Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-14, 12:14   #23226
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi har det samme hos oss, bare i mye mindre skala. Hos oss er det 1 av 10 fast ansatte, som simpelthen elsker å bake og ukentlig har med kaker og spanderer- av egen lomme til oss alle. 3-4 andre gjør det av og til og alle på bursdagene (særingen meg har med frukt, grønnsaker og nøtter, eller sukkerfrie godterier).Snilt, men jeg skulle ønske for min egen del, at det holdt med bursdagene De fleste av oss kommer jo borti bursdager og kaffeselskap på privaten også, så det blir så alt for mye til sammen. Jeg er den særingen, som sier ja til kake på jobb 17.mai og nyttårsaften liksom.. Ikke sikkert det hjelper deg så mye, men en liten trøst kan det vel være Sonim at det er ikke fullt så mye oppmerksomhet på deg, som er en av 80, når du sier nei-som jeg som sitter som en av 3 stort sett (vi er 2-3 stk på jobb pr vakt) Har måtte forklare de samme menneskene gang på gang at jeg ikke tåler det særlig godt.
Anne sitt forslag om å samle opp til en gang i månedene, synes jeg var veldig bra!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline
Gammel 24-05-14, 17:13   #23227
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi er 8-10 ansatte. Hver dag er det noen som har med seg snop/kjøper snop og setter frem til alle. Jeg takker nei hver gang uten å mukke. Vi har både kjøleskap og fryser på jobb så jeg har hele tiden et lite lager med ymse lovlig yoghurt/kesam og frosne bær i fryseren. De andre kan bare spise det de vil og jeg svarer til slutt hvis jeg ikke får gehør for mine "nei takk" at jeg ikke liker det de byr på.
Selv om dere er ca 80 skal du da ikke trenge spise det som bys. Kjøp heller ørten kilo med tomater og agurk og sett frem og bli fornærmet hvis ingen vil spise.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 24-05-14, 17:37   #23228
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hos oss er det også helt forferdelige godteritilstander. Vi får "trivselsmidler" fra kommunen og de brukes på godteri, godteri, godteri. Ville tilstander! Og damene i 40-60-åra baker omtrent mer enn de jobber..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 24-05-14, 19:26   #23229
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Samme problem hos oss, hauger med godteri hele tida. Ikke så ofte kaker, men flere store boller godteri hver dag. Leverandørene er innom med, og markedsavdelingen vår kommer stadig med noe. I tillegg deler vi kontorbygg med en chipsprodusent, og de har smaksprøver ved inngang et par ganger i mnd også, i slike småposer. Folk kommer med 4-5 av dem og sitter og gnafser i seg. Og likevel går folk og handler seg både brus og godteri i tillegg!! Og da en solgte disse kakeboksene til inntakt for sønnens skoletur var det flere som spiste en hel boks slike i løpet av arbeidsdagen!
Oppå dette kommer lunsjmøter ukentlig med fine baguetter, focaccia e.l.
Jeg har gjort et nummer ut av å være hun sære som ikke smaker på noe, og når det er vanlig kake sier jeg at det blir jeg syk av.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 24-05-14 kl 22:01.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-05-14, 20:27   #23230
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det enkle i en ukomplisert verden er jo selvsagt såre simpelt:

"Bare si nei" eller "ikke bry deg om slike ting". Tross alt finnes det verre ting i verden enn en (u)kultur med kake, snop og godteri i tide og utide. Jeg tror dette er noe i den norske sjela, eller kulturen vår som sier at ei kake, snop tilsv ikke gjør noe.

Det er ikke det jeg nevner overfor som er kjernen i saken, men det har nok alle her skjønt.

Hos oss er det egentlig kun ei som er "problemet". Jeg tror ikke hun gjør så mye annet enn å bake kaker hjemme. Litt artig også, fordi når hun ikke baker hjemme, så lager hun gjerne et par kaker på jobbens kjøkken!!! Slå den, hehe. Like artig er det jo selvsagt at hun aldri spiser kakene selv. Seriøst, hun smaker ikke engang på kakene hun tar med på jobben ila uken. Er på tilbudshjørnet overfor alle kollegaer og setter gjerne igjen et kakestykke på kontoret med en koselig lapp på. I shit you not...

Idrettsmenneskene, de som trener mye og sikkert ikke hadde hatt vondt av å få noe mer fett på kroppen er jo spesielt utsatt og blir særskilt oppfordret til å forsyne seg "fordi dere kan jo kose dere litt" siden dere trener så mye...
Det takkes høflig alltid "nei", men når tilbudet med kaker gjerne er sånn ca hver eneste uke da fra samme person, så blir man nok litt oppgitt over å til stadighet takke høflig nei. Det er jo uansett bare snilt ment og vedkommende er verdens hyggeligste og joviale person som gjør en god jobb også. Hun ønsker bare være snill, hyggelig og glede andre. Men jeg lurer nesten på om dette er en psykisk greie som gjør at hun overfører et eller annet spiseproblem, problematisk forholdt il mat eller noe slikt over til andre. Har ikke peiling, men føler det er unormalt å bake så innmari mange kaker i tide og utide til alle andre kollegaer.

