Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Avocado ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-08, 08:18   #1
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Avocado ...

er den en frukt eller en grønnsak...? har slått opp på karboinnholdet til den, og den har veeeldig lite karbo... kan man spise den mens man er i ketolyse?

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:28   #2
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: avocado...

Opprinnelig lagt inn av xeena82, her.

er den en frukt eller en grønnsak...? har slått opp på karboinnholdet til den, og den har veeeldig lite karbo... kan man spise den mens man er i ketolyse?

Ikke bare kan du spise avocado, jeg vil faktisk si at du bør spise det, hvis du liker det - masse sunt og fint fett Her er ekstra tips om avocado, forresten.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:38   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocado ...

Avocadoen er en frukt, akkurat som tomaten (altså, akkurat like uventet )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:41   #4
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado ...

Tusen takk for svar. Jeg har nemli spist den... og jeg går på ketolyse... så jeg bare lurte på om det var feil...

ps. ante ikke at tomat var en frukt...??!!

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:05   #5
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Sv: Avocado ...

Men atte er det så viktig hva den ER så lenge man holder styr på karbohydratene??

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:08   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocado ...

Neeei, men det er nå morsom fakta Men husk at det er nesten viktigere HVOR karbohydratene kommer fra også. Langsomme karbohydrater fra rene matvarer, som grønnsaker (og de enkelte fruktene med lite eller ingen fruktsukker) er det beste. Selv om det er lite karbohydrater i en vare, så betyr ikke det at det er gode karbohydrater
Avokado går bra, den er ikke en søt frukt, den har masse bra fett. På Atkins oppfordres det til å spise en halv avokado hver dag
Kjempegodt å lage guacomole av, eller å bare spise som den er, med litt salt og pepper, og litt skvisa sitron over

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:30   #7
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado ...

bruker den sammen med andre grønnsaker...den bare blandes naturlig inn.. den smaker jo ikke så mye... åsså er den sunn og lavkarbo! perfekt fyllmasse spør du meg

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 23:33   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Avocado ...

Jeg spiser min avocado med rekeost eller bare reker og majones!
Nam!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 07:59   #9
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado ...

hvor moden lar dere den være?
jeg bommer alltid og så er den knallharde eller mykblaute

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 09:59   #10
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Avocado ...

Trykker du litt på skallet med fingeren skal du kunne merke at den gir litt etter, men føles den blød er den overmoden. Du merker lett om den er stenhard.
Jeg kan godt stå og merke på 5-6 avocadoer før jeg finner en jeg kan kan bruke.
Når de er på tilbud kjøper jeg gjerne noen stykker av de som er stenharde for da holder de seg fint 1-2 uker i kjøleskapet, men pass på at de ikke ligger i nærheten av epler da modnes de fort.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 14:18   #11
Sari
Juniormedlem
 
Sari sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 23
Sari er på en erverdig vei

Sv: Avocado ...

Skar en avocado i biter idag, blandet med en GOD klatt Creme Fraiche, hev oppi en dæsj dill, skviset en halv sitron og rørte inn masse herrrrlige reker. Mums! Anbefales!

__________________


Sari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/ketolyse - der omkring.. Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 16:35   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Avocado ...

Elsker avocado med den reker i majones fra delikat (?) som har 2 kh... Helt knall som måltid da! Lunsj man blir skikkelig mett av.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 22:35   #13
Fleskulf
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 35
Fleskulf er på en erverdig vei

Sv: Avocado ...

Prøvde å steke avocado sammen med kjøttdeig. Det ble veldig godt. Smaker nesten som stekt potet.

__________________
kill the carbs before the carbs kill you.
Fleskulf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 00:41   #14
Lille-Lulle
Medlem
 
Lille-Lulle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 71
Lille-Lulle er på en erverdig vei

Sv: Avocado ...

Avocado må da vel være den perfekte "potet" for oss lavkarboere?

Bruker den gjerne som fettrikt tilbehør når jeg spiser magert kjøtt. Steker den i smør og krydrer lett med salt evt litt hvitløk og pepper

Som det kommer frem av flere innlegg her, er dette en svært anvendelig frukt/grønnsak.

Den er mild og snill i smaken og er nesten like anvendelig som "pottiten sjøl" og utgjør en viktig basisfunksjon i mitt lavkarbokosthold

Lille-Lulle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 13:12   #15
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Avocado ...

det var et godt tips , hadde jeg aldri kommet på

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 20:32   #16
Lillegutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 22
Lillegutten er på en erverdig vei

Sv: Avocado ...

Jeg bruker den til guacamole, det er dødsgodt.. 2 avocadoer, litt rømme, hvitløk, chili og litt sitronsaft.. mikser det bare med gaffel så den blir litt chunky.. herlig

Lillegutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 21:36   #17
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado ...

jeg bruker nå avocado i stedet for potet... i dag spiste vi biff med fløtegratinert avocado til middag... NAM!!!!

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 09:33   #18
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado ...

Så smarte tips! Jeg har kun spist den med rømme og loddrrogn, som frokost eller snacks. Men nå skal jammen oppskriftene testes ut!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 23:32   #19
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado ...

godt med nye ideer ja

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:21   #20
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Avocado ...

nå har jeg stekt en avocado det var godt ,men jeg lurte på er det tilfeldigvis en som vet næringsinnholdet i en avocado sånn ca jeg har ikke vekt for tiden (noe som forøvrig er ganske upraktisk.)

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:42   #21
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado ...

0,5 g netto karbo pr 100 g, så den kan du trygt spise sunnt fett e d i den også! vældig sunnt

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:55   #22
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Avocado ...

ja det så jeg i matvaretabbellen men hvor mye veier ca en avocado ? uten stein og skall .....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:57   #23
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado ...

d e ikke mange 100 gram... vil tippe en plass mellom 100 og 150, alt etter kor stor den e...

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 18:08   #24
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Avocado ...

takk !!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:45   #25
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Avocado ...

Ok, utrolig dumt spørsmål fra meg nå: Hvordan i pokker skreller/skjærer dere avocadoen?? :P Jeg kjøpte det for første gang idag. (smakte veldig godt btw) Jeg delte den i to (rundt nøtta), og så drog ut nøtta. Så måtte jeg jo omtrent grave ut avocadoen, og det endte jo med at avocadoen ikke så så veldig delikat ut :P

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips om avocado Nille Induksjonen 49 16-01-15 21:34
Avocado? blomkarse Dr Lindbergs 25 14-10-10 15:13
Jamies bakte torsk m/avocado, reker, fløte og ost Nille Middag 9 19-05-08 10:48
Avocado-pålegg Marianne Lunsj 2 16-09-04 10:10
Avocado-pålegg Marianne Annen mat 2 16-09-04 10:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no