Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fitday FAQ

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-05, 22:16   #1
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Fitday FAQ

Nille er en superhelt på kunnskaper om Fitday, så her samler jeg informasjonen hennes (og andres!) til en liten FAQ. Regner med det er fler som kan ha glede av det?!

(www.fitday.com)

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -

Sist redigert av smosje : 21-01-05 kl 23:59.
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 23:26   #2
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

1. Det er ikke norske matvarer der.

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du må legge det inn sjøl !! Gå inn på "New Custom food", legg inn verdiene for 100 gram. (en bit veier 10 gram ca, så når du legger inn dagens mat, legger du inn f.eks. 20 gram under add custom food hvis du har spist to. Det er bare å fylle inn skjemaet. Hvis programmet forteller deg at det er feil eller ikke overensstemmelse mellom kalorier og resten, sjekker du først om du har satt alle tall inn rett, hvis du har det justerer du bare kaloriene til det programmet sier det er.



2. Finne næringsinnhold for en hel rett? / Legge inn en hel rett.

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hvis du skal legge inn en oppskrift/rett, velger du en tidligere dato du ikke har brukt før. Legger inn så inn alle ingrediensene. Tar utskrift av dataene, og legger totalen inn under custom food. Har jeg f.eks.en oppskrift for 4 porsjoner, legger jeg inn "4 servings" som enhet. Når jeg legger inn dagens mat velge jeg retten under "add custom food" og velger 1 serving. '



3. Mål, omregning etc.

Opprinnelig lagt inn av Nille

Mange mål er f.eks. i kopp, mens du kaskje bruker spiseskje. Da er det greitt å huske at

0.0315 kopp = 1/2 ss
0.063 kopp = 1 ss
0.126 kopp = 2 ss
0.252 kopp = 4 ss

Det er 2 ts i en ss

Opprinnelig lagt inn av Nille

Et godt råd: Ikke bruk størrelse målet i Fitday. Jeg har aldri klart å finne ut av hva de mener med medium og large. Bruk vekt heller. Ta vekta i gram x 0.035, da får du oz. 100 gram er 3,5 oz og tomat inneholder 4 karber minus 1 i fiber = 3 karber pr 100 gram i Fitday. Det er 0.5 gram mer enn i den norske Matvaretabellen, tror det er fordi Fitday regner opp til nærmeste hele gram.



4. Jeg finner ikke paprika noe sted.

Sitat:

Paprika ligger under "pepper, sweet, red (yellow eller green)



5. Det er så mange alternativer for mål på brokkoli/blomkål etc. Hvilken skal jeg bruke?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Broccoli måles lettest hvis du bruker den det står "frozen" på, for da får du frem vektenheter. Målene er i oz. 100 gram = 3.5 oz.



6. Trekker Fitday fra fiber, slik at man får utregnet netto karber (gjelder varer kjøpt utenfor EU/EØS)? Og hva med sukkeralkoholer?

Fitday trekker ikke fra fiber, du må trekke dem fra selv, hvis det ikke allerede er gjort i det aktuelle næringsinnholdet du legger inn.


7. Trekker Fitday fra fiber, slik at EU/EØS-varer blir regnet med for lite karber (dvs fiberet blir trukket fra to ganger)?

Nei.


8. Skal jeg trekke fra fiber på norske matvarer når jeg legger dem inn i Fitday?

Opprinnelig lagt inn av Nille

På norske innholdsfortegnelser/næringsinnhold er fiber spesifisert, men allerede trukket i fra karbohydrat tallet.

Så - nei, det skal du ikke

9. Regner Fitday sukkeralkoholer som karbohydrat?

Ja. Dette må du i slike tilfeller trekke fra selv.


10. Matvarene står bare på engelsk, jeg kan ikke alle de engelske ordene for alle matvarer!

Opprinnelig lagt inn av Nalana

Hjelpemiddel til alle som synes mat på engelsk kan være vanskelig å forstå. Den kan ved første øyekast se ut som den er vanskelig å bruke, men trykk på "her" der inne, så ser det mye mer normalt ut.

Opprinnelig lagt inn av Nalana

http://www.stud.math.ntnu.no/ordbok.php

Har lett en del på nettet for å finne en ordbok som er bra nok. Denne er i hvert fall den beste jeg har funnet til nå når det gjelder mat.



