Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

"Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-11, 16:30   #1
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

"Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Noen her inne som har erfaring med disse kvekkebrødene? Det er visstnok en pakke fra Toro, som man blander med vann og steker i ovnen. Jeg fikk ett i dag og så vidt jeg kan bedømme var det stort sett frø i dem, men jeg vet jo ikke hva som er brukt som bindemiddel...? Har ikke sett innholdsfortegnelsen og da er jeg skeptisk med en gang...

Det var forøvrig en av lærerne til min sønn som hadde kommet med dem. Hun visste at vi drev med lavkarbo. Så de bakte på skolen og da ble det med smaksprøver hjem. Koselig!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 16:31   #2
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: "hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

He he he... Så akkurat nå at jeg hadde skrevet "kvekkebrød"....

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 16:37   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Jeg googla dem, og fant dette:

Pris: cirka 32 kroner per pose med knekkebrødblanding. Gir 24 små knekkebrød.
Næringsinnhold per 100 gram ferdig knekkebrød: 460 kcal, 16,3 gram protein, 35,5 gram karbohydrat, 25 gram fett og 13,6 gram kostfiber.
Næringsinnhold per knekkebrød på 15 gram: 69 kcal, 2,5 gram protein, 5,3 gram karbohydrat, 3,7 gram fett og 2 gram fiber.

Dette er for mye karbohydrater for meg; de er så lettvinte å lage de jeg lager fra Hexebergs kokebok, de smaker knallgodt, og de har mye mindre karber. En hel stekeplate blir 16 store knekkebrød hos meg og hvert knekkebrød har rett under 1,5 karbe.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 16:54   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Hei
For de av oss som er opptatt av hvor kh kommer fra:
Ingredienser iflg Toro
Havregryn, rug fullkorn, sesamfrø, solsikkekjerner, linfrø, hvetekli, rapsolje, salt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:41   #5
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: "hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

de er så lettvinte å lage de jeg lager fra Hexebergs kokebok, de smaker knallgodt, og de har mye mindre karber. En hel stekeplate blir 16 store knekkebrød hos meg og hvert knekkebrød har rett under 1,5 karbe.

Enig, vi lager også dem. Kjempegode og superenkle, like enkle som en pose fra Toro! Eldstejenta mi liker å male mandler og nøtter for tida, så hun blir med på bakingen.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:35   #6
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Enig folkens, det blir litt mye karbo for meg. Muligens et alternativ for ungene. (Bedre enn brød!)

Men, denne oppsrkiften til Hexeberg dere nevner; hvor kan jeg finne den? Noen som evt kan legge den ut...?

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 01:07   #7
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Enig folkens, det blir litt mye karbo for meg. Muligens et alternativ for ungene. (Bedre enn brød!)

Men, denne oppsrkiften til Hexeberg dere nevner; hvor kan jeg finne den? Noen som evt kan legge den ut...?

Etter hukommelsen:
50 g malte mandler eller nøtter
25 g linfrø
100 g sesamfrø
1 stor ss fiberhusk
2,5 dl vann

Blandes, svelle 5 min, smøre tynt utover et bakepapir, lage linjer mellom knekkebrødene med kniv, steke midt i ovnen. 160 grader, 40 minutter.

Ta dem fra hverandre, tørke 30 minutter på 50 grader med litt åpning på ovnsdøra.

Jeg lar dem tørke over natta spredt utover i tillegg, da blir de passe sprø. Dessuten pleier jeg lage dobbel oppskrift. Hvilke typer frø man bruker kan varieres.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 11:15   #8
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Tusen takk, disse skal testes!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 00:14   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Søk heller på Nannahs knekkebrød her inne.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 06:06   #10
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Nå har jeg testet Hexebergs knekkebrød - de ble kjempgode! Falt i smak hos hele familien.
Neste ut er å teste Nannahs knekkebrød, gleder meg! Men Carisma, i oppskriften til Nannah står det "noe søtt", har du tips til hva og evt mengde...?

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:42   #11
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Ville heller gått for Nannah's.. De er superenkle å lage og smaker nyyyydelig

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:49   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Søk heller på Nannahs knekkebrød her inne.

De er de samme som nevnt over her, Hexeberg har faktisk stjålet Nannahs sin oppskrift
Nannah knekkebrødkjeks= Hexebergs knekkebrød.. På grammet likt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:55   #13
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

De er de samme som nevnt over her, Hexeberg har faktisk stjålet Nannahs sin oppskrift
Nannah knekkebrødkjeks= Hexebergs knekkebrød.. På grammet likt.

