Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fløtepannekaker

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-09, 20:57   #26
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Fløtepannekaker

Disse her var utrolig gode og så enkelt og lage røra!! Jeg sliter litt med og steke de og få de hel når de skal snus. Men idag stekte jeg de i vaffeljern. Du verden,de var bedre enn vanlig vafler som man lager med mel!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 19:20   #27
PowerShot-x
Nytt Medlem
 
PowerShot-x sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 6
PowerShot-x er på en erverdig vei
Question

Sv: Fløtepannekaker

Er litt ny på dette kostholds greiene. Og lette overalt i butikken etter kremfløte på boks, og fant det ikke. Men hva tilsvarer 1 boks krem fløte? Er det det samme som 1/3 krem fløte som man kjøper på vanlig butikk, og kan jeg eventuelt bruke det?

__________________
PowerShot-x
PowerShot-x er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tar litt fra alle Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 19:47   #28
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fløtepannekaker

Opprinnelig lagt inn av PowerShot-x, her.

Er litt ny på dette kostholds greiene. Og lette overalt i butikken etter kremfløte på boks, og fant det ikke. Men hva tilsvarer 1 boks krem fløte? Er det det samme som 1/3 krem fløte som man kjøper på vanlig butikk, og kan jeg eventuelt bruke det?

Ja, det er en sånn 1/3 kremfløte.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:41   #29
PowerShot-x
Nytt Medlem
 
PowerShot-x sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 6
PowerShot-x er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

Hva kan man eventuelt bruke istedenfor johannesbrødkjernemel? Kan jeg bruke Soyaprotein? Og hvor får jeg kjøpt soyaprotein?

__________________
PowerShot-x
PowerShot-x er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tar litt fra alle Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:13   #30
muskatt
Juniormedlem
 
muskatt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 46
muskatt er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

Opprinnelig lagt inn av PowerShot-x, her.

Hva kan man eventuelt bruke istedenfor johannesbrødkjernemel? Kan jeg bruke Soyaprotein? Og hvor får jeg kjøpt soyaprotein?


Hei- ser du er ny her som meg. Vil råde deg til å søke opp det du lurer på- trykk på lavkarbo.no øverst til ventre og skriv det du lurer på i søke feltet. Jeg skrev inn : "soyaprotein hvor kjøpe" og fikk opp div linker. som feks http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21209

Bare et råd så slipper du å vente på svar ( evt lage nok en tråd ), for veldig mye har det vært svar på mange ganger før.

__________________
Din mat er din medisin.
muskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:53   #31
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Fløtepannekaker

Du kan nok ikke erstatte JBK med soyaprotein, men du har sikkert et apotek i nærheten. Spør etter Nestargel. 98 % det samme som JBK. I praksis det samme. Hvis de ikke har, sa kan de sikkert bestille.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 19:43   #32
PowerShot-x
Nytt Medlem
 
PowerShot-x sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 6
PowerShot-x er på en erverdig vei
Smile

Sv: Fløtepannekaker

De var jo kjempe gode, men lagde dobbel porson fordi vi er flere i familien. Men de var utrolig nok veldig mettende, og jeg spiste en eller 2 for mye.

Brukte foresten steke spade til å snu de, og det gikk veldig greit. Viktig at den stekes godt nok før man snur pannekaken, og at konsistensen er littegranne tykk. Så man kan man godt bruke stekespade når man heller i 1 dl røre i pannen.

__________________
PowerShot-x
PowerShot-x er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tar litt fra alle Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:34   #33
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

Åh,du stoore min så deilig dette var!! Gjett om jeg koste meg til middag i dag da!!

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:11   #34
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Fløtepannekaker

Denne oppskrifta gleder jeg meg til å prøve.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:28   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fløtepannekaker

Jeg KLARER bare ikke JBK! Jeg får en sååå ekkel smak i munnen.... Glatt sleip liksom... MEN jeg så på Mythbusters her om dagen.... Der brukte de et tykningsmiddel som heter Guaranmel??? har noen hørt om det???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:02   #36
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fløtepannekaker

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg KLARER bare ikke JBK! Jeg får en sååå ekkel smak i munnen.... Glatt sleip liksom... MEN jeg så på Mythbusters her om dagen.... Der brukte de et tykningsmiddel som heter Guaranmel??? har noen hørt om det???

