Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forferdelig hard mage

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-12, 18:54   #1
HerbaLinn
Juniormedlem
 
HerbaLinn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Elverum
Alder: 39
Innlegg: 35
HerbaLinn er på en erverdig vei

Forferdelig hard mage

Hei.
Jeg har startet på ketosekur (for en uke siden) og er blitt forferdelig hard i magen...
Kan noen forklare meg hva jeg gjør feil?

__________________


Etter en rask titt i speilet, ser jeg at jeg har kropp som en Gud! Riktignok en Buddah, men likevel en gud!
HerbaLinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 19:04   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forferdelig hard mage.

For lite fett og for lite væske??

Hva spiser du i løpet av en dag, da?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 19:25   #3
HerbaLinn
Juniormedlem
 
HerbaLinn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Elverum
Alder: 39
Innlegg: 35
HerbaLinn er på en erverdig vei

Sv: Forferdelig hard mage.

Det kan kanskje hende, men synes det er ltt rart..
Spiser mye fett, og drikker sikkert to liter om dagen... mye kaffe, men alikevel...

Typisk er:
Frokost. Osteknekkebrød med smør og ost.
Lunsj, osteknekkebrød
Middag, kjøtt, blomkål med fløte og ost, fløtesaus og sopp stekt i smør.
Salat og omelett til kvelds.

Bør jeg ta kosttilskudd? Eller ekstra fiber?

__________________


Etter en rask titt i speilet, ser jeg at jeg har kropp som en Gud! Riktignok en Buddah, men likevel en gud!
HerbaLinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 19:33   #4
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Forferdelig hard mage.

Jeg vil foreslå mer fiber. Så... spis mer grønnsaker

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 19:35   #5
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Forferdelig hard mage.

Magnesium det er det du trenger det er nok en omstillingsfase og forhåpentligvis går det over etterhvert. Megnesiomoxid funker supert mot hard mage. Hadde også en periode med skikkelig hard mage de første ukenemen det gikk over

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 19:36   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Forferdelig hard mage.

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Jeg vil foreslå mer fiber. Så... spis mer grønnsaker

For noen vil det faktisk gi enda mer hard mage så man må nok finne en balanse.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 19:37   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forferdelig hard mage.

Ser ganske greit ut, men om du drikker ca 2 liter og mye av det er kaffe bør du nok droppe litt av kaffen og erstatte den med noe uten koffein!
Du bør ved oppstart av ketose drikke et sted mellom 2.5 og 3 liter i døgnet, hvorav det aller meste bør være vann. Ketose trekker mye vann og dette må erstattes.
Litt ekstra fett i form avcocosa i kaffen kan også være lurt i starten! Litt grønnsaker skal det også være til alle måltider, blant annet for fiberet skyld.

Med ostekenkkebrød, mener du da ost stekt i mikro/stekeovn eller noe annet?

Går du inn på ketolyse.no kan du se hva slags kosttilskudd du bør ta. De må ikke kjøpes der, da, men det lønner seg om du skal holde på en stund, faktisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 20:39   #8
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Forferdelig hard mage.

Det skjer noen ganger på lavkarbo at en får hard mage. Jeg er kjempe plaget til tider, men så går det over. Jeg har funnet ut at lettbrus, mandelmel og kokosmel f.ex. gir plager. Egg noen ganger hvis jeg ikke har noe til som løser opp. Prøv med mer grønnsaker eller bytt ut noen matvarer. Kan hende det hjelper.

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 21:10   #9
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Forferdelig hard mage.

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

For noen vil det faktisk gi enda mer hard mage så man må nok finne en balanse.

Ja, det er vel individuelle forskjeller, som alltid. Men her var det ikke snakk om så mye grønnsaker i utgangspunktet, så det kan jo være verdt å prøve. Jeg merker selv stor forskjell på når jeg har og ikke har spist grønnsaker for å si det sånn.
Noe annet som kan hjelpe er nøtter. De dagene jeg spiser så og si bare nøtter, har jeg.... kremt... det motsatte av hard mage.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 23:45   #10
HerbaLinn
Juniormedlem
 
HerbaLinn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Elverum
Alder: 39
Innlegg: 35
HerbaLinn er på en erverdig vei

Sv: Forferdelig hard mage.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Med ostekenkkebrød, mener du da ost stekt i mikro/stekeovn eller noe annet?

Er akkurat det jeg mener. :-)
Skal prøve litt mer grønnsaker, og vann.

Også skal jeg gå til innkjøp av magnesium. Takk for svar!

__________________


Etter en rask titt i speilet, ser jeg at jeg har kropp som en Gud! Riktignok en Buddah, men likevel en gud!
HerbaLinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 16:04   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forferdelig hard mage.

Opprinnelig lagt inn av HerbaLinn, her.

Er akkurat det jeg mener. :-)
Skal prøve litt mer grønnsaker, og vann.

Også skal jeg gå til innkjøp av magnesium. Takk for svar!

Gå på helsekosten på Mart`n senteret, de har magnesium fra solaray, dyr, men kroppen tar opp mye, mye mere av den enn den de har på feks kiwi. To slike hver kveld.

Lykke til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 18:54   #12
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Forferdelig hard mage

Magnesium er verdt å prøve ja, men man skal heller ikke undervurdere fiber i kosten.... Det er forskjellig hvor mye fiber vi trenger for å holde en normal gang i magen, og jeg har funnet ut for meg selv at jeg trenger en del. Når jeg spiser eks. bare egg, fisk, smør, fløte, kjøtt, salat og masse grønnsaker får jeg faktisk forstoppelse en periode, og løs mage påfølgende periode. Og jeg spiser en del grønnsaker, så jeg er innenfor det som skal være nok. Men for meg er det ikke nok, så jeg har fast innslag av lavkarbo knekkebrød i kosten hver dag. Masse fiber i de, og jeg merker forskjell med en gang omtrent. Mere stabil mage, og får gått på do på normal måte hver eneste dag
Det gjør underverker for meg, og derfor fortsetter jeg med det. Går jeg lei knekkebrødene en periode og ikke spiser de, merker jeg det med en gang. Men som regel blir jeg ikke lei, er jo så mye godt pålegg man kan ha på Men det er vel ingen direkte fasitsvar på dette her, annet enn det du må teste ut selv. Lykke til

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 20:40   #13
HerbaLinn
Juniormedlem
 
HerbaLinn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Elverum
Alder: 39
Innlegg: 35
HerbaLinn er på en erverdig vei

Sv: Forferdelig hard mage.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Gå på helsekosten på Mart`n senteret, de har magnesium fra solaray, dyr, men kroppen tar opp mye, mye mere av den enn den de har på feks kiwi. To slike hver kveld.

Lykke til!

Takk for tips. Da skal jeg prøve de neste gang. :-)
Har en annen (dagligvare) type nå, og kommer til å bruke opp den før jeg kjøper noe nytt..

Av fiber.. Hva kan jeg spise for å ikke bryte ketosen? Holder det for eksempel med litt linfrø?

__________________


Etter en rask titt i speilet, ser jeg at jeg har kropp som en Gud! Riktignok en Buddah, men likevel en gud!
HerbaLinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til hard mage wonki Generell ernæringsdebatt 11 07-10-11 10:06
Hard mage warner Lavkarbo generelt 8 23-03-11 13:37
Hard mage Susse Ketolysekuren 9 15-01-09 19:41
Hard mage raptor Spørsmål og svar 50 28-08-06 15:36
Hard mage Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 20-02-06 20:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no