Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lagde mislykka pannekaker

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-11, 21:35   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Lagde mislykka pannekaker

lagde pannekaker i går av 5 egg, en dl fløte, JBK og fiberhusk.

De ble IKKE gode, smakte egg og minnet om omelett.

hadde i sukrin, og natreen, og vaniljedråper ........ massevis, for å redde oppskriften, men det ble jo bare usunt :-(

og greide å spise noen.

men de smakte slett ikke pannekaker slik jeg pleier å lage (lager søte gode pannekaker til vanlig , dvs før jeg begynte på lavkarbo)

har flere oppskrifter også på pannekaker, men er usikker nå på å lage dem.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:38   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: lagde mislykka pannekaker :-(

Ikke gi opp! Har også testa noen oppskrifter som bare har smakt egg :P

TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:44   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Kanskje du kan finne noen gode tips i noen av oppskriftene som er lagt inn her: Den store vaffel, pannekake og lappetråden
Jeg lager kun frokostpannekake i micro’n men jeg har lest at det må litt trening til å steke lavkarbo-pannekaker…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:47   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Ikke forvent at slike erstatnings-"mat/oppskrifter" smaker slik som det gjør i høykarbo-varianter.
Det er forskjell i smak og konsistens på det aller meste. (er min erfaring)
Fordi vi bruker andre ingredienser

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:55   #5
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Kan bare si meg enig med, Gerd..
Kanskje du kunne bytta ut litt fiberhusk med 1 ts bakepulver ? Også kan du jo feks bruke kardemomme i røra - og vanlig pannekake rører har jo ikke sukker .. så da skal det gå greit uten på lavkarbo varianten og kanskje ?

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:16   #6
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Husmor27, her.

Kan bare si meg enig med, Gerd..
Kanskje du kunne bytta ut litt fiberhusk med 1 ts bakepulver ? Også kan du jo feks bruke kardemomme i røra - og vanlig pannekake rører har jo ikke sukker .. så da skal det gå greit uten på lavkarbo varianten og kanskje ?


"Mine" pannekaker pleide å ha både masse sukker og vaniljesukker i seg. Blir vel kansje det man kan kalle desertpannekaker. var nydelige med syltetøy eller sukker på, og også med bavon til ..

men kan jo prøve med kardemomme i lavkarborøren neste gang.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:16   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Disse fra LCHF-bloggen er gode!
Jeg har i mer fløte og lar røra stå noen timer å svelle.
Stekes i masse smør, nam!

Nydelige mandelpannekaker! Når man lager pannekaker uten mel blir de ikke like elastiske som vanlige pannekaker, og dermed vanskeligere å snu. Jeg har derfor hatt bittelitt fiberhusk i røra for å få den til å henge bedre sammen. På den annen side blir pannekakene litt tørrere når man har fiberhusk i dem, så her får du selv veie for eller i mot. Hvis du lager dem uten fiberhusk anbefaler jeg at du ikke lager dem så store, og at du steker dem på relativt lav varme slik at de rekker å stivne tvers igjennom før du snur dem.

Jeg liker å spise disse med litt rømme og litt blåbær. Hvis du vil spare litt på karbene kan du gjerne bytte ut blåbærene med bringebær som har færre karbohydrater. Eksperimenter også med krydder i pannekakene. Det blir nydelig med litt kanel, vanilje eller kardemomme i røra.




2 egg

1 dl finmalte mandler

1/2 - 1 dl kremfløte

evt. 1 liten ts fiberhusk

et par klyper salt

et par klyper sukrin

litt smør til steking
__________________________________________________ ________________

Bland alle ingrediensene. Ikke ha all fløten i med en gang. Bruk en halv desiliter, og justér heller etter hvert hvis det viser seg at røra blir for tykk.

Rør sammen og stek på middels varme i litt smør.