Kan jo nevne at vedkommende har utallige slankekurer bak seg og er det som karakteriseres som meget overvektig. Uten at det har noen betydning for saken tror jeg.

Ser jo at idrettslag rundt om i Norge også begynner sette spørsmålstegn ved om det er så innmari lurt å bare servere kaker, is, sjokolade og pølser i brød på idrettsarrangementer. Dette er jo gjerne dugnad som gir inntekter til foreninger, men der ser man jo nå en endring fordi usunn mat som ovenfor ikke bør være den type næring man tilbyr til idretten. Man serverer jo ikke alkohol på barne/ungdomsidrettsstevner fordi det ikke er så innmari godt signal å sende ut.

For ikke lenge siden var det jo også ei fra Lillehammer som har erfaring fra en annen kultur som stilte spørsmålstegn til dette med å alltid bake kake til foreldremøter etc. Nå var dette også kanskje en litt likestillingssak, men trenden var jo klar. Hva er dette kakefenomenet vi har i norge på alle arbeidsplasser?

Fremdeles like oppgitt og "sær" jeg skjønner jeg ;-)

Bør man si fra til vedkommende, eller bare la vær? Er jo redd for å såre også, dessuten er det jo som noen her inne sier: Kan du ikke bare si nei da?

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 24-05-14, 20:29   #23231
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hos oss er det også helt forferdelige godteritilstander. Vi får "trivselsmidler" fra kommunen og de brukes på godteri, godteri, godteri. Ville tilstander! Og damene i 40-60-åra baker omtrent mer enn de jobber..

Egentlig er det "ville" tilstander hos oss også, men primært kun ei som opprettholder kakebehovet for ca 80 personer i uka for vår del....egentlig ikke, men siden hun baker for 4, så kommer jo dette i tillegg til andre stakkarer som tilfeldigvis har bursdag og ønsker markere det sammen med sine kollegaer 1-èn gang i året (og ikke sånn ca hver uke)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 24-05-14, 20:39   #23232
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Kan jo nevne at vedkommende har utallige slankekurer bak seg og er det som karakteriseres som meget overvektig. Uten at det har noen betydning for saken tror jeg.

Og jeg tror hele løsningen ligger akkurat der. På et annet nettforum var det en overvektig kvinne som (for flere år siden) skrev om akkurat dette - for de som er overvektige fordi de er svært glade i mat så blir mat (veldig gjerne kaker) synonymt med noe som er godt og fint og det som er godt og fint vil de gjerne dele med de menneskene de er glade i og bryr seg om. Så selv om det kan virke helt på trynet for en del av oss, så er det for dette mennesket et uttrykk for kjærlighet og omtanke - hun serverer dere det aller beste hun vet selv.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-05-14, 21:01   #23233
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Og jeg tror hele løsningen ligger akkurat der. På et annet nettforum var det en overvektig kvinne som (for flere år siden) skrev om akkurat dette - for de som er overvektige fordi de er svært glade i mat så blir mat (veldig gjerne kaker) synonymt med noe som er godt og fint og det som er godt og fint vil de gjerne dele med de menneskene de er glade i og bryr seg om. Så selv om det kan virke helt på trynet for en del av oss, så er det for dette mennesket et uttrykk for kjærlighet og omtanke - hun serverer dere det aller beste hun vet selv.

Ja, hun er veldig snill og gjør alt i beste mening. Finnes ikke noe vondt i henne og hun ville nok gjøre alt for oss. Men hun spiser jo ikke et eneste stykke av alle kakene selv. Så er ikke sikker på at hun liker kakene engang. Hun er nok bare veldig snill, derfor er det så innmari vanskelig å si fra om at "kaker annenhver dag" blir i meste laget siden det blir potensielt rundt 80 kaker++ ila et år pga bursdager, avskjeder osv allikevel.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 24-05-14, 21:07   #23234
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan ikke noen sette henne til å være overordnet bursdagskakebaker i stedet for, da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-05-14, 22:00   #23235
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ei veninne av meg baker hver gang hun er stressa eller lei seg eller generelt har behov for å roe ned. Hun spiser det heller ikke selv fordi hun ikke er sørlig glad i kaker, men tar det med rundt til kunder og samarbeidspartnere. Så det kan jo være noe hun har behov for å avreagere på?
Men å bake på jobbkjønnet er jo litt spesielt... Da bruker hun vel av arbeidstida også?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-05-14, 22:05   #23236
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ei veninne av meg baker hver gang hun er stressa eller lei seg eller generelt har behov for å roe ned. Hun spiser det heller ikke selv fordi hun ikke er sørlig glad i kaker, men tar det med rundt til kunder og samarbeidspartnere. Så det kan jo være noe hun har behov for å avreagere på?
Men å bake på jobbkjønnet er jo litt spesielt... Da bruker hun vel av arbeidstida også?

