Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Nå begynner jeg på Atkins intro igjen!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-04, 19:11   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Nå begynner jeg på Atkins intro igjen!

Hei!

Var på helsekosten i dag og brukte 700 kroner!! Er det mulig!?
Kjøpte Samosa Extra Virgin kokosolje, Udo's Choice, multivitamin og snop. Jeg hadde selvfølgelig ikke spist frokost i dag før jeg dro ut, og da jeg var i helsekosten så tenkte jeg feil igjen. "Nå er jeg jo i helsekostbutikk og her er det snop uten sukker så det kan da ikke gjøre noe!". Var jo i tillegg sulten så da gikk det som det måtte gå. Kjøpte sjokolader og en pakke karameller og på Ica kjøpte jeg nøtter og Pepsi Max.
Heldigvis så begynte jeg å spise med en gang jeg kom hjem igjen (!!) etter shoppingrunden og ble fort kvalm og drakk bare 2 glass brus, spiste karamellene, det halve av nøttene og litt over det halve av sjokoladen. Jeg kastet resten! Nok er nok!
Jeg merker jeg er litt "fyldigere" etter sprekken på tirsdag og onsdag denne uka men likevel så "måtte" jeg ha snop likevel!
Vet ikke hva som feiler meg men noe er det. Nå er alt forbudt for siste gang. Nå er det siste gang jeg spiste snop!
Og jeg skal aldri drikke brus igjen, ihvertfall ikke light. Har lest så mye negativt om aspartam i de siste dagene så nå er det slutt. Skal jeg ha brus så får jeg drikke farris.
Har også bestilt prøvetime på Styrketreningsstudio hos en personlig trener. Gruver meg som bare det! Jeg skjemmes over meg selv. Håper det går i orden. Har ikke lyst til å vise meg i det hele tatt, og har overhodet ikke lyst til å begynne, men jeg må! Noe må gjøres. Denne sommeren er min.

Ønsk meg lykke til da! Noen som har noen gode råd på introen?

Kommer tilbake og forteller hvordan det har gått med trening og kosthold. Jeg begynner på intro i morgen 29. februar!


Hilsen gv1

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-04, 19:27   #2
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Talking

Dette klarer du:-)

Du har tatt intro`n før forstår jeg? Du klarer dette!! Det er kjempe-tøft å komme seg i trening,men det er jo bra å stramme opp litt...Jeg prøver å få trent mellom 2 og 4 ganger i uka, alt ettersom hva tiden strekker til! Jeg har "faste" dager, og det funker for meg...-da vet jeg at idag da er det trening!
Nå har jeg ikke fått trent på en stund for poden har vært syk,også ble gubben syk...og det er jo nesten det samme... ..
Men imorgen DA!!!...
Iallefall må du huske på at mister du litt av "piffen" er det bare å legge inn en tråd, så får du støtte og trøst og ikke minst MOTIVASJON til å komme over kneika!Det er iallefall sånn jeg har opplevd det...Det er sååå mange greie og flinke folk her inne til å veilede en!

Lykke til!
cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 28-02-04, 19:28   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av gv1

Vet ikke hva som feiler meg men noe er det. Nå er alt forbudt for siste gang. Nå er det siste gang jeg spiste snop!

Sukkeravhengig? Det er jeg... Spiser litt søtt, så MÅ jeg ha mer... Det inkluderer aspartam og sukkeralkoholer.... MÅ ha det bare MÅ ha det!

Total avhold er det som fungerer, og spiser "bare litt" MÅ jeg være skikkelig streng for å ikke komme på kjøret!

Farris med Lime synes jeg er like godt som brus - kan ikke sammenlignes med vanlig farris!

Råd:
Les reglene for induksjoen og følg dem i 14 dager, følg matvarelisten, pass på å få i deg ALLE grønnsakene, og styr unna ALT som er kunstig eller naturlig søtet! (OBS! Den norske boken er feil!)

Råd utfra egen erfaring!

Kan være lurt å vente med hard trening til du er ferdig med induksjonen

Lykke til!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 11:10   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Så godt å høre at jeg ikke er alene,vet ikke hvorfor alt føles verre nå enn før.

Jeg har gått helt av hengsla denne helga,begynnte vel på torsdag
Handla inn masse varer,som jeg ikke skulle spise,for barna nekter å spise maten min:-) og taco er vi lei alle sammen.
Prøvde å skrive et langt innlegg i går ,men sletta hele greia for,her sitter jeg og skal være et godt eksempel,og så går jeg berserk i matvarene jeg kjøpte til barna mine.(Den eldste er riktignok 22)
Det merkelige er det at jeg får ikke så mye vann i kroppen av å spise litt sjokolade,men druer??? da øker vanninnholdet i kroppen drastisk.
Opp 2 kilo.