Mandelpannekakene er ikke like myke som vanlige pannekaker med mel. Derfor er det vanskelig å rulle dem sammen uten at de blir ødelagt. Her har jeg smurt litt rømme og blåbær utover en pannekake, lagt en ny pannekake på toppen og delt dem i fire. Nam!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:34   #8
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Det er en oppskrift her inne på fløtepannekaker som jeg syns er veldig lik høykarbopannekaker. De heter bare fløtepannekaker tror jeg, kan du ikke søke og se? De smaker IKKE egg, tror bare det er to egg i oppskriften.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 01:22   #9
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Jeg lagde noen knallgode pannekaker i går til frokost, oppskrifta fant jeg her inne under pannekake /vaffel-tråden.
Det var ei oppskrift på vafler som man kunne forandre til pannekaker, pizzabunn eller festpannekake. Jeg lagde enkle pannekaker.
Finner ikke oppskrift igjen i farten, men det var 2 egg, 2ss cottage cheese, 20 g havremel, litt flytende søtning og 2 ss vann hvis jeg ikke husker helt feil....
Vaffelvarianten i den oppskrifta er kjempefantastisk deilig frokost.
Til og med familien min som gnafler sjokkis og chips i hytt og vær, står og sikler når jeg steker disse.
Jeg bruker forresten raust med Kvitseidsmør når jeg steker.

BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 13:32   #10
Anette_l
Juniormedlem
 
Anette_l sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 12
Anette_l er på en erverdig vei

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Den enkleste oppskrifta finner du på lenabeatrice.net.
2 egg
1/2 dl fløte
(evt. litt søtning eller salt) - smak og behag!

Dette holder til to tynne pannekaker som lukter litt egg, men smaker relativt normalt jeg liker de hvertfall, og samboeren som har pannekaker som livrett elsker disse . Vi spiser de som både dessert eller som middag med bacon.

Som sagt, to tynne pannekaker i ei stor panne (28 cm eller større). Stekes i smør. Eneste man må huske er at de må stekes litt lenger enn vanlige pannekaker før du snur de

__________________
Fra 80 - 63 kg
4 kg igjen! Snart i mål
Anette_l er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:53   #11
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lagde mislykka pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

lagde pannekaker i går av 5 egg, en dl fløte, JBK og fiberhusk.

De ble IKKE gode, smakte egg og minnet om omelett.

hadde i sukrin, og natreen, og vaniljedråper ........ massevis, for å redde oppskriften, men det ble jo bare usunt :-(

og greide å spise noen.

men de smakte slett ikke pannekaker slik jeg pleier å lage (lager søte gode pannekaker til vanlig , dvs før jeg begynte på lavkarbo)

har flere oppskrifter også på pannekaker, men er usikker nå på å lage dem.

Kutt ut JBK så blir de nok bedre, er nok bindemiddel i fiberhusken, hvorfor bruke dobbelt opp? Du kan jo evt. ha i litt bakemix fra ketolyse, bare prøv deg frem, øvelse gjør mester og alle har forskjellige smaksløker. Lykke til videre med din søken etter gode pannekaker.

Jeg lager mine pannekaker slik:

2 egg
1 ss fiberhusk
1-2 dl fløte begynn med 1 dl og spe på med mer
1-2 ss smelta smør

+ smør til steking

Visp sammen alt med en gaffel eller visp., la stå og svelle et par minutter, spe så med mer fløte etter behov.
Jeg får 3 pannekaker av denne røra.

Disse synes jeg blir helt greie, men ikke som vanlige med hvitt mel men funker med bacon, rømme,rørte bær, ost og laks, ost, skinke og purre, ja you name it. Synes ikke at de smaker egg. Men lager de tynne. Steker de på svak/middels varme og snur de ikke før de er "stivnet" på den siden som ligge opp i panna:-)

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lagde noen pannekaker i dag, men var de egentlig "lovlige"? Stor&liten Ketolysekuren 39 16-12-10 16:57
Mislykka bakekveld sistegang Generell diskusjon 11 16-12-10 07:53
Lagde muffins i kveld ... tattoogl Kake/dessert og snacks 8 05-09-10 21:40
Barna lagde bløtkake marithja Generell diskusjon 5 13-09-09 16:50
Mislykka kveldskos madisa Ketolysekuren 20 06-04-09 13:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no