Jepp, bruker jobbtida også ja. Men, så lenge jobben hennes blir gjort og det ikke henger etter, eller frister ikke overholdes, så ser jeg ikke noe problemi akkurat det. Man produserer ikke noe mer effekt av et menneske som gjør sin jobb raskere enn andre, ved å ikke la de disponere egen tid til overs bare fordi de er "flinkere", raskere og mer effektive enn kollegaen. Så akkurat det har jeg ikke noe problem med. Hadde hun bare ikke bakt enda ei kake, eller to eller tre. Kunne hun ikke istedetfor gått en tur, slappet av litt eller tja, laget en salat istedetfor? Hvorfor i huleste må det alltid være ei kake????

Hva er det med disse kakene???

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 24-05-14, 22:14   #23237
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har et litt lignende syndrom. Jeg hamstrer mat når jeg er overarbeidet. Spiser ikke nødvendigvis mer, men skuffer, skap, kjøleskap og fryser overfylles. "Jeg kan jo ikke bruke tid på å handle mat når jeg har så mye som må gjøres, så da må jeg kjøpe masse" - også er det akkurat det å kjøpe mat jeg bruker tiden på.

Litt off-topic kanskje.
Når det gjelder kakedamer så tror jeg bare man må etablere seg som "hun kjipe som alltid sier nei til kaker". Hun har jeg vært ofte. Småkjipt i starten, men folk blir vant til det. Og da er det liksom ingen big deal.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 25-05-14, 01:34   #23238
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg pleier å takke nei til kaker o l , og begrunner det med at magen min ikke tåler det så bra. Opplever at det blir respektert. Og det er jo sant, det jeg sier.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 25-05-14 kl 01:45.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 25-05-14, 04:57   #23239
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå er jeg i den sære posisjonen at jeg aldri noensinne har vært glad i kaker eller søte ting, og har derfor i alle år takket nei til slikt. Merker faktisk ingen forskjell på det etter at helsa sørget for at jeg MÅ holde meg unna....

I mitt hode er det ikke mer uhøflig og takke nei til kake enn det er å takke nei til f.eks. en drink eller en sigarett. Og tenke på at man kanskje sårer noen ved og ikke ville ha, er helt feil tankemåte for meg.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 25-05-14, 10:33   #23240
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har etter endel år hvor jeg har fjernet sting på andre kunnet fortelle hvem som røyker og hvem som ikke gjør det alt etter hvordan arret ser ut. Jeg tar feil ca 2 pr 100.
Så spørsmålet mitt er: er huden en representant for hvordan innsiden ser ut? Jeg er snart 50 år. Jeg har i løpet av det siste året gått ned 28 kilo. Jeg har ikke løsskinn overhodet. Jeg har ikke antydning til rynker i ansiktet med mindre jeg smiler; da får jeg kyllingføtter som mange kaller det. Jeg har blodtrykk og kolesterol over det ønskelige, men en angiografri og fire innvendige ultralyder av hjertet sier at alt er ok.
Er huden aka kanarifugel i gruven??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-05-14, 10:44   #23241
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skjønner at jeg er veldig heldig med arbeidssted og kollegaer.

Jeg har gått på diett (eurodietten) i snart et år. På fredag ville kollegaene mine feire bursdagen min og stilte opp med kyllingsalat med bare lovlige grønnsaker til fase 3b i Eurodietten. Jordbær til dessert. Fantastisk hyggelig og bra gjort. Mens vi satt å spiste kommenterte hun som hadde laget i stand at: "faktisk går det helt fint å feire uten kake". Denne damen er en svært dyktig kakebaker. Jeg synes dette virkelig vitner om en ekte omtanke. De ønsker virkelig at jeg skal lykkes med kostomleggingen min.

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
Gammel 25-05-14, 11:17   #23242
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har etter endel år hvor jeg har fjernet sting på andre kunnet fortelle hvem som røyker og hvem som ikke gjør det alt etter hvordan arret ser ut. Jeg tar feil ca 2 pr 100.
Så spørsmålet mitt er: er huden en representant for hvordan innsiden ser ut? Jeg er snart 50 år. Jeg har i løpet av det siste året gått ned 28 kilo. Jeg har ikke løsskinn overhodet. Jeg har ikke antydning til rynker i ansiktet med mindre jeg smiler; da får jeg kyllingføtter som mange kaller det. Jeg har blodtrykk og kolesterol over det ønskelige, men en angiografri og fire innvendige ultralyder av hjertet sier at alt er ok.
Er huden aka kanarifugel i gruven??

