian Barns kosthold 18 11-11-04 19:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no