Har jo en teori om at når jeg har vært flink en stund,gikk ned 5.5 kilo siden nyttår,og er da selvfølgelig litt stolt av meg selv. Så skal jeg prøve bare bitteliite grann. Da går det helt på raua.
Vet jeg må bare skjerpe meg nå,og jeg klarer det. Det skal jeg bare.
Min oppskrift på dette er
helt intro hele uka,og til neste helg ikke noe innkjøp av fy mat nei.
Merkelig at en fiskegrateng (god gammeldags) kan gjøre meg så matt at jeg ikke klarer å stå imot noe,går totalt berserk i kjøleskapet.
Tør ikke gå på vekten i dag,for jeg ser på ansiktet at jeg har gått ytterligere opp.

Det eneste gode rådet jeg kan gi deg er jo å starte uka med godt mot, alt blir mye lettere når en er kommet i ketose

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 12:53   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av cathrine

Du har tatt intro`n før forstår jeg? Du klarer dette!! Det er kjempe-tøft å komme seg i trening,men det er jo bra å stramme opp litt...Jeg prøver å få trent mellom 2 og 4 ganger i uka, alt ettersom hva tiden strekker til! Jeg har "faste" dager, og det funker for meg...-da vet jeg at idag da er det trening!
Nå har jeg ikke fått trent på en stund for poden har vært syk,også ble gubben syk...og det er jo nesten det samme... ..
Men imorgen DA!!!...
Iallefall må du huske på at mister du litt av "piffen" er det bare å legge inn en tråd, så får du støtte og trøst og ikke minst MOTIVASJON til å komme over kneika!Det er iallefall sånn jeg har opplevd det...Det er sååå mange greie og flinke folk her inne til å veilede en!

Lykke til!
cathrine

Ja jeg har tatt introen mange ganger før. Begynte vel første gang i juli/august 2003 tror jeg. Men det tok tid å bli vant til det. Gikk også opp mye siden april og i sommer (etter å ha gått ned fra 115 til 85 fra 2002, er 92 nå!), sliter med det ennå! Irriterende ja! Må jobbe hardt vet jeg, fordi jeg har jo gått opp og ned i mange år men Atkins ser ut til å være det som skal redde meg og få meg slank en gang for alle.
Nå skal jeg greie det.

Mvh gv1

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 12:59   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Ja Atkins redder oss,helt garantert:-)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 14:07   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Prøvde å skrive et langt innlegg i går ,men sletta hele greia for,her sitter jeg og skal være et godt eksempel,og så går jeg berserk i matvarene jeg kjøpte til barna mine. .....

Merkelig at en fiskegrateng (god gammeldags) kan gjøre meg så matt at jeg ikke klarer å stå imot noe,går totalt berserk i kjøleskapet.

Kjære Skorpia !! Alle, absolutt alle, - vil før eller senere gå på en eller flere karbo smeller. Vi er da bare mennesker. Og jeg tror det er godt for de nye å oppleve at også de "gamle gamet" også kan trå utpå en gang i mellom ! Jeg gjør det sjøl stadig vekk....og angrer som ei bikkje dagen etter..... Hos meg et det spesielt familiesammenkomster som lager problemer.....men det er en annen historie !!

Nå vet ikke jeg ikke hvor mange karboer det er i den fiskegratengen, men hvis det er makaroni i den kan det jo godt hende du reagerer på det og at den er det du blir matt og gottesjuk av ? Jeg spiste mine første sukkeralkoholer i dag ....og fikk en slik reaksjon, ble hul i magen, kvalm og kjempesulten....Så vet jeg at jeg ikke tåler det. Så sitter jeg her og gauler ned på vann fr å skylle ut dritten !

Nei, stå på du Skorpia og kom deg opp på vogna igjen !!

PS. Forresten er det veldig mange som sliter akkurat nå, - ialle forum begynner folk med ny induksjon ...... er det vinteren som tar knekken på oss. Er det kulda som gjør at alt går seinere enn vanlig ???

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 14:11   #8
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Cool

Hei:-)

Jeg tror det er helt normalt med litt tilbakeslag i perioder!! Man må bare ta seg sammen og starte på nytt!! Tenk på de kiloene som du har blitt kvitt og IKKE gått opp igjen ! Det er jo bra bare det!
Også har man blitt kvitt "lysten" for en stund! Tenk hvor bra det er at man kan starte med blanke ark igjen...og de kiloene går av de også...

Lykke til
cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 14:45   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

gv1 : Lykke til!


Skorpia: Druesukker har høyere GI en skjokkolade... Kansje en sammenheng?


Nille: "ble hul i magen, kvalm og kjempesulten..." Kjempe bra forklart! Akkurat slik føles det når jeg spiser feil mat.... Også blir jeg rastløs i tilleg (og på desperat leting gjennom kjkkenskapene etter litt bortgjemt skjokkolade... )

Det viktigste å gjøre når en har fått en sprekk er, å se på det som en sprekk, ikke at en har "sklidd utpå kjøret igjen"... Jo før en klarer å stoppe, jo fortere får en det bedre igjen...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 15:05   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av gv1

Var på helsekosten i dag og brukte 700 kroner!! Er det mulig!?
Kjøpte Samosa Extra Virgin kokosolje, Udo's Choice, multivitamin og snop.