11. Jeg synes noen ganger Fitday har litt underlige verdier på næringsinnholdet i matvarene sine?

Du kan alltid gå inn på matvaretabellene på www.matoppskrift.no og dobbeltsjekke med verdiene oppgitt der. Er det forskjeller, kan du opprette din egen grønnsak (eller hva nå det måtte være) under custom foods


12. Er det lurt legge inn matvarer rå, stekt, kokt i forhold til hvordan jeg har tilbredt dem?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Kjøtt & fisk & sånn legger jeg inn som "raw" ellers får jeg inn alt det de tilsetter når de lager stekt, kokt etc.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 00:23   #3
elco
Medlem
 
elco sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 66
Innlegg: 67
elco har en fantastisk aura rundt segelco har en fantastisk aura rundt seg

Stoor takk!

Kjempenyttig, tusen takk!

__________________
"En vakker og gjennomklok og akkurat passe tykk
(hmm - snart!) dame i min beste alder"

fritt etter "Karlson på taket"







elco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, mer og mindre Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 00:34   #4
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Takk selv, det var ditt innlegg som ga meg ideen!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 23:01   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kjempeflott ide Smosje !! Bra jobba !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 23:05   #6
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Feel free to add

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 19:48   #7
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

FitDay PC-versjon

Jeg spurte Aline for en stund siden om man kunne få kaloriinntak på de ulike måltidene i FitDay og ikke bare dag-for-dag. Det kunne man! Men, jeg får det ikke til. Noen som kan?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 21:54   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

eh..... skjønner ikke helt hva du mener jeg

Skal du ha for et måltid må du føre inn det måltidet for seg selv først. F.eks. så har jeg lagt inn Bringebær smoothiesen min (1 serving) og Mock Danish pannekaka (1 pannekake)
Da får jeg opp spesifikt kalori etc på de. Det kan du gjøre med de måltidene som har samme ingredienser hver gang du lager det.

Først må du gå til en dag du ikke bruker (f.esk. før du begynte med fitday). Legg inn ingrediensene som om du fører en vanlig dag. Gå på "reports" og skriv ned kalori, fett etc etc. og før disse tallene inn i "New custom food". Da må du gi måltidet et navn, slik at du kan velge det fra "add custom food" etterpå. Viktig at du legger det inn med "1 serving" f.eks.

Ellers må du summere sjøl ut fra dagslisten. Fitday vet jo ikke hva som tilhører hvert måltid uten at du har lagt det inn....

Hvis noen skjønte denne forklaringen er dere go'e.... skjønner ikkeno sjøl jeg !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 22:47   #9
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

eh..... skjønner ikke helt hva du mener jeg

Skal du ha for et måltid må du føre inn det måltidet for seg selv først. F.eks. så har jeg lagt inn Bringebær smoothiesen min (1 serving) og Mock Danish pannekaka (1 pannekake)
Da får jeg opp spesifikt kalori etc på de. Det kan du gjøre med de måltidene som har samme ingredienser hver gang du lager det.

Først må du gå til en dag du ikke bruker (f.esk. før du begynte med fitday). Legg inn ingrediensene som om du fører en vanlig dag. Gå på "reports" og skriv ned kalori, fett etc etc. og før disse tallene inn i "New custom food". Da må du gi måltidet et navn, slik at du kan velge det fra "add custom food" etterpå. Viktig at du legger det inn med "1 serving" f.eks.

Jepp! Dette skjønner jeg. Og jeg har klart å få det til.

Ellers må du summere sjøl ut fra dagslisten. Fitday vet jo ikke hva som tilhører hvert måltid uten at du har lagt det inn....

Nei nemlig! Jeg spiser sjelden akkurat det samme, bortsett fra frokostpannekaka og smoothies'en.
Til kveldsmat i kveld lagde jeg f.eks. eggerøre av 2 egg, 50 g røkelaks og 50 g asparges. Jeg ville da ønske å se hvor mye dette måltidet alene inneholder av kcal, prot., fett, karb. og prosentfordelingen av næringsstoffer, som f.eks. 30% fett, 30% karb. og 40 % protein.