Fant dette på nettet:
Guarmel

Guarmel er et granulat (mel) av en indisk bønnesort, og den er glutenfri. Melet består av mye fiber og har stor vannbindende evne. Guarmel er et fortykningsmiddel som må brukes i små mengder for ikke å gi en for fast konsistens på maten. På deklarasjoner av ferdigpakkede varer kan en ofte se betegnelsen guarmel eller E-412. Melet er altså et godkjent tilsetningsstoff som brukes i en rekke matvarer fra sauser til fiskefarser og saftdrikker.


Jeg leste nettopp en tråd der det ble brukt fiberhusk i rømmegrøt istedetfor JBK - muligens det kan brukes i pannekakene også? Jeg klarer heller ikke JBK.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:04   #37
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fløtepannekaker

Nå er jeg tom for jbk, men har fiberhusk. Hvordan blir forholdet fiberhusk/jbk? Samme mengde?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:10   #38
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fløtepannekaker

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nå er jeg tom for jbk, men har fiberhusk. Hvordan blir forholdet fiberhusk/jbk? Samme mengde?

Vet ikke - i rømmegrøten ble det bare drysset i underveis inntil det ble tykt nok. Ville kanskje trodd en trengte mer fiberhusk enn JBK men er usikker her... sorry, lite hjelp å få fra meg

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:42   #39
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Sv: Fløtepannekaker

Arrgh - hvorfor får jeg sånn sultfølelse av fløte!?!!

:vilha:

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:50   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fløtepannekaker

Opprinnelig lagt inn av Rattata, her.

Arrgh - hvorfor får jeg sånn sultfølelse av fløte!?!!

:vilha:

foretrekker det fremfor spysjuke som jeg får av vanlige pannekaker..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 23:31   #41
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

Disse var virkelig edeilige!! men jeg stekte hele oppskriften..neste gang må jeghalvere. Ble masse igjen. Klarte ikke stort. hehe. Var litt sånn fettete smak i munnen etter 2 pannekaker,men deilig var det likevel!

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 14:11   #42
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fløtepannekaker

Laget fleskepannekake av denne til lunsj i dag, tok ca 1/4-1/3 av oppskrifta og hadde smårettbacon i. Slengte oppi en ss CC også for å få mer mat i den, og det var HELT unødvendig! Er dødelig mett.... Desverre ble JKBM smaken veldig tydelig når den ble kald, enda jeg hadde bare en bitteliten ts oppi Men nå er jeg ekstremt touchy på den smaken da.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 13:07   #43
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

disse skal lages i dag

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 12:33   #44
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

Disse pannekakene hadde en kjempeekkel bismak. Holdt på å brekke meg da jeg smakte på røra. MEN, etter jeg fikk på litt syltetøy, sukker og sitron så kom smaken seg!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 12:42   #45
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fløtepannekaker

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Disse pannekakene hadde en kjempeekkel bismak.

Det er sannsynligvis johannesbrødkjernemelet. Jeg takler ikke samen av det. Men bruker fiberhusk i stedet, mye bedre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 13:31   #46
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

Takk Carisma. Da skal jeg kjøpe dette til en annen gang!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 23:29   #47
shayla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 4
shayla er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

Kjempegode! Jeg byttet ut johannesbrødkjernemel med fiberhusk da (var det jeg hadde tilgjengelig) og det funket helt fint :-)

shayla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: undecided Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 08:43   #48
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

Nå står röra mi i kjöleskapet for å svelle Tenkte bare steke noen til meg selv for så å bruke resten av röra senere.. Går sikkert an å spe den ut med vann flere ganger?

D blir flöteVAFFLER på meg da, nammis til frokost (håper jeg)

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt.. Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 18:43   #49
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fløtepannekaker

Jeg spedde med litt vann neste morgen også, jeg!
Gikk helt fint, det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 08:50   #50
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Fløtepannekaker

Ja disse funket helt fint de Men röra ble litt tynn, lurer på om jeg burde hatt i mere fiberhusk.. Men de så helt ut som vanlige vaffler og smakte helt okej

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt.. Svar med sitat
Svar

Emneord
bacon, pannekaker


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no