Ok...? Har Nannah flere oppskrifter da? Jeg fant en her inne som inneholdt noe annet enn det Hexeberg sin gjorde. Der det blant annet står "noe søtt". Og det lurer jeg litt på hva er og hvor mye...?

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 09:11   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Ok...? Har Nannah flere oppskrifter da? Jeg fant en her inne som inneholdt noe annet enn det Hexeberg sin gjorde. Der det blant annet står "noe søtt". Og det lurer jeg litt på hva er og hvor mye...?

Ja, Nannahs knekkebrødkjeks. Nå leste jeg Carisma sitt innlegg feil, jeg trodde det sto knekkebrødkjeks og ikke knekkebrød. Men uansett, det er Hexeberg som har tatt Nannah sin oppskrift uten å spørre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 09:13   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Ok...? Har Nannah flere oppskrifter da? Jeg fant en her inne som inneholdt noe annet enn det Hexeberg sin gjorde. Der det blant annet står "noe søtt". Og det lurer jeg litt på hva er og hvor mye...?

Noe søtt kan være en liten teskje Splenda eller Sukrin eller litt flytende Natren. Tror mang dropper det, men det kan nok gi en liten ekstra piff!
Men absolutt ikke nødvendig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 09:17   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, Nannahs knekkebrødkjeks. Nå leste jeg Carisma sitt innlegg feil, jeg trodde det sto knekkebrødkjeks og ikke knekkebrød. Men uansett, det er Hexeberg som har tatt Nannah sin oppskrift uten å spørre.

Vel, oppskrifter er ikke akkurat beskyttet av noen Åndsverkslov, så man trenger jo så absolutt ikke å spørre om lov.

Det jeg syns er hyggelig når man bruker andres oppskrifter på den måten, er at man sier litt om hvor man fant hvem sin orginalen feks.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 09:24   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vel, oppskrifter er ikke akkurat beskyttet av noen Åndsverkslov, så man trenger jo så absolutt ikke å spørre om lov.

Det jeg syns er hyggelig når man bruker andres oppskrifter på den måten, er at man sier litt om hvor man fant hvem sin orginalen feks.

Nei, det er ikke copyright på oppskrifter. Men normal folkeskikk tilsier at man spør og gjerne krediterer vedkommende som fant opp oppskriften. Jeg er skikkelig skuffet over denne handling fra Hexeberg eller partneren( vet jo ikke hvem som tok den), Nannah gav de link til bloggen sin og de takker henne ved å ta en oppskrift og bruke den i boka uten å hverken spørre eller kalle de for Nannahs

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:39   #18
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nei, det er ikke copyright på oppskrifter. Men normal folkeskikk tilsier at man spør og gjerne krediterer vedkommende som fant opp oppskriften. Jeg er skikkelig skuffet over denne handling fra Hexeberg eller partneren( vet jo ikke hvem som tok den), Nannah gav de link til bloggen sin og de takker henne ved å ta en oppskrift og bruke den i boka uten å hverken spørre eller kalle de for Nannahs

Synes Nannah skulle utgi egen kokebok jeg - den hadde i hvert fall fått ben å gå på

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:40   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Synes Nannah skulle utgi egen kokebok jeg - den hadde i hvert fall fått ben å gå på

Det håper jeg også hun kunne gjort! Lavkarbo kokebøker er jo i vinden som aldri før

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:51   #20
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det håper jeg også hun kunne gjort! Lavkarbo kokebøker er jo i vinden som aldri før

Med 2,500 aktive medelmmer her inne, og nesten 31.000,- medlemmer burde førsteopplaget være stooort.
NANNAH - DU MÅ UTGI KOKEBOK

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:58   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Lage en facebookgruppe på det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 11:00   #22
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Hjemmelagde" knekkebrød fra Toro?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lage en facebookgruppe på det?

Tar du jobben ??

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelagde fiskepinner Gerd Middag 5 15-02-13 19:40
Hjemmelagde krydderblandinger Gerd Annen mat 9 20-01-12 22:53
Tips: toro knekkebrød med kun 1,4 per 100 g lovehandles Lavkarbo generelt 13 10-04-11 20:52
Hjemmelagde karbonader Makronella Middag 1 02-06-10 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no