Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Erstatning for potetgull/chips?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-12, 13:40   #26
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Erstatning for potetgull/chips?

Vi pleier å kjøpe persillerot eller pastinakk som vi skjærer i løvtynne skiver (bruk ostehøvel eller rivjern).
Stekes gyldenbrune i smør eller olje (cocosa), krydre med salt (maldonflak er godt!) og evt annet krydder.

Selv om dette er rotfrukter, så er det ikke noe vi spiser hver dag og en liten skål med dette, enten som tilbehør til et måltid eller som snacks til en lørdagsfilm, kan man fint tillate seg en gang i blant

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 01:12   #27
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Erstatning for potetgull/chips?

Jeg er svak for sellerirot som er skåret med ostehøvel, fritert og så krydret. Farlig godt. Sellerirot går greit å spise, da den primært inneholder inulin. Vær dog obs på at noen reagerer på inulin som på søtstoffer, jeg får vondt i magen og mye gass. (unnskyld detaljene...)

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 12:29   #28
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Erstatning for potetgull/chips?

Friterer jordskokk er også veldig godt chips. Saltes etterpå. Litt jobb, men da har en jobba for ei lita skål, noe som vel skal holde.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chips-erstatning! Enid Annen mat 11 25-05-11 19:54
Chips av brokkolistilker Kanutten Middag 2 03-10-10 17:28
Potetgull? pink82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 10-08-10 17:10
Sellerirot-chips Mill Kake/dessert og snacks 5 04-07-10 21:25
Bacon-chips Bubble Spørsmål og svar 20 01-10-09 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no