Dette klarer jeg ikke å se når dette måltidet blir lagt inn på slutten av en dag. Jeg kan se hvor mange proteiner, fett osv. de ulike ingrediensene har og regne ut manuelt, men jeg vil sjekke om jeg føler meg oppblåst/sulten/lavt blodsukker-følelse osv. når jeg spiser måltider med mye fett/moderat protein kontra måltider med moderat fett/mye protein for eksempel. Og da vil jeg se prosentfordelingen.

Er det ingenting annet jeg kan gjøre enn å legge det inn på en dag jeg ikke bruker da tro? Men jeg bruker jo alle dagene jo!

Hvis noen skjønte denne forklaringen er dere go'e.... skjønner ikkeno sjøl jeg !!


__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 10:18   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du behøver ikke ha det liggende inne vel ?? Du bare sletter etter hvert !! Eller du kan gå tilbake til dager du ikke har brukt FØR. Jeg har saker og ting liggende helt tilbake til 2002 !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 12:57   #11
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du behøver ikke ha det liggende inne vel ?? Du bare sletter etter hvert !! Eller du kan gå tilbake til dager du ikke har brukt FØR. Jeg har saker og ting liggende helt tilbake til 2002 !!

Ja, så du også sjekker hvert måltid da, nille - nå begynte jeg å lure

Nei, jeg behøver ikke å ha det liggende i FitDay kanskje, jeg kommer til å bruke MUP'en til å legge inn måltider dag for dag. Jeg synes det er interessant å se hvordan jeg føler meg etter hvert måltid mht. blodsukkeret bl.a.

2002 - javel! Hvordan husker du hvor langt tilbake du er kommet da?


ALINE! Haalloo - du sa at det var mulig i PC-utgaven. Kan du komme innom her?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 13:35   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Ja, så du også sjekker hvert måltid da, nille - nå begynte jeg å lure



Nei, jeg gjør ikke det lenger. Men i begynnelsen så gjorde jeg det !



Opprinnelig lagt inn av systematikerdama

2002 - javel! Hvordan husker du hvor langt tilbake du er kommet da?



Det husker jeg ikke - det var derfor jeg sluttet med det. Det ble for rotete til slutt.

..og det er mulig i PC utgaven, men da må du laste den ned og betale for den først

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 20:49   #13
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

[/color][/font]


..og det er mulig i PC utgaven, men da må du laste den ned og betale for den først

Jeg HAR lastet den ned og jeg HAR betalt for den

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 12-08-05, 19:14   #14
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Jeg har lastet ned Fitday nå, og er kjempefornøyd! Men en liten ting: Finner ikke noen egen "rubrikk" for sukkeralkoholer. Skal jeg bare utelate dem totalt?

Og kan man ikke legge inn f.eks karbo, protein etc. med desimaler? Om man unngår et halvt gram her og der blir det jo fort noen gram for mye/for lite.


Sist redigert av Sugarpill : 12-08-05 kl 20:26.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-08-05, 21:05   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det med sukkeralkoholer er et problem. Jeg har noen ganger løst det slik at jeg har lagt dem inn som fiber og trukket dem fra der. Eller så har jeg bare trukket dem i fra før jeg legger varen inn - altså slik at de ikke finnes i oppsettet i det hele tatt! Begge deler blir jo galt på en måte, du må bare velge det minste av to onder !!

Det går fint å legge inn med desimaler, men Fitday vil uansett runde opp om det er 0.5 gram eller over og ned om det er 0.4 gram eller under når det summeres til slutt. Dessverre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-08-05, 23:15   #16
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det med sukkeralkoholer er et problem. Jeg har noen ganger løst det slik at jeg har lagt dem inn som fiber og trukket dem fra der. Eller så har jeg bare trukket dem i fra før jeg legger varen inn - altså slik at de ikke finnes i oppsettet i det hele tatt! Begge deler blir jo galt på en måte, du må bare velge det minste av to onder !!

Det går fint å legge inn med desimaler, men Fitday vil uansett runde opp om det er 0.5 gram eller over og ned om det er 0.4 gram eller under når det summeres til slutt. Dessverre !

Takk!

Eneste fullgode løsningen på problemet ser ut til å være å ikke spise noe med sukkeralkoholer i.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 08-09-05, 05:01   #17
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Dette er flisespikkeri.. Men nå har jeg funnet ut av det meste med Fitday (og bruker det selvsagt hver dag, og ELSKER det). Det eneste jeg ikke finner ut av er om det er mulig å forandre hvordan datoen vises- I dagboka og overview og sånn vises den som 09/08 i dag, f.eks..jeg vil ha 08/09.


