Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-10, 02:03   #1
Hopsidaisy
Juniormedlem
 
Hopsidaisy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Hønefoss
Alder: 44
Innlegg: 16
Hopsidaisy er på en erverdig vei

Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Har vært mer eller mindre i ketolyse i 6 uker nå, har tatt av 7 kg MEEEN har ikke hatt "tante rød" på besøk siden før jeg begynte. Flere som har opplevd dette, eller?

Jaaaa, jeg vet jeg bare kan ta en test, men det er jo skummelt!!

__________________



Hopsidaisy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse....?? Nybegynner! Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 10:45   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Om du scroller heeeelt nederst på siden finner du flere tråder om samme tema!

Du er ikke den eneste som opplever endringer i syklus etc!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 11:52   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Ellers ville jeg kanskje tatt en test også, de fleste opplever oftere mensen i begynnelsen, ikke at den forsvinner

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 12:30   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Jeg tror også jeg ville tatt en test.. Jeg har to ganger blir kjappere gravid enn planlagt bare få uker etter oppstart av ketogen kost.. Ungene satt på første forsøk( ikke forsøk siste gang ).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 19:31   #5
Hopsidaisy
Juniormedlem
 
Hopsidaisy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Hønefoss
Alder: 44
Innlegg: 16
Hopsidaisy er på en erverdig vei

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Ååååååå, skriiiiik! Jeg skal først lese de andre trådene som handler om det, SÅ ta en test!
Takk for svar, jenter!!

__________________



Hopsidaisy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse....?? Nybegynner! Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:45   #6
mamman til luca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
mamman til luca er på en erverdig vei

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Min mens er 5 dager forsinket også! Og jeg er ikke gravid!

__________________



Feit og FABULOUS!!!
mamman til luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 13:48   #7
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Samme her. Jeg skulle hatt den rundt da jeg begynte med ketolyse, og etter cirka en uke i ketose er den fortsatt ikke kommet. Jeg har derimot fått alle "varslene" som kommer før den.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 14:44   #8
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Jeg opplevde det stikk motsatte, begynnte på ketose 12 mai og fikk mensen den 20, 19 dager syklus, håper ikke det fortsetter, for jeg liker å ha minst 4 uker mellom hver gang
Ta en test, og ta det der i fra

__________________



Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 15:42   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Jeg har fått mye mindre mensblod. Rart, fordi jeg trodde at har man hatt en eggløsning er det like mye som skal renses ut, men nå har det vært lite blod i kun to dager. Kanhende kroppen sparer på ressursene(jern og annen næring) i mitt tilfelle. Har du gått mye ned i vekt og har lite underhudsfett kan det være årsaken. Da vil kroppen holde tilbake næring, har intet å miste.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:58   #10
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Ravna, her.

Ta en test, og ta det der i fra

Hadde det enda vært så vel Men jeg vet med hundre prosent sikkerhet at jeg ikke er gravid.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 23:09   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg har fått mye mindre mensblod. Rart, fordi jeg trodde at har man hatt en eggløsning er det like mye som skal renses ut, men nå har det vært lite blod i kun to dager. Kanhende kroppen sparer på ressursene(jern og annen næring) i mitt tilfelle. Har du gått mye ned i vekt og har lite underhudsfett kan det være årsaken. Da vil kroppen holde tilbake næring, har intet å miste.

Og de som blir FOR tynn igjen mister mensen.. Ikke vet jeg hvorfor..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 23:38   #12
Kisha
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Snåsa
Alder: 40
Innlegg: 21
Kisha er ny på veien

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Jeg har alltid slitt med sterke mensen smerter. Ved eggløsning og fram til menstruasjon startet. Og også hatt sterke kramper under menstruasjon. Etter å ha lagt om kostholdet til lavkarbo så merker jeg nesten ikke noe. Smertene er borte og kroppen gjør liksom bare det den skal Den trenger ikke jobbe med gift stoffene lenger

Meeen, nå er også min blitt forsinket. Det er sikkert like normalt som at den kan komme litt før...

Kisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 09:43   #13
Hopsidaisy
Juniormedlem
 
Hopsidaisy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Hønefoss
Alder: 44
Innlegg: 16
Hopsidaisy er på en erverdig vei

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Fikk den faktisk i går! De verste krampene, i magen og ryggen -samme følelsen som rier.... Blod og gørr ut av en annen verden (sorry detaljene), nesten så jeg lurer litt på om det var en spontanabort.

__________________



Hopsidaisy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse....?? Nybegynner! Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 15:54   #14
Kisha
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Snåsa
Alder: 40
Innlegg: 21
Kisha er ny på veien

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

dette hørtes veldig merkelig ut.. spontanabort kan gi sterke magesmerter. Ved mistanke så bør du vel gå til lege for å være sikker på at alt har kommet ut hvis det skulle vise seg å være en spontanabort.

Kisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 00:21   #15
Alt med måte:)
Juniormedlem
 
Alt med måte:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Elverum
Innlegg: 24
Alt med måte:) er på en erverdig vei

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

JEg er også fem dager forsiknket men ikke gravid????

__________________
Jeg er i mål 63 kilo Veide 74 siden september med ketolyse. herlig
Alt med måte:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 11:14   #16
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Folkens, ta det som et tegn på at kroppene deres begynner å bli normale. Lavkarbo er et stabiliserende kosthold, og det betyr at mange gærne hormonelle ting i kroppen retter seg opp, ikke bare vekta. Vi er maaaange her inne som kan vitne om å ha blitt kurert fra diverse hormonelle greier.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 14:51   #17
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Tror jeg har mista menstruasjon pga ketolyse ... flere/erfaringer?

Jeg også fikk skikkelig kluss i sykls da jeg startet på ketolyse første gang! Skikkelig merkelig, hoppet over, spottet og blødde MENGDE, før det så stabliserte seg og ble veldig regelmessig Vanlig dette, for man stabiliserer hormonbalansen...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uteblitt menstruasjon pga Ketolyse? Jente 1980 Spørsmål og svar 19 04-05-11 16:48
Mista matlysten lille74 Ketolysekuren 1 13-07-09 10:49
Har mista litt motivasjon og ska snart på ferie, trenger råd!! Chalenty Ketolysekuren 9 06-03-09 13:14
Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere? Ella-A Ketolysekuren 139 03-12-08 21:57
Æsj, jeg har omtrent mista matlysten helt Lovehandle Ketolysekuren 15 07-08-07 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no