Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fyttirakker'n

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-10, 10:51   #1
***Gulla***
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
***Gulla*** er på en erverdig vei
Unhappy

Fyttirakker'n

I helga har jeg vært på fjellet og stått på ski, dette er en aktivitet som jeg til vanlig synes er helt topp - men denne gangen var det bare helt forferdelig!

Jeg er ingen treningsnarkoman eller passer kategorien "topp - form" Jeg trener 2 x i uka(kondisjon og styke) og har tidligere ikke hatt noen problemer med å gjennomføre skiturer/gå turer på 1-3 mil, men denne gangen hadde jeg null energi. (jeg kjenner også daglig igjen denne utmattelsen, er nå i 3 uka og trodde det snart skulle gi seg.)

Jeg følte meg svimmel og hadde dårlig balanse. Alt var bare kjempetungt!
I boka står det at lite karbohydrater reduserer den fysiske utfoldelsen, men at det skal oppleves så ille var jeg ikke forberedt på.

Kjenner også at dette legger en demper på motivasjon da slike turer er viktig for meg - det er jo snart påske ....

Kan dette ha sammenheng med inntak av fett, jeg synes nemlig det er vanskelig å få i meg nok fett. Hvor mange gram bør jeg ha i løpet av en dag?

Kjempefint hvis noen der ute kjenner seg i gjen i dette og kan gi meg noen tips....

***Gulla*** er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:03   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Fyttirakker`n

Jeg har også vært veldig sliten en god periode nå. Det hjalp for meg å øke inntaket av både fett og proteiner.
Jeg steker alt i Cocosa, og tar også Cocosa ved siden av.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 02:10   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Fyttirakker`n

Det tar som regel 3-4 uker før fettforbrenningen kommer skikkelig i gang. Hold ut! Jeg har aldri vært i spesielt god form akkurat. Jeg hadde pause i jula (for å ta noen tester hos legen), og begynte på igjen i begynnelsen av januar. Da ble jeg små-andpusten av å gå opp to etasjer. Altså, ikke hive etter pusten, men hadde jeg snakket i telefon samtidig, så hadde de merket det godt. Plutselig en dag kunne jeg gå opp denne trappa uten å være andpusten. Jeg gikk ned til kjelleren og løp opp fire etasjer. Og var ikke andpusten! For meg tok det to måneder før fettforbrenningen kom skikkelig i gang... Men jeg var ikke så veldig sliten i mellomtiden som deg.

Og som Viclin sier, det hjelper å øke fett og proteiner. Vanskelig å si hvor mange gram, det varierer fra person til person hvor mye man spiser. Man skal jo spise seg behagelig mett og spise når man er sulten. Noen spiser 1000 kalorier, andre spiser 4000.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 16:44   #4
***Gulla***
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
***Gulla*** er på en erverdig vei

Sv: Fyttirakker'n

Takk for svar - skal smøre meg med tålmodighet....

***Gulla*** er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 15:15   #5
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fyttirakker'n

Hei!
Må bare skrive fort her at jeg opplevde akkurat det samme som deg da jeg hadde skidag med jobben. Det var i uke 7 etter ketolysestart, litt sent i forhold til det folk skriver om de første 4-5 ukene. Var totalt muskelløs, hev meg etter pusten og lå bakerst, hele tiden. Det gikk ikke fremover, og bakkene var forferdelige. Skjønte ingenting Og ikke kollegaene mine heller..

Brukte noen dager på å svelge den, men har nå innsett at det måtte ha med kostholdet å gjøre. Trener jevnlig yoga og spinning. Der føler jeg meg nå helt "normal".

Men det skal nevnes at jeg besvimte på et overfylt tog rett etter lang arbeidsdag og spinning - vet ikke om jeg kan skylde på nsb eller kosten rett etter en hard treningsøkt

Føler det går bedre uansett nå, bortsett fra at jeg fort blir bråtrøtt og sover supertungt.

Håper det går seg til, vet akkurat hvor tungt og merkelig det var : )

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 17:59   #6
tina therese
Medlem
 
tina therese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sørumsand
Innlegg: 93
tina therese er på en erverdig vei

Sv: Fyttirakker'n

dette har jeg også opplevd og føler det går sakte men sikkert fremmover..
Jeg var totalt utmattet i starten og fikk vondt i armene av å henge opp tøy tilogmed...Jeg er fortsatt etter 2,5 mnd på ketolyse ikke der jeg burde være men føler det går den rette veien hvertfal!

__________________


tina therese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 18:12   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fyttirakker'n

Opprinnelig lagt inn av ***Gulla***, her.

Kan dette ha sammenheng med inntak av fett

JA!
Jeg må alltid passe på å få i meg fett før trening, ellers blir jeg helt tom. Avocado er finfint.
Du kan også ha med litt nøtter i lomma og fylle på underveis. Eller osteskiver. I tillegg er masse vann kjempeviktig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 20:49   #8
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fyttirakker'n

Opprinnelig lagt inn av ***Gulla***, her.

Jeg følte meg svimmel og hadde dårlig balanse. Alt var bare kjempetungt!
I boka står det at lite karbohydrater reduserer den fysiske utfoldelsen, men at det skal oppleves så ille var jeg ikke forberedt på.
.

Gåturer/skiturer/annen primært aerob aktivitet burde egentlig gå lettere i ketose enn på "normalt" kosthold, men det kommer litt an på. Forutsatt at du har fulgt kuren til punkt og prikke, og ikke er i katastrofalt dårlig form, så er nok årsaken at du spiser for lite.

  Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 22:56   #9
mat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 8
mat er på en erverdig vei

Sv: Fyttirakker'n

Hei
Har tenkt at jeg skulle begynne å trene etter jul men det er en stund siden hi hi. Jeg har en jobb der jeg står og går 8 timer pr dag men det hjelper så denne uken må jeg bare trenger litt hjelp til motivasjon. Er det noen som har noen bra tips

__________________


mat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 23:29   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fyttirakker'n

Opprinnelig lagt inn av mat, her.

Hei
Har tenkt at jeg skulle begynne å trene etter jul men det er en stund siden hi hi. Jeg har en jobb der jeg står og går 8 timer pr dag men det hjelper så denne uken må jeg bare trenger litt hjelp til motivasjon. Er det noen som har noen bra tips

Hva med å svømme? Da bruker du helt andre muskler enn når du står og går, og det er bra for styrking av kjernemuskulaturen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no