I tillegg kommer jo målvekt, average weight loss osv i lbs i "summary" på Weight goal..noen mulighet for å forandre dette til kg? Jeg stiller jo inn alt i kg, målvekt og hvor mye jeg vil gå ned og sånt, og så kommer alt i lbs på oppsummeringen av weight goal og oppsummeringen på "weight log".

Jada, vet at dette bare er småting. Men de irriterer meg bittebittelitt.

Og om dette ble rotete så skylder jeg på at klokka er 4 om natta nå, og jeg er på vei til sengs.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 00:56   #18
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Fitday FAQ

nå har jeg hatt min første kveld med Fitday.. oj...oj.. jeg ble nok hekta.. så her er det vel bare å finne frem Visa-kortet å laste ned.. for det er vel verdt det???

Men jeg regner med at det tar litt tid i begynnelsen.. til man har fått lagt inn de vanligste matvarene man bruker..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-05, 11:25   #19
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fitday FAQ

Spørsmål : Når man legger inne f.eks kyllinglår (har selv lagt til næringsinnholdet pr 100 gr i fitday.com), skal jeg legge inn vekt MED eller UTEN bein ?

Samme gjelder jo da kyllingvinger og andre typiske ting som man kjøper/lager med bein og spise kjøtt/fett...(koteletter, grillet kylling...)

AjN

  Svar med sitat
Gammel 30-11-05, 22:12   #20
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Fitday FAQ

Jeg kjøpte fitday for en tid tilbake. Men nå på mandag kræsja dataen min for n'te gang, og jeg måtte formatere disken min.. Så nå har jeg ikke fitday lenger.. MÅ jeg kjøpe hele greia på nytt? jeg har fortsatt den koden jeg fikk, så jeg burde jo kunne laste det ned på nytt, bare.. Men hvor?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-12-05, 20:18   #21
wormgirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fitday FAQ

Jeg prøvde å laste ned fitday for å betale, men det funket ikke til Norge. Jeg sendte også en mail til fitday, for å høre hvordan det var.. I svaret jeg fikk der, stod det at jeg ikke kunne laste det ned hvis jeg var fra Norge... Hvordan har da dere som har lastet det ned, fått det til?

hilsen Tina

  Svar med sitat
Gammel 08-01-06, 20:30   #22
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Fitday FAQ

Jeg fant ihvertfall ut av problemet mitt.. jeg fikk en mail når jeg kjøpte det, og der stod link til å laste ned.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke fikk kjøpt...? jeg kjøpte slik at jeg måtte laste ned programmet, bestillte du kanskje programmet på cd, også sender de ikke den til norge?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 08-01-06, 20:34   #23
wormgirl
Gjest
 
Innlegg: n/a
Smile

Sv: Fitday FAQ

Jeg fikk det til likevel. Måtte bare finne en amerikansk telefonadresse.
Problemet først var at det fantes bare canada og USA i drop down-menyen... Så jeg valgte USA, og fant ut en random amerikans telefonadresse. Da funka det helt fint, og fikk lasta ned.

  Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 16:51   #24
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fitday FAQ

Jeg brukte Fitday for, og var svaert fornoyd med den. Naa bruker jeg www.sparkspeople.com Jeg synes den er greiere og har flere funksjoner enn Fitday. Den er ogsaa gratis naa. Denne er kun online og du kan ikke kjope softwaren.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 22:44   #25
tir na nog
Juniormedlem
 
tir na nog sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 25
tir na nog er på en erverdig vei

Sv: Fitday FAQ

Jeg har nettop begynt å bruker sparkspeople og de se ut til å være ganske ok - jeg har lagt min egen liste over mat sorter jeg liker og kan skaffer istedenfor kun usa mat (med carb og cal tabell)

...and its easy 'cos its my own language too! -

Hvis der er noen der ute som trenger litt oversettelse av forskjellige ord / oppskrift / artikell - here I am!!

tir na nog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FitDay og hvor mange karber pr dag... elco Lavkarbo generelt 28 23-11-08 23:02
Spørsmål om FitDay Fedonisten Generell diskusjon 3 26-10-04 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no