Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mange måltider

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-13, 08:15   #1
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Hvor mange måltider

Hei,

Jeg starter opp igjen med lavkarbo etter en lang stund fravær. Merker at lavkarbo er det som funker for meg (i tillegg til trening selvsagt!).

Men det jeg lurte på er: Hvor mange måltider spiser dere for dagen?
(og hva spiser dere som mellommåltider? Vi har ikke tilgjengelig kjøleskap på jobb, så cottage cheese er da dessverre ikke en mulighet lengre for meg).

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 08:37   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange måltider

Jeg spiser stort sett tre måltider, pluss et par mellommåltider. Disse mellommåltidene består for min del stort sett av frukt, men jeg ser jo at mange ikke kan spise frukt slik jeg gjør...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 11:13   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange måltider

Litt varierende etter hvilke lavkarbofilosofier man følger så legges det større og mindre vekt på mellommåltider. Det folk flest tilsynelatende er enige om er at man ikke skal spise med mindre man er sulten.
Noen retninger sverger til periodisk faste som et hjelpemiddel dersom man er frisk og fin, andre holder på den tradisjonelle tanken om at mellommåltider er bra og nødvendig. For min egen del så går jeg enklest ned i perioder hvor jeg IKKE tvinger det til å være lenge mellom måltidene, men hvor jeg naturlig faller i 2 til maks 4 måltider om dagen og da uten småspising. Forsøker jeg å tvinge fram denne rytmen så virker den ikke å fungere. Jeg må altså begynne med et kostold og en døynrytme som gjør at dette kjennes riktig... da funker det. (Jupp. Høres helt mumbo-jumbo ut... jeg vet.)

Jeg har en pose salte nøtter og en boks med makrell i tomat stående på jobb i tilfelle jeg blir skrubbsulten. Begge deler kan oppbevares i lang tid i romtemperatur. Nøttene kortest.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 11:23   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange måltider

Jeg spiser når jeg er sulten, jeg. I mitt tilfelle betyr det som regel 2 måltider daglig. Oftere enn det trenger ikke kroppen min å spise, så lenge jeg velger riktig mat med tilstrekkelig fettinnhold.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 21:27   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvor mange måltider

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg spiser stort sett tre måltider, pluss et par mellommåltider. Disse mellommåltidene består for min del stort sett av frukt, men jeg ser jo at mange ikke kan spise frukt slik jeg gjør...

Hvilken frukt spiser du?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 21:44   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange måltider

Som oftest spiser jeg bare en gang om dagen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 17:25   #7
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hvor mange måltider

Opprinnelig lagt inn av ibsan, her.

(og hva spiser dere som mellommåltider? Vi har ikke tilgjengelig kjøleskap på jobb, så cottage cheese er da dessverre ikke en mulighet lengre for meg).

Kunne det vært en idé å investere i en liten "piknik-bag" med kjøleelement?

Selv spiser jeg alt fra 3-5 ganger ila en dag

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 17:38   #8
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hvor mange måltider

om du ikke har tilgang på kjøleskap på jobben så ville jeg invistert i en matboks med kjøleelement. http://www.iherb.com/Fit-Fresh her er det mange ulike varianter, jeg har 3 forskjellige, og er veldig fornøyd

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 18:08   #9
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange måltider

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Som oftest spiser jeg bare en gang om dagen

En gang om dagen kjære langaard

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 18:09   #10
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange måltider

Jeg spiser to ganger som oftest

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 18:13   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange måltider

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

En gang om dagen kjære langaard

For meg holder det som oftest

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:03   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange måltider

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

om du ikke har tilgang på kjøleskap på jobben så ville jeg invistert i en matboks med kjøleelement. http://www.iherb.com/Fit-Fresh her er det mange ulike varianter, jeg har 3 forskjellige, og er veldig fornøyd

Jeg kjøpte en matboks med kjøleelement på Rema, den lignet litt på den der på en måte. Elementet var imidlertid så tynt at det tinte alt for fort så den lever nå et nytt liv som medisinskrin med salver og plaster i...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:27   #13
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange måltider

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Hvilken frukt spiser du?

Som regel en banan og ett eple pr. dag på jobben, ikke noe i helgen. Har fungert greit for meg hele veien, så jeg har ikke sett noen grunn til å kutte ut frukten.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 08:17   #14
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange måltider

Takker så mye for svar!
Nå er matboks med kjøleelement bestilt og jeg gleder meg til å kunne spise litt imellom lunsj og middag igjen!

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Svar

Emneord
mellommat, mellommåltid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan ser bentobokser ol. ut innvendig? Hvor mange rom og hvor store er de osv? FrkMarge Generell diskusjon 6 02-09-11 14:47
Hvor mange måltider spiser dere hver dag ? Dolsi Ketolysekuren 20 04-05-11 10:15
Hvor mange måltider spiser du om dagen? charlot Lavkarbo generelt 18 09-04-10 13:43
C-måltider - hvor finner jeg liste? Sammy66 Dr Lindbergs 2 02-03-10 22:49
Hvor mange måltider spiser dere? Schmoopy Ketolysekuren 22 24-01-09 19:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no