Har ikke det med blodomløpet å gjøre da? Røykere har dårligere sirkulasjon og derfor tar det lenger tid å lege.

Skjønner ikke helt spørsmålet.

Rynker har vel også med mange faktorer å gjøre.. Gener, hudtype, eksponering for sol osv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-05-14, 14:08   #23243
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det verste man kan gi kroppen er røyk, sukker og tilsetningsstoffer så det er ikke uvanlig at man får veldig bra hud på lavkarbo. Det er viktigere hva man gjør med innsida enn hva slags renseprodukter o.l man bruker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-05-14, 17:01   #23244
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det kan godt hende at hun serverer dere kake i beste mening, Sonim, men hvis du sier pent Nei takk, jeg kan ikke spise kake, en gang i uka året gjennom så er hun ikke så hyggelig synes jeg. Jeg er en som ikke tåler kake, og om jeg gjentatte ganger sier nei takk, jeg kan ikke spiser kake, og vedkommende likevel skal gi meg kake for å være hyggelig, så er det jo ikke spesielt hyggelig gjort, er det vel?
Hvis jeg møter noen som ikke tåler alkohol feks, tidligere alkoholiker, så er det vel ikke spesielt hyggelig å servere alkohol til vedkommende hele tiden for å være hyggelig.
Ved siden av å høres litt sykt ut, så høres det ut som at hun er svært lite sensitiv for andre mennesker. Som type er hun nok koselig og snill, men bare på egen premisser synes jeg det høres ut som.
Ei jeg jobbet med før var litt sånn, skulle alltid trøkke godteri eller kake på oss alle, og spesielt meg. Før hun høyt kunne utbryte at nei, Vibeke tåler jo ikke det, det var synd, vi som skulle kose oss. Etter noen år er det bare irriterende at den jæ..a kaka kommer på bordet

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 25-05-14, 19:31   #23245
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har ikke det med blodomløpet å gjøre da? Røykere har dårligere sirkulasjon og derfor tar det lenger tid å lege.

Skjønner ikke helt spørsmålet.

Rynker har vel også med mange faktorer å gjøre.. Gener, hudtype, eksponering for sol osv.


Da burde jo diabetikere også ha mer/flere rynker ++ enn andre. Diabetikere risikerer å må amputere beina grunnet redusert blodsirkulasjon.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 25-05-14 kl 19:41.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-05-14, 19:32   #23246
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det verste man kan gi kroppen er røyk, sukker og tilsetningsstoffer så det er ikke uvanlig at man får veldig bra hud på lavkarbo. Det er viktigere hva man gjør med innsida enn hva slags renseprodukter o.l man bruker.

Sant det...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-05-14, 19:41   #23247
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da burde jo diabetikere også ha mer/flere rynker ++ enn andre. Diabetikere risikerer å må amputere beina grunnet redusert blodsirkulasjon.

Les svaret mitt en gang til a. Sårheling - sirkulasjon. Rynker - gener, hudtype, soleksponering osvosv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-05-14, 19:45   #23248
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Les svaret mitt en gang til a. Sårheling - sirkulasjon. Rynker - gener, hudtype, soleksponering osvosv.

Leser ikke du hva jeg skriver?? Jeg skrev at jeg kan si hvem som røyker eller ei alt etter hvordan arret ser ut når jeg fjerner sting. Men kan ikke plukke ut diabetikere selv om de kan ha dårlig blodomløp.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-05-14, 19:57   #23249
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Leser ikke du hva jeg skriver?? Jeg skrev at jeg kan si hvem som røyker eller ei alt etter hvordan arret ser ut når jeg fjerner sting. Men kan ikke plukke ut diabetikere selv om de kan ha dårlig blodomløp.

Diabetikere har STORE problemer med sårheling. Kanskje ikke operasjonssår, men andre sår. Du som er legesekretær har vel lært om dette?

http://www.hudlegekontoret.no/pasien...a/diabetessaar grunn= Bl.a dårlig blodtilførsel.

http://www.helsenett.no/index.php?op...sjon&catid=250 her kan du lese om hvorfor man skal slutte å røyke før operasjoner. Kort oppsummert: røyking = nedsatt blodomløp.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-05-14, 20:02   #23250
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Diabetikere har STORE problemer med sårheling. Kanskje ikke operasjonssår, men andre sår. Du som er legesekretær har vel lært om dette?

http://www.hudlegekontoret.no/pasien...a/diabetessaar grunn= Bl.a dårlig blodtilførsel.

http://www.helsenett.no/index.php?op...sjon&catid=250 her kan du lese om hvorfor man skal slutte å røyke før operasjoner. Kort oppsummert: røyking = nedsatt blodomløp.

Jeg er ikke legesekretær.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no