Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

South beach ja

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-11, 16:58   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

South beach ja

Jepp nå har jeg lest alt jeg har kommet over ang denne dietten og tror den passer bedre til meg enn det som jeg driver med nå.
Blir så uvel av dette fettet jeg, og så vondt i mellomgulvet man (fjernet galleblæren for noen år siden så reagerer på fett).

Men hvordan få i seg nok fett på denne dietten da? Ser at det skal være av den sunne typen. Når jeg for eks lager strimlet svinekjøtt med blomkål og løk. Hva skal jeg bruke som fett del da?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 19:54   #2
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: South beach ja

Etter noen runder på SB, har jeg erfart at det er absolutt er plass til slingringsmonn.
Første gangen fulgte jeg dietten ganske slavisk. Unntatt på nøttesiden. Åt hvertfall en hel pose eller halv boks hver dag. Og jeg spiste ikke lettoster. Verken ricotta, cottage cheese eller faste guloster. De måtte være hele. Og heller ikke lettmajones. Hadde en flott vektnedgang, og hadde det veldig godt med meg selv og kostholdet.

Man finner fort ut hva man kan spise og ikke. Det viktigste er å kutte ut sukkeret og stivelsen.
Vil du ikke kutte ut alt fettet, vel, så gjør du ikke det.

Det jeg har måtte slite med, er psyken. Jeg har det med å sabotere meg selv med en indre stemme som sier at jeg ha den loffbiten med syltetøy, at jeg så gjerne vil ha en skive med nugatti, peanøttsmør og banan, og bare èn bit vingummi.
(Takk og pris for eggemelk, sier jeg..)

Jeg vil absolutt anbefale deg lese boken, for det hjalp og fremdeles hjelper meg gjennom kostholdsendringen. Det hjelper å lese om hvorfor tingene er som de er, om andre på SB og for å hente inspirasjon. Og selvfølgelig hjelper forumet også, men på en annen måte. Så flott å søke litt back up og råd hos disse flotte folkene

Ønsker deg masse lykke til på ferden

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 00:57   #3
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: South beach ja

Heisann
Ja jeg har bestilt boken så den skal leses.
Nei fettet har jeg lyst bortifra. Pga galle plager. Men er det ikke sånn at hvis man ikke får i seg litt fett i tillegg til å fjerne såpass mye karbo så går man ikke ned i vekt? Jeg har fått en helt ny motivasjon etter jeg har lest litt her og der om denne dietten. For den er nesten lik slik jeg har drevet det siste årene. Bortsett fra da jeg var gravid nå sist da.
Bare at denne dietten satt liksom ord på det. Så nå skal den følges. Så kanskje jeg klarer å gå ned og bli fornøyd.
Jeg har ikke noe problem med å kutte ut matvarer eller snop for den del. Men mitt problem er faktisk at samme hva jeg gjør så går ikke vekta ned. Så jeg gjør en feil en plass. Kostholdet har vel sklidd litt ut i det siste. Så tror man gjerne at man er flinkere enn det man er. Men som sagt så er dette i de baner som jeg har lagt meg fra før.
Så dette blir spennende.

Hva spiser du på en dag da?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 15:18   #4
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: South beach ja

Du får jo i deg litt fett. Mange her vil nok si for lite, men dem om det. Jeg tar tran og udos choice ved siden av. Bruker hovedsaklig raps og olivenolje. For tiden veksler jeg litt mellom fase 2 og 3 kombinert med litt lavkarbo, så da bruker jeg også smør og cocosa.
Helt ærlig, jeg teller ikke karber og kalorier på SB. Gidder rett og slett ikke.

Når det kommer til hva jeg spiser i løpet av en dag, så bare limer inn noe av det jeg skrev i et annet innlegg.

Opprinnelig lagt inn av Ildern, her.

frokost: grov skive/rundstykke med ost, fisk el. skinke / havregrøt med litt frukt el. bær, valnøtter og kanel / smoothie / omelett / eggemelk / yoghurt eller skyr.

lunsj: kylling m/salat / falafel / tortilla m/roastbeef el. reker og salat / eggesalat m/skalldyr / forskjellige couscoussalater / grove kjeks m/CC og cantaloup eller jordbær.

middag: grytestek / biff / svinefilet / kylling / all sjømat / fullkorn spaghetti - alt med masse deilige grønnsaker, stuet spinat eller tomat, couscous, hummus, natur/villris

dessert: ricottakrem / jordbær i sjokolade / gele / kesam.

snacks: nøtter, peanøttsmør, kalkunrullader, selleri m/ost, epler og annet av frukt og bær.

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
South Beach Mellon Lavkarbo generelt 0 18-11-08 12:18
Ny south beach-er Angora South Beach 2 17-01-05 01:49
Nei til South Beach Fedonisten Lavkarbo generelt 4 08-11-04 19:48
Nei til South Beach Fedonisten Nyheter / media 1 07-11-04 22:12
Eat, South Beach osv.. Kalorine Lavkarbo generelt 3 14-08-04 15:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no