Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

fett og sukker

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-06, 19:12   #1
behoeg
Juniormedlem
 
behoeg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 14
behoeg er ny på veien

fett og sukker

Selv om jeg har fulgt SB en stund, lurer jeg allikevel på om noen kan være snille og sette opp en liste over bra fett/ikke bra fett, føler det er mye uenighet ute og går

Er det forresten noen som vet om palmesukker (mye brukt bl.a i thai-mat) er bedre enn vanlig raffinert sukker?

I SB skal man bruke magert kjøtt, men i oksekjøtt f. eks er jo fettet marmorert inni kjøttet, og jeg synes det ok å spise det som det er. Fettet rundt f. eks koteletter fjerner jeg fordi jeg synes det er er vemmelig. Mye av kjøttet skal i SB stekes i ovn, det kan da ikke skade å få i seg det lille fettet ved pannesteking el? Håper noen har synspunkter

behoeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse-kure Svar med sitat
Gammel 15-03-06, 00:28   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: fett og sukker

Tør ikke å uttale meg om fett på South Beach, men dette er det sunne fettet de fleste er enige om:

Olivenolje, rapsolje, avokadoolje og makadamiaolje inneholder mye enumettet fett som er positivt for fettforbrenning, ledd, hud m.m.
Linfrøolje, valnøttolje og tran inneholder mye omega-3, og er meget varmeustabile. Bør brukes som kosttilskudd, eller over salat.
Kokosolje (Cocosa) er den oljen med mest mettet fett, noe som er gunstig ved varmebehandling av mat.

På etiketten av alle oljene MÅ det stå kaldpresset eller xtra virgin, for at de skal være sunne.


I tillegg til kokosolje er det raps- og avocado olje som tåler varme best (for steking) - men meierismør er hakket bedre !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 18:06
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 10:29
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 18:02
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 14:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no