Tenk på oss som er tre da.... Men det er jo en investering for helsen... kansje du kan sette opp et regnestykke på hvor mye penger som før gikk til snop?
Jeg pleier å si at siden jeg hverken røyker, drikker eller går på byn, så kan jeg med ekstra god samvittighet svi av masse penger i den butikken.... Og hvorfor ikke i helsekosten som i andre butikker?

Opprinnelig lagt inn av gv1

Jeg Har også bestilt prøvetime på Styrketreningsstudio hos en personlig trener. Gruver meg som bare det! Jeg skjemmes over meg selv. Håper det går i orden. Har ikke lyst til å vise meg i det hele tatt, og har overhodet ikke lyst til å begynne, men jeg må! Noe må gjøres. Denne sommeren er min.

Kjempeflott! Et stort skritt i riktig retning!
Det er viktig å ha med seg tankene også, å ikke motarbeide deg selv med å skjemmes over deg selv...
Aksepter deg selv slik du er til enhver tid, - ja, det er lettere sagt enn gjort, men når en er i endring er det bedre å fokusere på at en liker det en gjør og fremgangen, enn at en ikke liker det som har vært...
Når du holder fokus på det du vil ha vil du fortere oppnå det du ønsker enn om du tenker på det du ikke vil ha eller liker...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-03-04, 15:02   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Så godt å høre at jeg ikke er alene,vet ikke hvorfor alt føles verre nå enn før.

Jeg har gått helt av hengsla denne helga,begynnte vel på torsdag
Handla inn masse varer,som jeg ikke skulle spise,for barna nekter å spise maten min:-) og taco er vi lei alle sammen.
Prøvde å skrive et langt innlegg i går ,men sletta hele greia for,her sitter jeg og skal være et godt eksempel,og så går jeg berserk i matvarene jeg kjøpte til barna mine.(Den eldste er riktignok 22)
Det merkelige er det at jeg får ikke så mye vann i kroppen av å spise litt sjokolade,men druer??? da øker vanninnholdet i kroppen drastisk.
Opp 2 kilo.

Har jo en teori om at når jeg har vært flink en stund,gikk ned 5.5 kilo siden nyttår,og er da selvfølgelig litt stolt av meg selv. Så skal jeg prøve bare bitteliite grann. Da går det helt på raua.
Vet jeg må bare skjerpe meg nå,og jeg klarer det. Det skal jeg bare.
Min oppskrift på dette er
helt intro hele uka,og til neste helg ikke noe innkjøp av fy mat nei.
Merkelig at en fiskegrateng (god gammeldags) kan gjøre meg så matt at jeg ikke klarer å stå imot noe,går totalt berserk i kjøleskapet.
Tør ikke gå på vekten i dag,for jeg ser på ansiktet at jeg har gått ytterligere opp.

Det eneste gode rådet jeg kan gi deg er jo å starte uka med godt mot, alt blir mye lettere når en er kommet i ketose

Takk for godt råd.
Ja det kan gå galt helt plutselig med karbomat. Det er jo det beste! Forbud er tingen. Det må ikke være lov å ta selv den minste bit. Til slutt har man så stor selvtillit at man overser karbomat. Men man kan jo unne seg litt karbomat kanskje 1-2 ganger i måneden hvis man vet man har kontroll. Men det er vel lurt å gå ned alle kiloene først. Det skal ihvertfall jeg. Gå ned alle kiloene (ca. 77 kg er mitt første mål, er 92 nå) først som sist. Men da har man sikkert blitt vant til det nye kostoldet så man kanskje ikke gidder å skjeie ut! Dette blir meget spennende. Men jeg er jo litt langt unna ennå da, begynte jo i går

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 12:33   #12
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Takk alle for gode råd og tips. Dette går veien nå føler jeg. Vet jo at det ikke skal så mye til å sprekke, men det er jo bare å tenke positivt og tenke før man handler (ikke lett men).

Men hvis jeg tenker at "denne isen, pizzaen eller sjokoladen betyr 1 kilo opp, eller ødelagt vektnedgang for en uke" så skal jeg greie det.

Det tar jo veldig lang tid å gå ned hvis man skal sprekke hele tiden!

Forbud mot alt er det som gjelder for meg nå. Jeg skal ikke unne meg noe!

SKal prøve å følge mitt nye strenge kosthold nå med:

*ikke ost (tror jeg får gjærsopp, senker vektnedgang)

*Ikke brus (ikke farris engang, det er jo brus og da får jeg kanskje lyst på cola light også.

*Ikke nøtter, fordi jeg bruker det som snack og det er for godt! Ikke lett å spise max 50-100 g. Også er det salt pluss endel karbo.

*ikke dark sjokolade ( det er jo sjokolade, og jeg elsker sjokolade, det kan bli for mange av denne typen, også lett å bare kjøpe Dark Milk i stedet)

*styrketrening



Dette går! SKal veie meg etter 14 dager intro (om 11 dager), er veldig spent! Håper ikke jeg blir skuffet! Men skal ikke sprekke.

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ja det handler om boka Atkins for livet Skorpia Vedlikeholdsdietten 17 20-03-04 19:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no